Traži

5 mitova o shoppingu: kako zapravo biramo haljine i cipele?

5 mitova o shoppingu: kako zapravo biramo haljine i cipele?

Zanimljivi podaci

Tekst: BURO.


Fotografija: Buro247.ru

Mnoge ideje o tome kako se šoping promijenio s izumom novih tehnologija samo su mitovi - do toga su zaključka došli Jeremy Sporn i Stephanie Tuttle. Dvoje Amerikanaca, za potrebe svoje studije, objavljene u Harvard Business Reviweu, intervjuirali su više od 15oo buyera, a prema podacima koje su dobili iz razgovora s njima došli su do ovih zaključaka.

Mit #1: Shopping je postao multi-channel iskustvo

Iako njihovi sugovornici veoma često upotrebljavaju riječi multi-channel kupovina, odnosno činjenicu da posjeti dućanu prethodi upotreba interneta i aplikacija za pregledavanje online shopa, činjenica je da su u zabludi. Naime, većina ostvarenih kupnji, njih čak 83% učinjeno je samo putem jednog kanala, a u pravilu to je kupnja u fizičkom dućanu (80% kupovina upravo je tako ostvareno). 

Mit #2: Na samu kupovinu ne utječe način na koji smo je obavili

No, zapravo, prosječna osoba kupit će 25% više online nego što će to učiniti u dućanu. A kad kupac najprije "pronjuška" ponudu u dućanu, a zatim obavi shopping online, kupit će još više, tako da će se vrijednost njegove shopping košarice povećati čak za 64%. Takve se brojke, među ostalim, mogu objasniti i činjenicom da se na online shopovima najčešće nalazi minimalni iznos kupnje kojeg morate ostvariti da biste "dobili" besplatnu dostavu. A osim toga, u internetskoj ponudi nalazi se više stvari i puno je lakše obaviti impulsnu kupnju.

Mit #3: Online shopping je instant zadovoljenje 

Shoppingiranje putem nekoliko klikova zvuči kao jako brz proces. Ali, kupujući putem Interneta zapravo utrošimo više vremena nego što bismo ga, recimo, proveli u dućanu. Više od 57% slučajeva koji završavaju s kupnjom počinju tako da kupac najprije gleda ponudu na nekog druge online destinacije (29%), posjećuje fizičku lokaciju (15%) ili oboje (13%), prije nego što naposljetku utipka broj svoje kartice i pozdravi se sa shoppingom na neko vrijeme. Ostalih 43% ne predomišlja se toliko, njihova online avantura započinje i završava na stranici jedno te istog retailera na kojem kupuju. Ipak, prema ovim je podacima vidljivo kako većina kupaca uspoređuje cijene i ponudu na različitim dućanima, pa bi se online trgovine trebali pobrinuti za to da njihovi posjetitelji što prije obave kupnju, dok su još u potpunosti koncentrirani samo na njihovu ponudu. 

Mit #4: Trgovina nije bitna

Činjenica koja se također pokazala krivom. Naime, zarada od prodaje u dućanima brendovima, bilo da je riječ o online ili offline aktivnostima kupaca, veća je za 86% nego što je to u multibrand dućanima. Zasebna online adresa naglašava važnost brenda u očima kupca koji zbog toga troši više.

Mit #5: Kupci stalno žele nešto novo

Pa, zapravo, i ne. Kupci se često vraćaju u dućane kako bi pronašli nešto što su već imali. Bez obzira na to koliko je u današnjem svijetu brza moda, odnosno "fast fashion", uzela maha, većina kupaca ipak je pomalo konzervativna, odnosno kupuju samo provjerene stvari. Nije tu riječ samo o donjem rublju ili o basic komadima kojima su vjerni već godinama, već i o izrazito trendi stvarima - u 83% slučajeva kupac će odabrati nešto što već ima ili, barem, jako slično tome.

Povezani tekstovi

Buro 24/7 izbor

Napišite komentar