Traži

Borba za ugled: Virgil Abloh je Louis Vuittonu ono što je Alessandro Michele Gucciju

Borba za ugled: Virgil Abloh je Louis Vuittonu ono što je Alessandro Michele Gucciju

Arnault uzvraća udarac

Tekst: Ana Pavić


Fotografija: Getty/Guliver

Iako je LVMH i dalje najmoćniji modni/lifestyle konglomerat na svijetu, ne može se ne primijetiti da gube utrku s Keringom kada govorimo o efektu coola, pridobivanju novih generacija potrošača i buzzu koji vlada na društvenim mrežama...

LVMH u svom portfoliju ima neke od najpoznatijih svjetskih brendova i sigurno je da velik broj millennialsa i generacije Z znaju za Dior, ali Dior nije jedna od kuća u koju će nužno zakoračiti kako bi nabavili onaj grudnjak s trakicama na kojem piše J'adore Dior, a koji smo viđali na Instagramu. Ista je stvar s Givenchyjem koji nakon Riccarda Tiscija ne izaziva toliku strku na društvenim mrežama. Tiscijev dizajn je u zadnje vrijeme postao repetitivan i vidjelo se da je iscijedio svoje kreativne sokove na brendu koji je vodio dugi niz godina, ali Tisci je showman sam po sebi i velik dio interesa mlađe populacije za Givenchy je počivao na njegovim odnosima s obitelji Kardashian i činjenici da je mogao osobno progurati odjeću i stvarčice iz svoje nove kolekcije direktno na Instagram feed Kim Kardashian, Kendall i Kylie, modno najutjecajnije članice obitelji. U Céline (još jedan brend LVMH grupacije) sada dolazi Hedi Slimane, šok majstor koji će osigurati da se o Célineu priča u svakom kutku svijeta jer će kuću izokrenuti naglavačke. Hoće li njegova vizija doći do kupaca ostaje za vidjeti, ali će svojim djelovanjem osigurati da se o Célineu priča dalje od natpisa u nekolicini specijaliziranih medija i uskom krugu ljubiteljica brenda.

Francois Henri Pinault

S druge strane, Kering proživljava dane najveće slave. Njihova dva brenda su proglašena najpopularnijima na svijetu u svakoj anketi sprovedenoj u 2017. godini. Tražite li najpopularnije tenisice? Prošle godine su to bile Balenciagine "Speed", a ovu će sigurno to biti Triple S. Najpopularnija torba? Guccijeva "Dionysus" u Medium verziji. Najpopularnije natikače? Gucci "In Bloom". Iako su u posljednje vrijeme mnogi pokušali osporiti dizajnersku vrijednost Guccija, govoreći da je Michele dosadan i bogu i vragu sa svojim cvijećem, pčelama, tigrovima, mačkama i svom silom printeva, boja i Gucci logotipa, podaci o prodaji jasno pokazuju da ljudi vole i kupuju Gucci kao da se dijeli besplatno. Pritom vodite računa o tome da se ovdje radi o skupim igračkama koje si rijetki mogu priuštiti. Djevojke danas žicaju majke da im za rođendan kupe Gucci torbu isto kao što su generacije prije njih žicale Chanel 2.55, što dovoljno govori o kultnom statusu brenda u vremenu u kojem živimo
Gucci je inače veliki trn u oku Bernarda Arnaulta, vlasnika grupacije LVMH. Svi koji prate modnu industriju znaju da je borba za Gucci bila jedna od najopakijih i najdugotrajnijih u povijesti mode, a završila je tako da je Arnault doslovno izigran od strane Domenica Del Solea, bivšeg CEO-a kuće koji se pametno zaštitio od nasilnog preuzimanja tvrtke. Naime, kada je u jednom trenutku LVMH posjedovao 35% dionica kuće što im je garantiralo pravo glasa u ključnim odlukama vezanim za kuću, Gucci je na tržište pustio dodatne dionice koje je kupio Kering kako bi smanjili udio koji je imao Arnault. O ovom slučaju je napisano tisuće tekstova, a danas je opet aktualna tema i to najviše zbog nezaustavljivog rasta Guccija s čijim uspjehom Henri Pinault maše ispred Arnaultovog nosa kao crvenom krpicom ispred razjarenog bika. Svi modni insajderi znaju da je Gucci najveći poraz Arnaultove karijere i da u glavi vjerojatno nikada neće odustati od preuzimanja, što sigurno znaju i čelni ljudi Keringa.

