Traži

Statusni simbol: Krzneni kaput

Statusni simbol: Krzneni kaput

Modna borba s konzervativizmom


Francuska aristokratkinja, Loulou de la Falaise, muza i prijateljica Yvesa Sainta Laurenta, svoje je prijateljstvo sa slavnim kreatorom započela 1960. godine, a 1972. su godine zajedno radili na dizajniranju kolekcije modnih dodataka kuće. Loulou je kasnije često pripovijedala o tom sretnom periodu. Prema njezinim riječima, tijekom 70-ih se susrela s jednim zgodnim mladićem koji je, vidjevši je u upečatljivom krznenom kaputu od obojene lisice (boja nije bila spomenuta), doslovno pao na koljena pred njom kladeći se kako vjerojatno ispod kaputa ne nosi ništa, pa čak niti nakit. Loulou je zasigurno znala koliko senzualno izgleda u svojoj bundi od lisice. Njezine su vrline dobro poznavale i žene iz XIX. stoljeća, pripadnice svih društvenih slojeva - od dama plemenite krvi do mladih zavodnica i onih iz najstarijeg zanata na svijeta. Tijekom 1930-ih krzneni su kaput popularizirale filmske zvijezde. Prvo se 1932. godine u njemu pojavila Marlene Dietrich, a zatim i Greta Garbo. O Marlene i njezinim bundama kolaju najrazličitije priče poput one da je nosila bundu već u sedam sati ujutro. Kasnije je kaput od lisice postao „najdraža sporedna stvar“ za Marilyn Monroe i Elizabeth Taylor.

krzno

Yves Saint Laurent haute couture, proljeće/ljeto 1971; Catherine Deneuve u YSL, fotograf Helmut Newton

krzno

Yves Saint Laurent kaput, Elle France, ožujak 1971.

No prava popularnost bundi od lisice dogodila se tijekom 1970-ih zahvaljujući upravo Yvesu Saintu Laurent. Neobično su slavne bile šarene bunde obojane u neonskim nijansama, bunde od ovčjeg krzna, kaput izrađen u stilu patchworka te puf veste s krznenim umetcima, šarene jakne i stole - odjevni komadi za koje možemo zahvaliti izravno slavnom Yvesu Saintu Laurentu. Možete zamisliti koliko se bure podiglo kada je Saint Laurent konzervativnoj pariškoj publici predstavio zelenu i grimiznu bundu od lisice. Međutim, na svačije iznenađenje, modeli su postali izuzetno popularni. Poznata ljubiteljica ekstremnih krznenih kreacija, Diane von Furstenberg, usporedila ih je s „pljuskom za društvo“. Iako, njezina izjava zasigurno ima i dašak prepredenosti: Diane je obožavala dražiti društvo kaputom koji je onda stajao nekoliko tisuća (ili bolje rečeno, nekoliko desetaka tisuća) dolara. Klasičnu i jednostavnu samurovinu, ženstvenog nerca, praktičnu i modernu nutriju, dabrovinu i bundu od kune, sve u prirodnim nijansama, više nitko nije doživljavao. No svejedno, ako u krznu tražite nešto više od potvrde vlastitog ugleda, razmislite o varijacijama na kolorističke teme. Ove zime granica je tek vaš mašta.

krzno

Donna Karan i Diane von Furstenberg

krzno

Bianca Jagger

krzno

Etro, Celine, Stella McCartney

Najoštroumnija verzija je bunda izrađena u tehnici patchworka od komada krzna različitih boja. Za one odvažnije tu su bunde s najrazličitijim optičkim printom ili širokim nanosima boje koje vole britanski brendovi poput Meadham Kirchhof. U tim modelima, šareni crteži kakve smo navikli viđati na jacquardu ili kineskoj svili ili pak na djelima suvremenih avangardnih umjetnika, predstavnicima ulične umjetnosti, manifestira se jedinstvena bit krzna pa čak i u najekstravagantnijoj ili najprovokativnijoj shemi boja.

krzno

Meadham Kirchhoff

Isto vrijedi i za bundu od lisice, ovčjeg ili inog krzna poput onih kratkih i dugačkih, obojenih u živopisne boje ili zasljepljujuće neonske nijanse, ljubičaste, crvene i žute (kakve se mogu sresti u kolekcijama kuća Alexander McQueen, Fendi, Emilio Pucci, Mulberry, Missoni, Versus, Etro i dr.). Mnogi dizajneri predstavili su jakne jarkih boja izrađene od nešišanog krzna koze ili lisice, kreacije čiju su inspiraciju pronašli u 70-ima. (Primijetit ćemo kako postoji neka mitska, fetiš povezanost između čovjeka i bujnog, gustog i nešišanog krznenog kaputa). U cilju održavanja statusa quo i suzdržavanja od upliva kiča, takvi modeli usklađivat će se s odjećom neutralnijih tonova. A možete je nositi ili uz haljinu ili odijelo upečatljivog printa čija se boja slaže s bojom vaše bunde (kako su nam to predstavile Kate Moss i Anna Dello Russo).

krzno

Alexander McQueen i Versus

krzno

Blumarine

Krzneni kaput vas ni u kojem slučaju neće spriječiti da pokažete svoj nonkonformizam i interes za eksperimentalnu modu. Istaknimo samo grafičke linije, „hibridne modele“ poput onih iz kolekcije kuće Marni: duge jakne izrađene od dvije vrste krzna s džepovima od tkanine, vuneni kaput s krznenim umetcima. Ili pak veste koje u svom sastavu kombiniraju vunu i krzno - i umjetno i prirodno. Kuća Fendi je predstavila haljine-veste od vune i kozjeg krzna, Stella McCartney je uskladila kratke vunene veste različite teksture s umjetnim krznom, postigavši tim, na prvi pogled nespojivim materijalima, neobične geometrijske uzorke.

krzno

Nina Ricci i Emilio Pucci

Pa ipak, ako u svemu navedenom opažate samo malu revoluciju za koju niste spremni, uvijek možete nositi savršenu mali crnu bundu od astrahana ne odlazeći u krajnost. Klasični krzneni kaput od nerca zasićenih plemenitih nijansi - boje vina, tamnoplavih, duboko zelenih ili ljubičastih nijansi, kakve nam je predstavila Alberta Ferretti, ili dugi kaput boje jorgovana poput onog iz Prada kolekcije, samo su neki od vaših izbora. Savjetujemo vam da za početak ukrasite svoj jednostavni kaput ovratnikom od krzna neke žive boje ukoliko još ne želite posjedovati kaput s već ušivenim takvim odvažnim krznenim ovratnikom. Krzno skriva stilski i simbolički potencijal koji jednostavno morate isprobati. To je nepredvidljivost u kombinaciji s konzervativizmom, tajanstvenost, primamljiva senzualnost i ženstvenost, beskompromisnost. S krznom igrate na sve ili ništa, a upravo tu igru morate zaigrati svi.

krzno

Fendi i Mulberry

krzno

Anna Dello Russo u Fendi kaputu

Tekst: M.T./L.B.

Napišite komentar