Traži

Bojkot brenda: Dolce & Gabbana bi mogli izgubiti milijune dolara zbog rasističkih izjava Stefana Gabbane

Bojkot brenda: Dolce & Gabbana bi mogli izgubiti milijune dolara zbog rasističkih izjava Stefana Gabbane

Koji tvrdi da ih nije napisao

Tekst: Ana Pavić


Fotografija: Instagram/Getty Images

Kontroverzne situacije nisu nepoznanica za talijanski modni dvojac koji se već nekoliko puta našao pod paljbom medija i javnosti zbog nepromišljenih izjava. U ovom slučaju kratak fitilj ima Stefano Gabbana čiji komentari na Instagramu često prelaze granicu dobrog ukusa i prikazuju njega i njegov brend u jako lošem svjetlu. Iako svatko ima pravo na svoje mišljenje i na javno izražavanje istoga, moramo uzeti u obzir da se ovdje radi o javnoj osobi koja sjedi na čelu modnog brenda, što znači da njegove izjave imaju veću težinu od izjava nekog Instagram trolla koji piše maliciozne komentare ispod fotografija poznatih osoba.

Prisjetimo se trenutka kada je ispod fotografije Selene Gomez (25-godišnje pop zvijezde koja boluje od depresije) napisao da je "stvarno ružna". Govorimo o čovjeku koji ima 56 godina i vodi jedan od uspješnijih modnih brendova na svijetu. Taj ružni komentar su prenijeli svi mediji na svijetu, od tračerskih do onih ozbiljnijih poput britanskog Guardiana, a reakcije na društvenim mrežama bile su brutalne. Kolege glazbenici su stali u obranu mlade pjevačice koja se nikada nije službeno oglasila niti odgovorila Gabbani te je iz ove situacije u očima javnosti izašla kao zrelija osoba. Gabbana se obrušio i na Kardashiane nazvavši ih jeftinom obitelji, što mu nije posebno smetalo kada su Kim i Kourtney pred paparazzima nosile niz arhivskih komada njegove kuće i osigurale mu milijune dolara besplatnog PR-a diljem svijeta.

Stefano Gabbana

Sve te online incidente ljudi zaborave, ali samo dok se ne dogodi problem većih razmjera koji ih opet učini aktualnom temom kao što je slučaj u posljednja tri dana. Stefano Gabbana je ovaj put načinio nepopravljivu štetu za brend koju bi mogli brojati u milijunima dolara. Nesmotrenost je blaga riječ da se opiše njegovo ponašanje na društvenim mrežama uoči najveće revije kuće Dolce&Gabbana koja se trebala održati jučer u Šangaju, a koja je otkazana zbog njegovih rasističkih izjava koje je otkrila Diet Prada. Naime, dan uoči revije na Instagram profilu Diet Prade objavljeni su screenshotovi dopisivanja između Stefana Gabbane i Michaele Tranove koja ga je u privatnim porukama prozvala zbog najavnog videa za reviju u Šangaju, a u kojem kineska manekenka pokušava jesti pizzu sa štapićima.

Ovo je razljutilo dizajnera koji je odgovorio nizom bijesnih poruka u kojima Kinu naziva zemljom govana i nacijom koja jede pse. Sve bi ovo ostalo na razini privatnog razgovora da gore spomenuta Diet Prada nije objavila screenshotove na svom profilu. U samo 24 sata revija je otkazana, a bojkotu kuće se priključio cijeli niz kineskih modela i celebrityja koji su na svojim Instagram profilima objavili otvorena pisma u kojima pišu da više nikada neće odjenuti niti jedan komad s D&G potpisom. U sekciji komentara se oglasila i influencerica Chiara Ferragni koja je samo napisala "karma", aludirajući vjerojatno na neki osobni sukob koji je imala s Gabbanom, a za koji javnost ne zna. BOF piše da je hashtag #DGTheGreatShowCancelled pregledan više od 500 milijuna puta što je brojka koju niti jedan analitičar ne može zanemariti, pogotovo kad se ona prevede u novčanu štetu nastalu s ovim vjerojatno najglupljim potezom kojem smo svjedočili u posljednjih deset godina u modnoj industriji.

D&G

Kineski kupci čine 33% globalne industrije luksuza i poznati su kao veliki potrošači koji ne pitaju za cijenu. Dobar dio modnih kuća je opstalo na tržištu zahvaljujući velikoj potražnji iz Azije gdje su svi prisutni i bore se za dominaciju. Ova revija je trebala biti najveća koju su D&G dosad imali s 500 modela i različitih lookova koje su trebali pustiti na pistu. Troškovi otkazivanja dan prije revije broje se u milijunima dolara, međutim ta je brojka zanemariva u odnosu na gubitke koje bi mogli imati ako ovaj bojkot potraje. Gabbana se pokušao izvaditi iz kaosa na najgluplji mogući način s izjavom da mu je račun hakiran te je na svom profilu objavio sporne screenshotove s natpisom "NOT ME". To je samo izazvalo novu bujicu pogrdnih komentara u kojima su ga optužili za jadan pokušaj skidanja ljage sa svog imena i lošu PR strategiju za vraćanje povjerenja kineskih kupaca.

Možda je napokon došlo vrijeme da netko tom odraslom čovjeku koji ima 56 godina objasni da kao javna osoba ima određenu odgovornost i da se ne može ponašati kao neobrazovano derište bez posljedica. Ako mu ne objasne pratitelji s Instagrama i njegov PR tim, objasnit će mu nova financijska izvješća iz Kine koja bi ga mogla neugodno iznenaditi. Naime nekoliko kineskih robnih kuća je izbacilo D&G iz svoje ponude, a isto je najavio Net-a-Porter kojima će ovo biti prvi brend kojeg su izbacili iz svoje ponude od osnutka projekta. Za kraj nemojmo zaboraviti što se dogodilo Johnu Gallianu nakon onog pijanog ispada u Parizu i koliko dugo mu je trebalo da se vrati u milost javnosti i industrije. Gabbana očito ništa nije naučio iz primjera svog kolege, a zbog toga će sada snositi posljedice.

Povezani tekstovi

Buro 24/7 izbor

Napišite komentar

više