Search

3 mlada hrvatska modna brenda na koja trebate obratiti pažnju

3 mlada hrvatska modna brenda na koja trebate obratiti pažnju

Nove snage hrvatske scene

Tekst: Ana Pavić


Image: Kampanje Lore,
Anthony Avangard,
KLISAB

Mladi hrvatski dizajneri vjerojatno su najugroženija skupina u ovom mikrokozmosu, koji nazivamo hrvatskom modnom scenom

Ni veći se ne mogu uvijek podičiti bezbrižnim životom, a kamoli oni koji su tek završili TTF (koji je posebna priča, a koje ćemo se uskoro dotaknuti) i sada se tek trebaju uhvatiti u koštac sa životom, poslom, nezainteresiranim medijima, raznim Voldemortima koji im prilaze s povoljnim uvjetima (djeco čitajte mala slova), nekim poznatim ženama koje ih čupaju za besplatnu odjeću koju su jedva "skucali" u svojoj sobi u roditeljskom domu. Nećemo se ni osvrnuti na činjenicu da nema buyera, tvornice, mentora ili mecene koji će financijski stati iza njih, pa uložiti neki novac kako bi im dao potreban "push". Svakome treba neka vrsta investicije, radilo se o mami i tati ili nekom vanjskom ulagaču, i rijetko tko uspije nešto napraviti iz ničega, pogotovo danas kad je situacija u zemlji znatno drugačija negoli prije 10 godina, kada su počinjala neka, danas poznata imena hrvatskog dizajna.

Biti modni dizajner nije lagan posao. Gurate se sa svima, morate biti konkurentni cijenom u zemlji gdje su Zara i H&M Bogovi i gdje "hrvatski dizajn" nije sinonim za kvalitetu i prestiž, gdje žene više pate za inozemnim brendovima i štedjet će koliko treba da se ubace u tu Marant haljinu. Moraju se boriti i s novom navalom Instagram brendova, koji Bogu mogu zahvaliti što živimo tu gdje jesmo, jer da netko iz pravnog odjela kuće Miu Miu baci pogled na osamsto devedeset verzija njihove košulje s volanima, koje se na Instagramu nude kao domaći "dizajn" u inbox bi im sletjela tužba veća od našeg javnog duga.

Iako su zapreke velike i gore napisano može izazvati napad depresije, osobno vjerujem da postoji izlaz Zahvaljujući internetu danas možete progurati svoje radove na mjesta o kojima ste prije mogli samo sanjati. Potrebno je biti talentiran, originalan, uporan kao magarac, neustrašiv, ne prihvaćati ne kao odgovor, iskoristiti sve besplatne internet alate (društvene mreže) i raditi na sebi. Pogledajte samo primjer Vite Kin, ukrajinske dizajnerice koja je jednom pametnom idejom stvorila carstvo. Žena je uzela elemente hrvatskih nošnji (zanimljivo zar ne?) i ukrajinskih te ih upakirala u moderan dizajn zajahavši svjetski trend etno-boho mode. Sve je počelo preko Instagrama. Nije imala službenu web stranicu, nije imala veze u Net-a-Porteru i nije imala sto slavnih klijentica. Svijet se ne osvaja verzijom Céline kaputa, Valentino haljine i Miu Miu košulje. U svijetu se za takav dizajn može jedino zaraditi tužba. Svijet se osvaja vlastitom vizijom i upornošću koja nekad može graničiti s ludošću, ali koga briga.

Pratim hrvatsku modnu scenu i u svoj folder stavljam neka imena koja su mi probudila zanimanje. Taj folder nije velik, ali je dovoljno zanimljiv da mi razvuče osmijeh na licu jer se u posljednje dvije do tri godine pojavilo nekoliko imena koja na dobar način razmišljaju o sebi, prezentaciji, svježi su, još nisu upali u zamku hrvatske modne scene i na dobrom su putu da tako i ostane. Više puta smo pisali o Mariji Kulušić koja je po meni jedna od najboljih hrvatskih mladih dizajnerica. Da joj netko da financijsku injekciju, omogući joj nastavak školovanja u inozemstvu i razradi poslovnu strategiju, Marija bi mogla biti sljedeća Phoebe Philo. Da sutra dobijem na lotu uložila bih u Mariju Kulušić jer znam da bi se ta investicija višestruko vratila, kako kroz dizajnera koji će svijetu donijeti nešto novo, tako i kroz osobnu satisfakciju, jer bih znala da sam pomogla vrhunskom talentu da se pokaže u pravom svjetlu. Pored Marije na sceni imamo još nekoliko zanimljivih imena koja vam predstavljam danas.

 

KLISAB

klisab

Tomislav Kliškinić i Marko Šabarić javnosti su se predstavili na Fashion Incubatoru gdje su uvjerljivo odnijeli pobjedu koja im je omogućila predstavljanje na pisti Cro-A-Portera. Dečki od početka pažljivo grade brend vodeći računa o vizualnoj prezentaciji kroz kampanje koje kvalitetom često nadilaze i neke poznatije hrvatske brendove. U kolekcijama često propituju forme, poigravaju se s volumenom i androgenom estetikom. U posljednjoj kolekciji naglasak su stavili na fantastične kožne kapute, a ako tražite neki statement komad za jesen, radije uložite u njihov dizajn nego u neki high street brand.

Web: https://www.facebook.com/klisab/

 

LORÉ

Lore

Loré je mlad brend iza kojeg stoji dizajnerica Loreta Gudelj. Kao vječnu inspiraciju navodi živopisnost Južne Amerike koju maestralno provlači kroz detalje u svojim kolekcijama. Potpis je ženstven, pomalo nostalgičan i izuzetno nosiv. Obratite pažnju na posljednju kolekciju u kojoj vas očekuje cijeli niz predivnih ljetnih haljina od lana, muslina i svile ukrašenih delikatnom čipkom koja je ručni rad.

Web: http://www.loretagudelj.com/

 

ANTHONY AVANGARD

Anthony Avangard

Ovaj 21-godišnji dizajner zrelo promišlja o muškoj modi stvarajući urbane i nosive komade koji odlično odražavaju stil millenialsa. Hrvatskoj modnoj sceni itekako je potrebno ime koje se obraća muškarcima kao ozbiljnim potrošačima, i pritom im nudi urban modni potpis u kojem se neće izgubiti.

Web: https://www.facebook.com/anthonyavangard/

 

Related articles

Buro 24/7 Selection

više