Traži

Ako se ne prodaje, ne postoji: Calvin Klein ukida dizajnerske linije i otpušta zaposlenike

Ako se ne prodaje, ne postoji: Calvin Klein ukida dizajnerske linije i otpušta zaposlenike

Vijest koja je danas iznenadila mnoge

Tekst: Ana Pavić


Fotografija: CK

Magazin WWD je danas objavio vijest da kuća Calvin Klein ukida svoju pret-a-porter kolekciju 205W39NYC koja je svoj rebranding dobila pod palicom Rafa Simonsa i u koju je uloženo oko 70 milijuna dolara. Investicija se nije isplatila i to je svima postalo jasno sa Simonsovim odlaskom iz kuće koji se dogodio u prosincu prošle godine, čak 8 mjeseci prije isteka ugovora koji je potpisao. Razlaz je bio sporazuman, a kao razlog su navedene kreativne razlike između dizajnera i uprave. Taj navod danas možemo pročitati ovako: uprava je izvršila pritisak na Simonsa da komercijalizira stvari i popusti oko nekih kreativnih rješenja, a Simons, već oštećen kompromisima koje je radio u Dioru, taj je zahtjev glatko odbio i zahvalio se na suradnji.

Iako su Simonsove revije dobivale dobre kritike i svaki informirani modni novinar je s ushitom tumačio sve reference na američku pop kulturu koje je Simons maestralno prikazivao kroz odjeću, kupci nisu ostali impresionirani viđenim, točnije nisu se snašli u Simonsovoj verziji Calvina Kleina. Iz grupacije PVH-a koji su vlasnici brenda najavili su i zatvaranje Calvin Klein by Appointment, što znači da kuća gubi svaki doticaj s pojmom high end te sasvim sigurno u potpunosti postaje mass brend čije će se poslovanje bazirati na donjem rublju, jeansu, basic liniji, parfemima i dodacima.

calvin klein

Otkaz je dobilo stotinjak ljudi, uključujući cijeli milanski tim čiji će uredi uskoro biti zatvoreni. Po pisanju WWD-a kompletna strategija će se okrenuti ka jačanju sjevernoameričkog tržišta i restrukturiranja tvrtke kako bi se što bolje fokusirali na tih nekoliko isplativijih linija koje su im ostale. Veći dio budžeta će otpasti na online oglašavanje i na influencere koji su svi odreda osvanuli u nekoj od CK kampanja. Primjera radi, brend i dalje vuče jaka imena za svoje kolekcije donjeg rublja i jeansa. Kompletan klan Kardashian-Jenner se pojavio u reklami za CK Jeans isto kao i ASAP Mob na čelu s modnom ikonom rap glazbe ASAP Rockyjem. Kampanju za CK Underwear je dobio Justin Bieber, a na tom mjestu ga je nedavno naslijedio još jedan djevojčicama omiljen tip, pjevač Shawn Mendes. Kendall Jenner je jedna od glavnih ambasadorica brenda, a uz nju surađuju s brojnim američkim influencerima kako bi se približili i zadržali mlađu generaciju kupaca.

asap rocky

Modni novinari su iskazali žaljenje zbog ovog poteza prvenstveno jer je Calvin Klein pionir američkog minimalizma i brend koji na Tjednu mode u New Yorku sudjeluje još od početka 90-ih godina. Posebna je doza tog nacionalnog ponosa iskazana na brojnim svečanostima gdje su američke glumice birale američki dizajn, a Calvin Klein je često bio jedan od glavnih izbora. Neki ovaj potez nazivaju krajem jedne ere što je apsolutna istina i javno apeliraju na PVH da u svoje redove možda dovedu nekog novog dizajnera koji će spasiti stvar kao što je to napravio Michele u Gucciju. To rješenje zasad nije izgledno jer prvo treba konsolidirati štetu i vratiti izgubljeni ulog koji nije zanemariv.

Korporativna logika ovog poteza je jasna: zašto se boriti sa skupim revijama i high end kolekcijama koje se rade samo zbog imidža i koje nitko ne kupuje kad novac mogu trošiti na Instagram zvijezde i grudnjake od 40 dolara koje će kupiti svaka curka koja prati Kendall Jenner. Gdje je tu kreativnost i strast za modom pitate se? Kreativnost i strast su ostale zakopane u fasciklima s poražavajućim financijskim izvještajima na nekom stolu u upravi PVH-a. Moda je biznis, surov i jako konkurentan biznis koji više nema vremena za stvari koje ne funkcioniraju. Ako vam je za tu tvrdnju trebao još jedan dokaz evo serviran je upravo danas, hladno s predumišljajem.

Povezani tekstovi

Buro 24/7 izbor

Napišite komentar