Tu dolazimo do jučerašnjeg imenovanja Virgila Abloha na poziciju dizajnera muške linije kuće Louis VuittonO ovom potezu se šuškalo već neko vrijeme. Arnaultov sin je prije nekoliko mjeseci na svom Instagram profilu podijelio fotografiju LV kofera na kojoj je taggao Abloha. Svi mediji su odmah prenijeli vijest kako je moguće da je u pitanju suradnja i da postoji mogućnost da Abloh dođe u Louis Vuitton. Jučer je suradnja službeno potvrđena, a Instagram je pao u trans od sreće. Abloh je trenutno jedina prava moderna dizajnerska ikona u grupaciji LVMH i vjerojatno jedini dizajner na svijetu koji može napraviti nešto s muškom kolekcijom kuće. Prije koji mjesec smo pisali o trenutno tri najvažnija čovjeka u svijetu mode i ime Virgila Abloha se našlo uz bok Demni Gvasaliji i Alessandru Micheleu.

Virgil Abloh

Bivši dizajner muške linije LV, Kim Jones pametno je organizirao suradnju sa streetwear brendom Supreme i time osigurao pojavnost brendu u medijima koje klinci danas čitaju (Highsnobiety, Hypebeast), a koje Louis Vuitton generalno ne zanima previše. Odjednom su svima njima bila puna usta Louis Vuittona, iako ga većina njih zasad ne mogu priuštiti, što ne znači da neće moći za nekoliko godina. Osim one s potpisom Rafa Simonsa, niti jedna druga muška pret-a-porter kolekcija nije izazvala neko posebno uzbuđenje i interes muškog čitateljstva kao LV x Supreme. Iz tog razloga se sljedeći korak Bernarda Arnaulta pratio s velikim zanimanjem.

Abloh je jučer kazao da ostaje na čelu svog brenda Off White u kojem promišlja kao da ima 17 godina, dok će za Louis Vuitton dizajnirati u skladu sa svojih 37 godina koliko ima. Nije školovan dizajner (po struci je arhitekt) što mu nije predstavljalo neki poseban problem da iz ničega napravi Off-White, brend koji je konkurentima prošao ispod radara i postao #goals Instagram generaciji. Pritom vodite računa o tome da Abloh iza sebe nije imao multimilijunsku PR mašineriju i neiscrpne izvore financija, već je pametno gradio status kroz svog dugogodišnjeg poslodavca Kanyea Westa i novu generaciju rappera. Zahvaljujući Ablohu, u sljedećoj godini ćemo svjedočiti velikom preokretu u muškoj modi, točnije u načinu na koji je javnost percipira. Tjedni muške mode su dosadni i nezanimljivi većini. Mediji ih prate, ali im ne pridaju ni u pola važnosti kao ženskom pret-a-porteru. Ta situacija je logična jer profit modne industrije ovisi o našim novčanicima, ne onima muškaraca. Međutim, u zraku se njuši promjena koja počiva na mladim muškarcima. Klinci danas znaju tko je Virgil Abloh jer objedinjuje sve što žele postati - dečko je s ulice, DJ je, cool je, prisutan je na društvenim mrežama kao jedan od njih. Nadalje, Abloh je dokaz i nada svakom nadobudnom klincu da se snovi mogu ostvariti ako si talentiran, uporan i ako vjeruješ u sebe, pa čak i ako ne upadneš na Saint Martins ili Parsons.

Bernard Arnault

Muška moda se u jednom trenutku pogubila u konceptu nosivosti i kreativnosti, a kao rezultat smo imali čudnjikave kolekcije u kojima se nije mogao zamisliti niti jedan muškarac koji nije pothranjen i nema sklonost k privlačenju pažnje na cesti. Dizajneri kao da su zaboravili da kreiraju za spol koji prije svega cijeni praktičnost i koji su spremni tu istu praktičnost platiti. Muškarci su vjerni brendu, i ako kod vas kupe jednu stvar koja im je dobra vraćat će se po još. Ne vrludaju previše. Pitajte samo Giorgija Armanija koji je na svojim muškim odijelima stvorio carstvo. S tim na umu došlo je vrijeme da im se konačno opet ponudi nosiva moda koju su voljni platiti, a Abloh je sigurno pravi čovjek za taj potez.

Nije poznato koliko je novaca Arnault iskeširao za ovaj angažman, ali pretpostavljamo da se radi o pozamašnoj svoti. Borba za kupca nikad nije jeftina, a ona za ugled je još skuplja. Arnalutov ugled i ponos su okrnjeni početkom 2000-ih u borbi za Gucci i neki vid revolucije mu je jako potreban ako radi ničega drugog onda radi zadovoljavanja ega. Pinault je napravio svoju osobnu revoluciju uzevši nepoznatog Michelea koji je od posrnulog Guccija napravio čudo. Ista se stvar očekuje od Abloha - opravdati nastali hype na čelu jedne od najpoznatijih svjetskih kuća i poslužiti kao produžena ruka Bernarda Arnaulta kojom će ovaj opaliti šamar Pinaultu.

Povezani tekstovi

Buro 24/7 izbor