Traži

Beogradski brend HeartCore kreira odjeću s važnom porukom

Beogradski brend HeartCore kreira odjeću s važnom porukom

Intervju s osnivačicom hvalevrijednog brenda

Tekst: Dina Dončević


Model: Andrijana Kovrlija,
Anđela Kovljenić,
Katarina Prodanović,
Jelena Mitić,
Marina Ćosić

Fotografija: Emilija Stanišić,
Jelena Mitić 

Modni svijet bruji o ekologiji i zaštiti našeg planeta, a svi se možemo složiti da je to jedna iznimno bitna tema, jer baš i nemamo opciju života negdje drugdje. Međutim, brend s bazom u Beogradu nije se samo posvetio prirodi, nego i pojedincima. Naime, dio prihoda, točinje 15 posto, od prodaje njihovih majica donira se srpskim institucijama za mentalno zdravlje. Putem svojeg Instagram profila, dakle, ne promoviraju samo odjeću, već stavljaju fokus na djevojke koje njihove majice nose, na sve pojedince koji su sudjelovali u proizvodnji istih te na mlade ljudi koji se u današnjem hektičnom načinu života teško nose sa svim teretom koji se pred njih stavlja. Ovu odjeću s porukom kreira Jelena Karović s kojom smo razgovarali o njezinom brendu HeartCore, izazovima transparentnog poslovanja, modnoj sceni u Srbiji i o mnogim drugim temama. U nastavku pročitajte što nam je sve otkrila.

Tko stoji iza brenda HeartCore?

Moje ime je Jelena Karović i ja sam osnivačica brenda HeartCore. Nekako mi je uvijek teško odgovoriti na pitanje što sam po struci jer je, u mom slučaju kao, i u slučaju mog partnera Vukašina, upravo neformalno obrazovanje presudilo. Naime, studirala sam marketing na Ekonomskom fakultetu u Beogradu, a usporedno s tim sam pohađala tečajeve iz psihologije, modnog menadžmenta, neuromarketinga i grafičkog dizajna, da bih na trećoj godini studija odlučila da se iskušam u IT industriji. Trenutno radim na poziciji UX dizajnera u IT kompaniji sa sjedištem u inozemstvu, dok Vukašin radi kao programer, u jednoj drugoj IT firmi također sa sjedištem u inozemstvu. No, iza brenda svakako stoji i mali tim posvećenih ljudi. Želim posebno spomenuti divnu krojačicu Maju Angelov, kao i modelarku Snežanu Šljivić zbog kojih naše, one size majice, savršeno stoje djevojkama svih građa i visina.

Kako ste se i kada odlučili za osnivanje svog modnog brenda?

Još sa 16 godina sam počela kreirati i šivati svoju garderobu, a tada sam ujedno predstavila svoju prvu kolekciju od 15 različitih modela. To ljeto sam provela u jednoj maloj krojačkoj radnji u Vrnjačkoj Banji s dvije krojačice koje su me naučile osnovama i pomogle da oživim svoje crteže. Kasnije sam shvatila da kreativnost sama po sebi nije dovoljna kako bih osnovala modni brend i da je potrebno da ovladam poslovnim vještinama - otuda moja odluka da kasnije upišem ekonomiju, a ne modni dizajn. Tako da sam i tada znala da ću jednog dana osnovati modni brend, samo je bilo pitanje vremena.

Vaš su moto #BeTheChange i #WearTheClothesThatMatter, recite mi nešto više o tome.

#BeTheChange je nastao iz potrebe da stvorimo zajednicu koja je, ne samo ekološki osviještena, već odbacuje sve ono što je nametnuto od strane široke mase, a što se pokazalo kao loše za pojedinca, društvo i planetu. S druge strane, #WearClothesThatMatter ukazuje upravo na važnost osviještenosti društva i važnosti empatije koja igra glavnu ulogu u načinu odnošenja čovjeka prema svom okruženju.

Vaš brend ima i jednu hvalevrijednu misiju - dio prihoda donirate institucijama za mentalno zdravlje. Postoji li neka pozadinska priča zašto ste se baš odlučili za mentalno zdravlje?

