Search

Ekskluzivno: Borna Rajić

Ekskluzivno: Borna Rajić

S Bornom Rajić o modi, inspiraciji, djeci i planovima razgovarao je Nedžad Haznadar

Donosimo intervju s modnom dizajnericom Bornom Rajić, čiji rad je zapazila i pohvalila i sama Miroslava Duma, ističući da je to najintrigantniji modni dizajn na hrvatskoj modnoj sceni...

Što vas je inspiriralo za posljednju kolekciju i koliko dugo ste je stvarali?

Svoju posljednju kolekciju, koja je nedavno premijerno predstavljena hrvatskoj publici, nazvala sam « Le flamin rose ». Inspirirana je percepcijom Floride, odnosno South Beach interpretacijom Art decoa, stila u arhitekturi i umjetnosti koji je svoj zenit doživio dvadesetih godina prošlog stoljeća i bio prvi stil u umjetnosti rasprostranjen po cijelom svijetu, od Europe preko Indije do Kine. Tako u stylingu revije i pojedinim modelima koketiram s Azijom, dok krojevi odražavaju jednostavnost i naglašenu simetriju art decoa. Odabir boja odražava životopisne boje fasada art deco građevina na South Beachu koje su u bitnom kontrastu s monokromijom europske interpretacije stila, dok je neonski flamingo, inače često prisutan na tim istim fasadama, korišten  kao light motiv. Uz sladoled koji vas hladi na vrućinama Miamia dobivate potpuni ugođaj onog što je jedan modni freak, koji svijet iščitava iz modnog kuta gledanja pročitao u svom okruženju, prilikom ovogodišnjeg travanjskog boravka u Miamiju. Dakle, u travnju je začeta ideja i započet proces stvaranja « Le flamin rose » koji je trajao proteklih pet mjeseci.

Tko su vam suradnici i gdje se nalazi vaš atelier?

Kreacije nastaju u mom studiju za design u Buzinu kraj Zagreba, u kojem rade tri krojačice i jedna konstruktorica puno radno vrijeme, uz još jednu konstruktoricu koju koristimo po potrebi, te šeficu studija koja koordinira i nadzire svakodnevne radne zadatke i cjelokupni proces - od moje ideje i početnog kroja do finalnog proizvoda, koji kao prototip odlazi u industrijsku proizvodnju. Modeli se šiju u specijaliziranim tvorničkim pogonima za serijsku proizvodnju i koje biramo iz sezone u sezonu, ovisno o zahtjevima kolekcije. Moje « cure » rade s puno žara i entuzijazma i razumiju moj zahtjevni pristup kvaliteti te kao i ja crpe zadovoljstvo iz realiziranog odjevnog predmeta ukoliko je on vjeran odraz moje ideje i njihovih najboljih vještina.

Gdje kupujete materijale?

Poučeni neugodnim iskustvima s dobavljačima iz Kine, trenutno surađujemo isključivo s talijanskim dobavljačima svile i engleskim dobavljačima pamuka.

Za koga stvarate kolekciju, na koji tip žene mislite?

Kad stvaram kolekciju ne krećem od toga kome je namjenjena već što njome želim reći. Ja kolekcijom stvaram kratku priču, filmsku scenu, koja je u tom trenutku odraz mog raspoloženja, atmosfere u kojoj je moj duh u tom trenutku. One koje će ju nositi su one koje će se u njoj po senzibilitetu prepoznati. Za mene je odjeća uvijek bila i ostala puno više od odjevnog predmeta, prvenstveno odraz naše osobnosti.

Ime vaše kompanije je « Borna et fils » (Borna i sinovi, op.red.). Kreirate li odjeću svojoj djeci?

Za najmlađeg sina izrađujemo majice i bavimo se idejom da osmislimo i dječju liniju, no to iziskuje poseban marketinški pristup tako da to, zasad, ostavljamo za budućnost.

borna rajić

U Zagrebu u jednom dijelu medija nije dobro primljen vaš debut, mogla se je osjetiti doza zluradosti, koja različitim intenzitetom traje sve do ove vaše treće kolekcije. Kako to objašnjavate?

Najvažnije je da su te kritike najvećim dijelom trajale upravo do ove treće kolekcije. Već kod druge su se bitno stišale, a kod ove poslijednje mislim da je doček bio neočekivano pozitivan, a ljepšu kritiku od one na jednom hrvatskom portalu : »Sjajna revija, svjetskih razmjera », nismo mogli ni poželjeti. Najbolji odgovor na na jal i zavist su kvalitetan rad i trajanje, a u konačnici  i dugoročan financijski uspjeh.

Kamo stremite, koji je vaš cilj vaše modne kuće?

Moj krajnji cilj je svjetski prepoznatljiv brand, tražen zbog kvalitete i osebujnosti, zastupljen na svim kontinentima, u vlastitim mono brand dućanima ili luksuznim robnim kućama, a i koncept trgovinama. Kao takvi smo i prepoznati na Azijskom tržištu i prema tamo ćemo i dalje usmjeravati svoje marketinške aktivnosti. Ne vidim budućnost branda u okrilju nekog modnog konglomerata, prije ga vidim osnaženog financijskim angažmanom investitora koji su iz drugih sektora i koji brand ne bi utopili u poslovnu strategiju s hijerarhijskog vrha, već će mu dozvoliti da raste i da se razvija u svom smjeru.

Razgovarao: Nedžad Haznadar
Fotografije: Maja Kljajić

više