Traži

Što to kuži Demna Gvasalia, a da ostali dizajneri ne znaju?

Što to kuži Demna Gvasalia, a da ostali dizajneri ne znaju?

Pregled revija pariškog Tjedna mode

Tekst: A.P.


Nema sumnje da je Balenciaga i dalje najveća zvijezda pariškog Tjedna mode

Balenciaga i Gucci imaju jednu zajedničku stvar, osim činjenice da su omiljeni brendovi novih generacija. Naime, Gvasalia i Michele rade prepoznatljive stvari koje su prestale ovisiti o sezoni prikazivanja i koje su obilježene snažnim dizajnerskim potpisom. Nove generacije ne znaju uvijek je li neka jakna Givenchy, ali će iz prve prepoznati Balenciagu ili Gucci. I dok će neki njihov stil nazvati repetitivnim, Gvasalia će kazati kako gradi imidž brenda na prepoznatljivosti. Je li daleko od istine? Nije. Prilikom predstavljanje nove revije kazao je britanskom Vogueu da se trudi izgraditi Balenciagin stil koji njegovi kupci znaju i prepoznaju u gomili drugih. Nadodao je i da je sve prikazano njegova moderna verzija Cristobala Balenciage, točnije vizije kako bi dizajner funkcionirao da je danas živ i da vodi moderan brend. Što se kolekcije tiče Demna je nastavio u smjeru koji je zacrtao kada je došao na čelo ove kuće. Oda Balenciaginoj silueti vidljiva je iz voluminoznih sakoa i jakni koje su ove sezone doista over the top kada govorimo o volumenu, međutim osnovni komadi su i dalje jednostavni i privlačni. Čarape/čizme u bojama kombinirane su sa suknjama midi duljine i sakoima ili je u kombinaciju ubačen genijalan "čupavi" džemper u nekoj neon nijansi. Statement kaputi se nose uz elegantne hlače na crtu ili karirane sakoe (ne, taj trend nas neće napustiti ni u narednoj sezoni)... Haljine su siguran bestseller. Ne znamo koja millennialka ne bi pobjegla u noć u drapiranoj mini haljini od baršuna? Mi bismo sigurno.

Balenciaga

Kada jak dizajner ode iz neke kuće za novog nastaje cijeli niz problema. Naime, svaki dizajner ima svoj pečat koji je nekad teško nadmašiti u očima vjerne publike koja prati brend. Riccardo Tisci je PR mašina koja se povezala s klanom Kardashian-Jenner i kao takav je izrazito prisutan na društvenim mrežama kao persona/zvijezda, a onda kroz djelo. Clare Waight Keller je godinama sjedila na čelu kuće Chloé i stvorila je kult Chloé djevojke koja trčkara žitnim poljima u prozračnim haljinama vrijednim par tisuća eura. U Givenchyju pak stvara modernu i snažnu ženu koja gradom hoda u besprijekorno krojenom odijelu muškog kroja, ogrnuta najraskošnijom bundom kakve bi se posramila i kuća Fendi. Keller je dobro proučila povijest kuće i reference na velikog majstora elegancije su itekako vidljive. Mala crna haljina? Da, za modernu Audrey Hepburn koja je nosi uz razvaljene crne kožne čizme i neurednu frizuru. Nositelji kolekcije su definitivno kaputi koji dolaze u svim luksuznim verzijama od kroko kože do gore pomenutog krzna. Obratite pažnju na slouchy kožne čizme u boji konjaka, bijeloj i crnoj koje ćete sigurno viđati na svim street style fotografijama.

Givenchy



J.W.Anderson već neko vrijeme inzistira na smirenosti i svojevrsnom bijegu od cijele modne gungule ma koliko god to suludo zvučalo za dizajnera kojeg mediji slave kao jednog od najtalentiranijih danas. Kolekcije njegovog brenda postale su ogoljene, nosive i izrazito jednostavne, što je modna kritika dočekala s oduševljenjem. Slanje poruke da se žena ne treba skrivati iza odjeće već da joj ona treba poslužiti kao funkcionalan suputnik u svim životnim prigodama, nešto je što klijentice razumiju. Sličnu je filozofiju prenio u Loewe čija se jesenska kolekcija izdvojila kao jedna od najrazrađenijih. Anderson ženama nudi vrhunske krojeve koji osvajaju jednostavnošću i lakoćom nošenja. Možete se zamisliti u pamučnoj bijeloj suknji preko koje ste nehajno prebacili dugi končani džemper i Loewe kožnu torbu. Možete se zamisliti i u skinny hlačama koje su uparene sa svilenom košuljom i dugim svilenim maramama oko vrata. Svaki prikazani komad ima dozu privlačnosti radi jednostavnosti s kojom je izveden. Forte kuće Loewe je koža, pogotovo torbe koje su pod Andersonovom vladavinom doživjele mega uspjeh. U jesenskoj sezoni vas očekuju prostrani kožni modeli u zemljanim tonovima, nešto klasičnije od slavne Puzzle Bag, ali ništa manje privlačno.

Loewe

Valentino ima određeni problem s činjenicom da ih doista rijetko viđamo. Da, radi se o kući koja je institucija u svijetu mode, nad čijim haljinama plačemo u redakciji, čije su revije jedan neprekidan niz ljepote od kojih vam zastane dah, ali činjenica je da Valentinove komade možete izbrojati na prste jedne ruke kada gledate fotografije sa svjetskih Tjedana mode. Sam estetski kod kuće je oduvijek napisan po eliti, što je problem u današnje vrijeme. Jedan Vetements ne košta ništa manje od Valentina, ali im je prodaja neusporedivo bolja jer su brend trenutka. Tu Valentino gubi tržišnu utrku iako su na online dućane poput My Therese isporučili neke modernije, sportski nastrojene komade iz cruise kolekcije koji pak estetski plivaju u nekom čudnom razmaku između onoga što "narod želi" i Picciolijeve estetike koju prikazuje na pisti. Pierpaolo Piccioli s druge strane radi maestralan posao. Ako volite modu kakva je nekoć bila - san obavijen u čisti luksuz, onda je Valentinova revija ona na kojoj morate biti. Kako sam dizajner kaže, bez romanticizma nema ženstvenosti i to je ono u čemu je ustrajan u svakoj kolekciji za Valentino. Čak i kada miješa mušku i žensku estetiku, u Valentinu je sve podređeno nježnijoj strani žene. Haljine su ove sezone toliko mekane i podatne siluete da se poželite umotati u njih i stajati na nekom povjetarcu za potpuni filmski dojam.

Valentino


 

 

Povezani tekstovi

Buro 24/7 izbor

više