Ne bi htjela govoriti o situacijama koje su me navele da o ovoj temi govorim glasnije jer bi bilo neetički da takve događaje koristim u promotivne svrhe. Ono što želim je probuditi svijest kod ljudi i ujedno ukazati na problematiku i kompleksnost situacija s kojima se mladi ljudi, koji imaju određeni problem s mentalnim zdravljem, suočavaju. Jedan od osnovnih problema je i taj što se o ovoj temi ne govori, te se zato pojedinci često osjećaju usamljeno i bespomoćno, iako statistički podaci ukazuju na sve veći porast broja onih koji imaju određeni problem s mentalnim zdravljem. Pogrešno je, međutim, oslanjati se isključivo na statistiku jer se mentalno zdravlje tiče svih nas, samo je okruženje nažalost nedovoljno educirano i smatra da je u redu potražiti doktora za iščašenje ramena, ali isto tako smatra da nije u redu potražiti doktora kada dođe do "iščašenja" emocija. Zbog ovakvih mišljenja se borba pojedinca za opstanak ne završava onog trenutka kada potraži stručnu pomoć. Također, smatram da u modnoj industriji, kao jednoj od najrazvijenijih grana svjetske industrije, postoji dovoljno prostora da se govori o nečemu važnijem od nove boje koja vlada ovim proljećem i da se provedu radnje koje će nekome i uljepšati život, a ne samo izbor i izgled današnjeg outfita.

Osim toga, da bi stvar bila bolja, vaš brend je i eco-friendly. Je li teško pomiriti ostvarivanje nekih viših ciljeva, koji možda nisu toliko bitni na našem području, s poslovanjem kroz koje se možete biti i nagrađeni za sav svoj rad?

Smatrat ću da smo uspjeli kada naši ciljevi postanu bitni i na našem području, to će biti najveća nagrada za naš trud, a to je ujedno i jedan od naših najvećih izazova. Ako govorimo isključivo o aspektu održivosti, nerazvijenost tržišta, ograničenost resursa i suženost izbora pri odabiru određenih komponenti predstavlja problem, ali ne i dovoljno veliki kako bi bio razlog odstupanja od naših težnji da kreiramo proizvod koji je u potpunosti eco-friendly.

Vaše je poslovanje u potpunosti transparentno te ste se time svrstali među rijetke svjetske brendove. Koliko sam upoznata, prvi ste takav brend u Srbiji. Kako to da ste se odlučili za takav put i jesu li to vaši kupci prepoznali?

Da je etičnost u proizvodnji osnova zdravog poslovanja, naučila sam još kao mala od svojih roditelja. Zaposlenici u našoj obiteljskoj kompaniji su oduvijek imali adekvatne uvjete za rad, bili su dobro plaćeni i naučeni smo da moramo poštovati njih, njihovo vrijeme i trud. Čitala sam dosta o pokretu #FashionRevolution koji su 2013. godine, nakon slučaja "Rana Plaza", pokrenule Orsola de Castro i Carry Sommers i odlučila sam da se pridružimo pokretu. Ne mora da značiti da poslujete etički ak pripadate kategoriji malih, lokalnih brendova. Mislim da je takvo razmišljanje pogrešno, štoviše, mnogi zbog izuzetno niskih cijena odlučuju svoje proizvode uvoziti iz Kine, posebno kad su odjevni predmeti jednostavnijeg dizajna u pitanju.

Što sve uključuje ta transparentnost, zna li vaš kupac otkuda dolazi materijal od kojeg je izrađen t-shirt te tko ga je šio?

Transparentnost podrazumijeva da su naši kupci upoznati s načinom našeg poslovanja, materijalima koje koristimo, kao i s ljudima koji su uključeni u sam proizvodni proces. U našem slučaju, oni nisu samo još jedna karika u proizvodnom lancu, već predstavljaju dio našeg tima bez kojeg naš proizvod ne bi bio visoke kvalitete kao što je i zahvalni smo im na tome.

Trenutno se u svijetu jako puno priča o ekološkoj modi. Pa, otkrijte mi, otkuda u vama tako velika ljubav prema prirodi i našem planetu da vas je potaknula na ovakvo (puno zahtjevnije) poslovanje?

Za mene je ovo pitanje ekvivalentno pitanju odakle mi tolika ljubav prema životu, koja me pokreće da sive dane obojim entuzijazmom i vjerom da će, ako se danas potrudim, već sutra biti mnogo svjetlije.... Neka to ujedno bude i moj odgovor.

Je li bilo teško pomiriti vaše želje za brend i mogućnosti koje su vam dostupne u Srbiji ili regiji?

Nije toliko teško kao što je bilo prije tri godine. Ponuda ekoloških materijala je danas malo veća, čemu je dodatno doprinijela ekološka kriza o kojoj se sada mnogo više govori. Odlučujući faktori u procesu razvoja eco-friendly brenda jesu edukacija i informiranost jer vam to pomaže pri izboru adekvatnih materijala, kao i eliminaciji svega što se ne uklapa u vašu viziju.

