Traži

Alexa Chung: "Za dizajnera je najvažniji smisao za humor"

Alexa Chung: "Za dizajnera je najvažniji smisao za humor"

Intervju s "it" djevojkom povodom pokretanja brenda

Urednik: N.B.


Fotografija: Buro247ru/Buro247hr arhiva

U Londonu je sinoć predstavljena prva kolekcija brenda Alexe Chung, a tim je povodom Büro 24/7 porazgovarao s novopečenom dizajnericom i "it" djevojkom čijeg se stila i šarma svijet ne može zasititi

Alexa Chung je 2015. proglašena ženom s najboljim stilom te godine, Mulberry je prema njoj nazvao jednu svoju hit torbu, Business of Fashion ju je proglasio jednom od 500 najutjecajnijih osoba u svijetu mode, autorica je bestselera "It", a u ovom je mjesecu (osim što joj je posvećena naslovnica britanskog Voguea) pokrenula i vlastiti brend koji nosi njeno ime. Dopisnica Büroa 24/7 iz Londona našla se s Alexom kako bi razgovarale o njenim snovima i ciljevima, o business modelu koji je primijenila kod svog brenda i podršci koju je dobila iz cijele modne industrije.

Kako si osmislila koncept svoje prve kolekcije? Kako si je gradila? Ipak, za sve nas je lansiranje ove kolekcije bilo iznenađenje, sve si držala u strogoj tajnosti.

Tako je. Kolekcija je nastajala nekoliko godina - od osmišljanja koncepta do njenog dolaska na police. A ideja se rodila tijekom brojnih intervjua o raznim suradnjama s brendovima kad bi me novinari pitali kad ću napokon napraviti nešto drugačije. S vremenom se ta ideja pretočila u djelo, ali bez podrške cijele modne zajednice ne bih imala dovoljno samopouzdanja da pokrenem nešto tako stvarno i ozbiljno. Već na samom početku morate puno raditi - otvaranje tvrtke, formiranje tima, prve dizajnerske ideje - to je tek obris onoga što nas čega u budućnosti.

Jesi li očekivala tako dobru reakciju modne industrije?

Jedno vrijeme sam radila kratke dokumentarce za britanski Vogue i znam da modni svijet često djeluje vrlo nepristupačno. U svojim sam filmovima stoga pokušala prikazati humaniju stranu jer je za mene to prvenstveno zajednica pozitivnih i kreativnih ljudi. Moj put do svijeta mode je bio poseban - ušla sam u njega slučajno i nisam baš težila da tu i ostanem. Nakon karijere u modelingu, počela sam se baviti televizijom i novinarstvom, ali su me više zanimale društvene mreže i online mediji i kroz njih sam se vratila u svijet mode. Odluka da radim u modi nije bila svjesna, nekako se to dogodilo samo od sebe i doista sam toplo prihvaćena. Volim komunicirati s ljudima pa sam i u svijetu mode pronašla puno pozitivnih ljudi i dobrih prijatelja i oni su mi pomogli da pokrenem ovaj brend.

Alexa Chung: "Za dizajnera je najvažniji smisao za humor" (фото 1)

Tko su tvoju klijenti? Postoje li "Alexa Chung" djevojke?

Postoji, ali mislim da se i ona mijenja s godišnjim dobima. Predstavljat ćemo četiri kolekcije godišnje i dok smo ih osmišljali vizualizirala sam neke nove siluete za tu djevojku, nove siluete koje sama želim nositi, ali imam jasnu viziju dizajnerskog smjera u kojem želim ići i zahvaljujući toj imaginarnoj heroini uspjela sam stvoriti DNK brenda. A što se tiče klijenata - nadam se da će bar netko kupiti odjeću (smijeh), ali zanima me što drugi misle i kako će interpretirati moju viziju. Pročitala sam puno intervju s glazbenicima koji su se trudili ne govoriti o značenju svojih pjesama. Svi su vjerovali da je bolje da im ljudi daju vlastito značenje. I slično sam načelo primijenila u svom brendu - ne ograničavam se na jedan tip djevojke, ali, dakako, uključila sam neke odlike svog stila, koje su vrlo britanske i vrlo praktične.

Neki dijelovi kolekcije jesu vrlo britanski, ali ima i onih inspiriranih New Yorkom, pa čak i Kinom. Kako si to sve uspjela spojiti i dobiti kozmopolitsku atmosferu u kolekciji?

Mislim da mi je s tim samo Bog pomogao. Ja sam kreativna direktorica i stojim na čelu brenda. te velike mašine u kojoj rade različiti ljudi različitih korijena. Da, za rad na kolekciji ključan je timski rad, ali je važna i moja vizija. A budući da sam sedam godina života provela u Londonu, ostatak u East Villageu u New Yorku, te moje kinesko podrijetlo, sve je to utjecalo na moj stil. Ipak, nismo htjeli da kolekcija bude odraz mog ormara, tražili smo nešto više.

