Traži

Ako ste dizajner i imate 120 tisuća kuna viška, možda vas objave na Vogue Runwayju. Je li vrijedno tih novaca?

Ako ste dizajner i imate 120 tisuća kuna viška, možda vas objave na Vogue Runwayju. Je li vrijedno tih novaca?

Ništa nije besplatno

Tekst: Ana Pavić


Fotografija: imaxtree

Nije tajna da danas ništa nije besplatno. Iako su magazini (pritisnuti silnim napretkom društvenih mreža i raznih online kanala) morali prilagoditi svoje poslovanje i ponuditi modnim kućama neke povoljnije pakete, i dalje imaju određeni kredibilitet na račun kojeg pokušavaju ostati u igri. Kredibilitet naravno nije snažan kao što je bio prije desetak/dvadesetak godina kada smo svi ovisili o mišljenju nekoliko stajliš žena i muškaraca koji su nam iz redakcija u New Yorku, Milanu, Londonu i Parizu diktirali što smijemo, a što ne smijemo nositi kako bismo bili cool i u trendu.

Diktat kao takav danas ne postoji jer svima je jasno da nitko ne ništa ne mora i da nitko neće umrijeti ako ne kupi tu torbu od 2 tisuće eura koja će za dva mjeseca biti "out" jer ju je na Instagramu izlizala svaka influencerica od Londona do Dubaija. Mediji su preuzeli model pažljive sugestije koji nalaže da čitateljima predlažu stvari i nude im nikad veći izbor high end high street proizvoda od kojih po vlastitoj želji mogu odabrati nešto što im se sviđa. Ljudi vole prijedloge i vole da im se skrati vrijeme scrollanja po nekim stranicama, vole nove stvari i žele kupiti najbolji komad po dobroj cijeni te su mediji u pogledu trendova postali neka vrsta shopping vodiča koji im to omogućuje. S druge strane imamo Instagram kao najmoćniju online platformu na svijetu gdje informacije kolaju brzo i dijele se među višemilijunskim communityjem istomišljenika. Instagram je toliko dobro konstruiran da na njemu možete pronaći brend, informirati se, naći najbolju cijenu i kupiti proizvod ako želite. S daljnjim razvojem aplikacije vjerojatno neće biti potrebe ni da se posjećuju neke druge stranice ili da se googlaju neki modni pojmovi.

vogue

Mladi dizajneri su s Instagramom dobili neograničene mogućnosti, naravno uz pametnu strategiju koju moraju imati kako bi došli do potencijalnih kupaca i zadržali ih. O važnosti originalnosti brenda i estetici nećemo u detalje. To su uvjeti koje moraju ispuniti prije svega, naravno ako ne spadaju u kategoriju online brendova koji malo korigiraju Zaru ili neke dizajnerske kuće, pa onda to prodaju preko Instagrama što je prečesta pojava u našoj regiji (o tome ćemo drugom prilikom). Uz neki minimalan budžet mladi dizajner danas može napraviti puno u terminima Instagram oglašavanja i izgradnje brenda. Tu se vraćamo na početak ove priče i iznos od 120 tisuća kuna koji Vogue Runway traži za eventualno predstavljanje mladog brenda na svojim stranicama uz bok Chanelu, Valentinu i Pradi. Imajte na umu da ova cifra ne uključuje recenziju kolekcije već samo galeriju fotografija s vaših revija ili lookbooka ako vas urednici Voguea uopće odaberu. O pozicioniranju na samoj stranici nema informacija. Vi platite navedeni iznos, oni objave vašu kolekciju i ako imate sreće, netko od njihovih 2,5 milijuna mjesečnih korisnika će kliknuti na vašu reviju: "Bilo bi mi drago da moj dizajn objavi Vogue, ali isključivo zato jer im se sviđa, ne zato što sam to platio. Mišljenja sam da mladi dizajneri danas na Instagramu mogu napraviti puno više promotivnih aktivnosti za svoj brend s puno manje novaca od toga što Vogue Runway traži. Učinak bi na Instagramu vjerojatno bio i veći" - komentirao nam je dizajner Damir Begović.

Damir Begović: EX-Vonia

Iako je jasno da Vogue nastoji popuniti budžet i poput svih medija traže sve moguće opcije naplate svojih usluga iz pozicije mladog brenda, po našem skromnom mišljenju, nema posebne logike u ovoj priči. Rijetko koji mladi brend ima toliki novac za oglašavanje na nekoj online platformi, pa iako to bio i Vogue (koji više nije relevantan kao što je bio prije deset godina). Da su kojim slučajem ponudili konkretan tekst, neki product placement ili bilo što za što se mlada kuća može uhvatiti, cijena bi donekle opravdala iznos koji traže. Fotografije s revije izgubljene u bespućima ostalih puno jačih imena ne zvuče kao "deal života". Živimo i radimo u vremenima kada i veliki brendovi napuštaju sistem promoviranja kolekcija na Tjednima mode ili putem modnih revija te samim time i mlađi brendovi radije ulažu novac u ekskluzivne mini evente, dobre lookbookove ili videa koji se direktno obraćaju njihovim potencijalnim klijentima. S duplo manji budžetom i dobrom agencijom mladi brend može napraviti čudo na Instagramu ili uložiti u razvoj vlastite aplikacije preko koje će ljudi u dva klika kupiti njihovu odjeću što mnogi danas rade. Postoji barem desetak načina na koje bi se iznos od 120 tisuća kuna mogao iskoristiti, a da mladi brend profitira i napravi nekoliko krucijalnih koraka u svom pozicioniranju na tržištu, a vrijeme će pokazati je li im uopće potrebna ta vrsta promocije na Vogueu.

 

Povezani tekstovi

Buro 24/7 izbor

više