Kakvo je vaše mišljenje od srpskoj modnoj sceni? Čini mi se da, naspram hrvatske, zaista cvjeta, je li to uistinu tako?

Mislim da u Srbiji, kao i u Hrvatskoj ima zaista kvalitetnih i kreativnih mladih ljudi čije vrijeme tek dolazi i vjerujem da će zbog njih modna scena procvjetati. Država ih svakako ni na koji način ne podržava niti im olakšava razvojni put, ali vjerujem da ih to može samo dodatno učvrstiti u želji i motivirati da provedu svoje ideje. Ono što predstavlja mnogo veći problem kada govorimo o modi na našim prostorima, je nedostatak slobode i hrabrosti, sloboda izražavanja kroz osobni stil i hrabrost da se odijevate u skladu sa samim sobom, što ne mora pod svaku cijenu značiti da odudarate. Smatram da danas iskočiti iz okvira isključivo znači - biti u skladu sa svojim "ja", to nam svakako svima najbolje stoji. Sve ostalo smo već vidjeli.

Tko je zaslužan za dizajn majici? Hoćemo li imati prilike vidjeti neke druge modele?

Majicu sam prvenstveno kreirala za svoje potrebe, prije četiri godine. Inače nemam garderobu za dan i noć, pa sam poželjela imati majicu koja je dovoljno casual za dan, dovoljno efektna za večer, da naglašava struk, ali pod uvjetom da nije uska sa svih strana (smijeh). Zatim sam se zapitala zašto su sve majice zatvorene na leđima, kad su ženska leđa posebna i divna priča za sebe... I tako su nastale majice koje su se prvi put našle u prodaji 2016. godine. Bit će i drugih modela, ukupno tri ove godine, ali to neće biti majice.

Mogu li Hrvatice doći do vaših majici i kako?

Mogu, naravno, samo je potrebno javiti nam se, a mi ćemo se pobrinuti da paket, u što kraćem roku, bude na adresi koju su navele u poruci. Nažalost, cijena majice je veća s obzirom na troškove dostave za Hrvatsku, ali radimo na tome da nađemo najbolje moguće rješenje i za taj problem.

Ima li naziv HeartCore ili logo brenda neko posebno značenje za vas?

Željela sam da naziv brenda obuhvati sve ono čemu težimo i sve ono što slavimo u djevojkama koje će garderobu koju kreiramo jednog dana nositi. Bahatost je mana, arogancija je mana, indiferentnost je pogubna, a nekako se sve ovo prožima kroz mnoge aspekte života, ne samo kroz modnu industriju. Ta surovost je nažalost postala trend, postala je cool, "osjećaji su za slabiće" i ostala pogrešna shvaćanja članova društva koji plivaju na površini sistema poremećenih vrijednosti, a koje nam mediji serviraju kao "elitu" i standard kojem bi trebalo težiti. Iz gore navedenih razloga, odlučila sam se za ime koje ujedno predstavlja i apel djevojkama da se ne "smiju iznutra" kako bi se prilagodile zahtjevima i trendovima modne industrije. HeartCore srce s okom predstavlja maštovitog idealista, koji zamišljeno i radoznalo promatra svemir, svjesno njegovih neograničenih mogućnosti. Njegova zjenica predstavlja intuiciju i suštinu njegovog postajanja u kojoj se krije njegova najveća moć. Zato HeartCore srce, uvijek i bez obzira na sve, isključivo postupa u skladu sa sobom. Mrljice kojih ima svuda (na kutijama, etiketama i omotnom papiru) predstavljaju trag nesavršenosti jer se upravo u njima krije sva ljepota postojanja.

Tko je HeartCore djevojka?

HeartCore djevojka vibrira na malo drugačijim frekvencijama i izdvaja se svojom autentičnošću i načinom razmišljanja. Ona poštuje individualnost druge osobe, slavi svoj uspjeh i cijeni njezin "ja" . Nju je teško definirati, baš kao i osjećaj koji budi u vama. Ona je snažna, hrabra, ljubazna, empatična i prije svega svoja. S njom se ne možete natjecati jer je njezin jedini cilj da postane najbolja verzija sebe. Konstantno radi na sebi i uspoređuje se isključivo sa svojim postignućima od jučer u težnji da postane bolja danas i misijom da bude još bolja sutra. I za kraj, ona zna, da iza svakog uspjeha stoji planina neuspjeha i još veća gomila bolnih padova. I to je upravo ono što je čini još snažnijom. 

Što je u planu za vaš brend?

Planovi su nam da proširimo zajednicu djevojaka koje su spremne svojim primjerom mijenjati svije(s)t. 

Napišite komentar