Traži

Danska dizajnerica Stine Goya dala je ekskluzivan intervju za portal BURO.

Danska dizajnerica Stine Goya dala je ekskluzivan intervju za portal BURO.

Evo što nam je sve otkrila o danskoj modnoj sceni

Tekst: Dina Dončević


Fotografija: PR,
Instagram,
Stine Goya

Ako vam već ranije nije bilo poznato njezino ime ili niste na nekoj od danskih influencerica koje pratite na Instagramu primijetili njezin živopisan dizajn, nema šanse da niste čuli za dizajnericu Stine Goya otkako se bivša prva dama Sjedinjenih Američkih Država Michelle Obama u sklopu svoje književne turneje pojavila u ružičastom odijelu s blještavim detaljima. Taj je model izazvao pravu pomamu na društvenim mrežama, a verzije istog već su postale dio potpisa brenda koji je sve do sad bio prepoznatljiv po lepršavim haljinama obilježenima jarkim koloritom i upečatljivim printom. Ne samo da ga nosi velik broj Skandinavki, već se globalno proširila riječ o brendu, a Hrvaticama je dostupan u concept storeu Garderoba. Povodom nedavnog uspjeha odlučili smo popričati s ovom kreativnom dizajnericom, bivšom manekenkom, stilisticom i modnom urednicom, koja je za hrvatsko izdanje portala BURO. dala ekskluzivan intervju.  

U posljednje vrijeme stvorio se hype oko Tjedna mode u Kopenhagenu i čitave modne scene locirane tamo, ali vi ste prisutni na danskoj modnoj sceni od 2006. godine. Jesi se promijenilo puno toga u tih 13 godina?

Nevjerojatno sam ponosna što se fokus modne industrije prebacio na Kopenhagen - grad je uvijek bio melting pot dizajnerskih talenata iz svih industrija pa je lijepo da je to napokon prepoznato. Otkako sam ja lansirala svoj brend, vidjela sam puno novih igrača koji su se pojavili na sceni, pa i klasične danske modne kuće koje su razvile svoj dizajn na način i u smjerovima koji prije 10 godina uopće nisu bili mogući. I ja sam sama puno napredovala, i to je ono što je super kad vodiš brend u današnje doba. Stalno se susrećem s novim izazovima i poticajima koji me tjeraju na DNA svog brenda "preoblikujem" za neku novu eru.

Lookbook za proljeće/ljeto 2019.

Promijenio se i način konzumiranja mode odnosno industrija je naveliko počela koristiti društvene mreže kao bitan alat. Mislite li da danas igraju važnu ulogu u pozicioniranju mladih dizajnera na tržište? To je alat kojeg vi kao mlada dizajnerica niste imali...

Smatram da su društveni mediji odigrali krucijalnu ulogu u pomaganju mladim dizajnerima da se predstave na novim tržištima. Porast direct-to-consumer poslovnog modela je direktno povezan s društvenim medijima koji nam omogućavaju da se predstavimo ogromnom broju klijenata na globalnoj razini, a mladi dizajneri više ne moraju pratiti neki tradicionalni način prodaje, kao što je to bilo prije. S društvenim mrežama brendovi brže pronalaze svoju publiku, javnosti predstavljaju svoj sadržaj te dobivaju feedback koji omogućava poboljšanje ponude. Iako nisam imala mogućnost koristiti tu platformu od početka, moram reći da je zaista bila instrumentalna za naš nedavni rast. Internacionalni kupci otkrivaju naše proizvode kroz feed na društvenim mrežama i sjajno je imati mogućnost pratiti kako interpretiraju komade iz naše kolekcije u svojem svakodnevnom životu. Društveni mediji pružaju nam i uvid koji inače možda ne bi dobili da se taj isti kupac nalazi u našem dućanu i razgledava proizvode.

Lookbook za proljeće/ljeto 2019.

Danske modne dizajnere smatramo trendseterima. Mislite li da postoji neka unificirana danska estetika?

Mislim da su danski dizajneri nepravedno svedeni na neki "skandinavski" zajednički nazivnik, koji podrazumijeva minimalističku estetiku s prigušenim nijansama i klasičnom siluetom. Za mene su danski dizajneri sasvim svoji, kreiraju neočekivane, ali praktične komade - uzimajući u obzir danski lifestyle i klimu. Boje, printevi i izraz vlastite ličnosti ono je što nas izdvaja od ostalih, a osim toga, to što smo blago izvan rasporeda Tjedana mode omogućilo nam je da se razvijemo s dozom izolacije, što nas čini uzbudljivim za nova tržišta.

Modni insajderi već dulje vrijeme znaju vaše ime, ali nedavno ste se našli pod povećalom kada je Michelle Obama isfurala vaše odijelo. Bivšu prvu damu Sjedinjenih Američkih Država nazivali su modnom ikonom i ultimativnom influencericom, pa nam otkrijte, je li Michelle Obama efekt stvaran?