Gdje vidiš svoje mjesto u modnoj industriji?

U početku sam namjerno izbjegavala planiranje i istraživanje tržišta i radilo isključivo vođena strašću. No, sada vidim da će se brend na britanskom tržištu isprofilirati kao cjenovno pristupačan uz visoku kvalitetu odjeće. Zato sam se odlučila za kategoriju pristupačnog luksuza i u tom ćemo smjeru i raditi.

Reci nam nešto više o filmu "Dressage" koji si snimila kao najavu kolekcije. Zašto si odabrala jahanje kao motiv kroz koji nas upoznaješ s kolekcijom?

Ideja je došla vrlo spontano. U početku smo imali totalno drugačiji koncept za film s kojim ćemo lansirati kolekciju, ali onda mi je sinula ova ideja. Jahanje je povezano s mojom poviješću, ali je i sam konj doista veličanstvena životinja koja ostavlja tragove u pijesku kao nešto privremeno što nestaje za sekundu. Video sada nosi tu simboliku, ali na prvom sastanku je to bila samo ideja u slikama. On dobro reflektira moju biografiju, odlazak iz Londona u New York i onda povratak. Tako sam povezala svoj pogled na prošlost i budućnost u okviru brenda. Uvijek se trudim gledati naprijed i kretati se naprijed bez osvrtanja. I doista volim konje, doista su magične i umirujuće životinja. Doista vjerujem da imaju dušu. I sam proces dresure je simboličan - zahtijeva puno rada i treninga, a rezultat izgleda kao da je sve bilo jednostavno, iz prvog pokušaja. No, to je samo privid, a tako je s mojim brendom. Na prvi pogled izgleda vrlo britanski, ali stvari su zapravo dizajnirane za ljude s mladenačkom energijom. A i trebalo je puno rada i truda da nastane prva kolekcija (smijeh.)

Pričajmo malo o tvojim fanovima diljem svijeta. Kako su oni reagirali na vijest o tvojoj liniji odjeće?

Mislim da ih to nije iznenadilo. Još od 2010. surađujem s raznim brendovima, ali se nikad nisam osjećala kao prava dizajnerica. Reakcije na Instagramu i Twitteru vrlo su pozitivne, ali ne znam kako će svi reagirati na samu kolekciju. Nadam se da će im se svidjeti.

Alexa Chung: "Za dizajnera je najvažniji smisao za humor" (фото 2)

S kim si surađivala na ovoj kolekciji? Tko te inspirirao da i sama postaneš dizajnerica?

Kao i uvijek, radi se o puno ljudi koji nisu nužno povezani s modom. To su Joan Didion, Nora Ephron, Lauren Hutton, Jane Birkin, David Hockney, The Beatles, Rolling Stones... Ljudi koji imaju jasnu viziju o tome tko su, bez vanjskih utjecaja. Oni idu svojim putem i to su ljudi koju su najbliži mojim stavovima.

Koje kvalitete smatraš najvažnijima kod dizajnera?

Pa smisao za humor nikad nije naodmet (smijeh). To je jako težak posao i ako se znaš našaliti sam sa sobom to te doista može spasiti u brojnim situacijama.

Što bi savjetovala mladim dizajnerima?

Uh, to je jako teško - oni su dizajneri, a ja se tek sada polako počinjem smatrati dizajnericom. Kasno sam ušla u modu i doista sam sretna što sam danas tu gdje jesam i da mogu uživati u uspjehu u modnoj industriji. Jedini savjet je da se ne trebamo bojati testirati svoje granice. Korak u bilo kojem smjeru pomoći će nam shvatiti tko smo i jesmo li na pravom putu. Treba istražiti sve poslove koji nas zanimaju neovisno o tome je li to dizajn, oglašavanje, ekonomija...

Industrija se promijenila posljednjih godina. Je li novim dizajnerima sada lakše uspjeti?

Iako ne mislim da sam više mlada, ja sam i dalje na početku svog puta u dizajnu. Jedna stvar se u industriji nije promijenila - naporan rad se i uvijek isplati kao i dobar stav prema ljudima s kojima radite. Druge stvari su se promijenila - društvene mreže i internet danas puno pomažu kod pokretanja brenda. S jedne strane, kroz njih je lakše komunicirati o svom brendu, ali je s druge strane važno poznavati i strategije koje se razlikuju od onih u tiskanim i drugim medijima.

Što nam možeš reći o sljedećoj kolekciji koja nas čeka?

Bit će drugačija od prve, malo luđa i mislim da će svima pokazati koliko volim crni humor!

Veselimo se!

I ja! (smijeh)

 

Povezani tekstovi

Buro 24/7 izbor

više