Traži

Ekskluzivno: Giovanna Battaglia o aktualnim modnim temama

Razgovor s Katjom Muhinom, urednicom i stilisticom ruskog i ukrajinskog Voguea


giovanna

Giovanna Battaglia je ekskluzivno za Büro 24/7 progovorila o svom radu stilistice, članku Suzy Menkes, Instagramu, i mnogim drugim stvarima.

U vrijeme informatičke revolucije, mnogi govore o skorom kraju tiskanih medija. Misliš li da će jednom svi časopisi izumrijeti?

Za mene je, primjerice, čitanje tiskanog izdanja Voguea postalo ritualno. Ne mogu živjeti bez toga. A što se tiče online izdanja, nisam zabrinuta oko toga. Smatram da je raznolikost fenomen našeg vremena i da postoji mnogo smjerova u kojima se novinarstvo može dalje razvijati.

Drugim riječima, časopisi će uvijek postojati?

Meni se čini kako će ljudi početi pružati svojevrstan otpor svim online izdanjima. Preživjeti će najveći. Takvi časopisi će uvijek izlaziti u tiskanom obliku. Fotografije uvijek ljepše izgledaju u tiskanom izdanju, ne spominjući uopće ostatak.

Ekskluzivno: Giovanna Battaglia o aktualnim modnim temama (фото 1)

Što misliš o globalnom oduševljenju aplikacijama? I ti imaš Instagram profil, s vrlo zanimljivim fotografijama. Umjesto svojih fotografija, ti stavljaš slike prolaznika, umjetnost...

Zapravo nisam ni svjesna koliko se ljudima sviđa moj profil. Često mi govore kako im je jako zanimljiv, a ja se pitam je li to uistinu tako.

giovanna

Svi znaju tko je Suzy Menkes, njen autoritet je neprikosnoven u svijetu mode. Nakon njenog članka The Circus of Fashion, počela je polemika u kojoj sudjeluju blogeri, modni urednici i mnogi drugi. Što ti misliš o članku? Slažeš li se s tvrdnjom da su street style fotografi i blogeri pretvorili modu u cirkus?

Suzy Menkes izvrsno shvaća svijet mode. Bila je vrlo odrješita u svom članku, ali u principu je rekla istinu. No, treba zapamtiti kako Suzy ipak pripada razdoblju 90-ih, a sada je već 2013. godina. Povećan broj fotografa i blogera uopće nije loša stvar. Zašto bi bio problem što se netko želi izdvojiti iz gomile? Ako netko želi odjenuti kričavi šal i lude hlače, a netko drugi to želi fotografirati – zašto ne? Pa nikome time ne štete!

Postoji li razlika u radu stilista u SAD-u i Europi?

Da, ogromna. Produkcija je puno jednostavnija u New Yorku. Pokušajte organizirati snimanje u Parizu – uvijek tisuće problema. Baš kad misliš kako je sve savršeno i kako snimanje može početi, čuješ: «Excusez-moi, madame...»

Zašto si se preselila u New York?

Ako si glumac odi u Los Angeles, a ako si stilist odi u New York! (smijeh) Nije tajna kako je New York centar modne komunikacije. Konkurencija je veća, ali to me ne plaši – ja sam svoj najveći kritičar i konstantno se natječem sama sa sobom.

giovanna

Tvoja stilizacija grupnih fotografija uvijek je prekrasna. To je teže organizirati od običnog snimanja. U čemu je tvoja tajna?

Prvi rad za Vogue bila je grupna fotografija - tema je bila svadba, a trebala sam organizirati 40 ljudi. Anna Dello Russo je rekla kako izvrsno radim grupne fotografije, i na tome je i ostalo. Obožavam ih, a ponajviše igru s materijalima i bojama.

Pripreme za takvo snimanje oduzimaju mnogo vremena. Znaš li uvijek prije početka kako će sve izgledati?

Pokušavam osmisliti korpus ranije. Ako ga imam, lakše je raditi. No, nepredvidive okolnosti su uvijek moguće.

Koga je lakše fotografirati - muškarce ili žene? Navodno je teže raditi sa ženama...

Radila sam i s jednima i drugima, i ne mogu reći kako je sa ženama teže. Imala sam sreće (smijeh). No, uvijek je potrebno mnogo rada i usklađivanja kako bi sve bilo savršeno.

Tekst: D.Č./L.B.

Napišite komentar

više