Traži

Christian Dior proljeće/ljeto 2014.

Christian Dior proljeće/ljeto 2014.

Pripijenost poetske naravi

Tekst: BURO.


Znamo već - sjaj i providnost, metalik i tonirana organza osnovni su trendovi nadolazeće sezone. Ipak, puno je važnije to, što će ta sezona biti prva u potpunosti postminimalistička sezona. Poslije showa Christiana Diora to je postalo savršeno jasno.

Preobilje i prekomjernost njegova su estetika. Kako je počeo od metafore djevojaka-cvjetova u vrtu u svojem prvom showu za Dior prošle godine, tako ih je Raf Simons i nastavio "odmatati". Točnije, iskretati na sve strane. Već smo vidjeli cvjetne sobe, zelene livade i cvjetne gredice, a sada oranžeriju prepunu glicinija, lozovih listova, lijana i još koječega jarkog i egzotičnog, kako prirodnog, tako i umjetnog. Ukupni su rezultat čarobne džungle u kojima se stvarno cvijeće prepliće sa izmaštanim. Cvijeće je visilo sa stropa, njime su bile pokrivene suknje i haljine, a pupoljci glicinije - ili morskih vlasulja - obavijali su vratove i zapešća manekenki.

Christian Dior proljeće/ljeto 2014. (фото 1)

U jednom looku mogli su se susresti sjajna svila, štras, tkanina reljefne strukture i čak i torbica od pitonove kože - i sve u različitim bojama. Pa čak i nešto slično neoprenu, trikotaža iz čvrstog vlakna, složeni vez sa šljokicama, plisirane tkanine i lakirana koža. Raf Simons pokazao je u ovoj kolekciji gotovo sve varijante nabora - od tradicionalnog plisiranog što podsjeća na osamdesete, do složeno krojenih volana skrivenih na leđima crnih klasičnih sakoa.

Simons je prvi puta tako otvoreno pokazao svoje belgijske korijene i podsjetio da se učio kod Waltera Van Beirendoncka, jednog iz antverpenske šestorice, i dekonstruirao ga. Njegovu najdražu siluetu kukuljice izrezao je na trake, ispod maksimalno suzdržane haljine-košulje provirivala su leđa cabaret-sakoa s crnim šljokicama, a jakne i baloneri poigravali su se klasičnim američkim jaknama kakve nose članovi baseball timova, s našivcima na prsima i rukavima. Sve to, u jarkim i složenim cvjetnim aranžmanima.

Christian Dior proljeće/ljeto 2014. (фото 2)

Pa ipak, usred tog gotovo psihodeličnog tripa pojavile su se cjelovite slike - elegantne haljine-košulje s tankim plavim prugama, u čijem se kroju ocrtava I-silueta Christiana Diora, vrsne kombinacije - primjerice, robusniji srebrni sako od metalik svile i providna suknja. Ili nekoliko suknji tulipan kroja - žuta, ružičasta i blijedoljubičasta - s crnom, tamnozelenom i narančastom bluzom. Ili prugaste haljine bez rukava s istim takvim suknjama tulipan kroja i asimetričnih leđa. Sve - od brendiranog simonsovskog tafta s efektom tekuće žive.

Čini se da su tom istom cilju - spajanja svega zajedno - služile i telegrafske trake s grafičkim natpisima na haljinama. The aliceblue, primrose path, ultra-violet mouth se ne referiraju na nazive nijansi, niti su to imena cvjetnih sorti, niti nazivi starih holivudskih filmova. Te su zagonetne fraze doslovno zaključale u sebi smisao sve te cvjetne svite.

Christian Dior proljeće/ljeto 2014. (фото 3)

Konačno, krajnji je rezultat bio izniman - u crnom i srebrnom brokatu, izvezenom cvjetovima. Simons se dotakao svih Diorovih silueta i interpretirao ih na svoj način.

Ovo je Simonsova najsjajnija kolekcija za Dior. U njoj se tako jasno vidi sve što volimo kod Rafa Simonsa - složenost i dubina koncepta, mirenje suprotnih ideja, sklad različitog. I ako bismo se koristili filološkim metaforama - pripijenost poetske naravi: gustoća smisla i značenja na svakome metru iskorištene tkanine je fenomenalna. On izražava to značenje na najnetrivijalniji način, ne bojeći se propasti. A upravo se u tome krije stvarni, veliki talent. 

Christian Dior proljeće/ljeto 2014. (фото 4)

Christian Dior proljeće/ljeto 2014. (фото 5)

Christian Dior proljeće/ljeto 2014. (фото 6)

Christian Dior proljeće/ljeto 2014. (фото 7)

Tekst: S.P./L.B.

Povezani tekstovi

Buro 24/7 izbor

Napišite komentar