Definitivno je! Toliko smo zahvalni što smo imali mogućnost surađivati s njezinom stilisticom Meredith Koop jer smatram da je trenutak kad se gospođa Obama pojavila na pozornici u dizajnu Stine Goya bio kumulacija toliko godina teškog rada. Snaga influencera je stvarna, ali smatram da je pogrešno na njih gledati kao na skupinu žena koje slijepo "guraju" proizvode svojoj publici. Kreativci, tastemakeri unutar industrije i influenceri s kojima mi surađujemo su inspirativne i vrijedne žene s kojima smo zaista uspjeli ostvariti sjajnu suradnju - omogućile su nam da dopremo do nove publike, lansiramo kolekcije i širimo glas o brendu, na način na koji nam to ne mogu omogućiti magazini ili portali. Rezultati tih partnerstava bili su rast prodaje i povećanje internacionalne publike.

Michelle Obama nosi odijelo Stine Goya

Pohađali ste Central Saint Martins i bili dio modne industrije i prije nego što ste se otisnuli u dizajnerske vode. Jeste li oduvijek željeli imati svoj brend? Je li vam posao stilistice i modne urednice pomogao u usmjeravanju svog brenda i pozicioniranju na tržištu?

Oduvijek mi je bio plan postati dizajnericom i voditi vlastiti biznis - imala sam nekoliko kreativnih zaobilaznica do toga puta koje su mi dale samopouzdanje potrebno da se "bacim" u dizajnerske vode i osnujem brend Stine Goya. Radeći kao stilist, nekako intuitivno počinjete shvaćati tržište iz perspektive kreativca, ali i krajnjeg korisnika. Shvatila sam da moja estetika te pristup bojama i printevima nešto što je u tom trenutku još bilo neistraženo područje.

Je li brza moda nametnula nekakav pritisak dizajnerima da stalno predstavljanju nešto novo, čak i izvan sezone?

Moram priznati da osjećam neke rokove u kojima moram predstavljati nove kolekcije, ekskluzive, kapsulne kolekcije i to je zaista nemilosrdno. Ali mislim da stavljanje pritiska na dizajnere stvara i priliku za istraživanje ideja koji prije nisu bile moguće. To je zapravo dvosjekli mač, potreba za stalnim kreiranjem.

Kolekcija za sezonu jesen/zima 2019.

Otkrijte mi nešto više o vašoj sustainable kolekciji koju ste predstavili u Milanu. Je li budućnost brenda Stine Goya skroz održiva?

To je nešto čemu se nadam - želimo poslovati transparentno i prema našim partnerima i kupcima, i reći da svoj trenutni poslovni model prilagođavamo tome da bude u postupnosti održiv, ali za to nam treba vremena. Trenutno, rekla bi, nismo ni blizu, ali surađujemo s partnerima na stvaranju Sustainable Policy u kojem će biti vidljiv svaki segment našeg poslovanja i što se radi da bude održiv. Sve počinje od proizvodnje i izbora materijala - baš je zato kapsulna sustainable kolekcija za jesen/zimu 2019. integralna za lansiranje čitavog procesa. Izrađena od 100 posto sustainable materijala, ova kolekcija je naš prvi korak prema održivoj budućnosti - educirali smo se o mogućnostima i procesima koji su potrebni da bi to postala stvarnost i za naše glavne kolekcije.

Modeli iz kolecije za sezonu jesen/zima 2019.

Predstavljanje naše kolekcije na Salone del Mobile u Milanu bilo je izvrstan trenutak za naš brend jer mislim da je natjerao publiku da Stine Goya gleda u drugačijem svjetlu. Među afirmiranim internacionalnim dizajnerskim studijima, naši su se komadi isticali svojom ručnom izradom i tehničkom ekspertizom, aspekti koji se, recimo, gube na feedu na društvenim mrežama.

U posljednje dvije godine svjedočimo porastu popularnosti modnih brendova srednje kategorije od kojih je većina sa skandinavskog podneblja. Po čemu se razlikuje Stine Goya?

Na domaćem tržištu imamo veliku bazu followera i puno vjernih klijenata - pa mi je uvijek pomalo smiješno kada me opisuju kao newcomera ili up-and-coming dizajnera na novim tržištima. Naravno, shvaćam da je popularnost našeg brenda dodatno potaknuta fantastičnom grupom lidera u industriji i na tome sam iznimno zahvalna. Moj cilj je da diljem cijelog svijeta brend postane sinonim za žene koje sa samopouzdanjem i otvoreno izražavaju svaki dio svoje osobnosti.

Usudila bi se reći da su vaši komadi obilježeni klasičnom, odnosno bezvremenskom siluetom, ali s dodatkom nekog otkačenog detalja ili printa. To su zapravo neke suprotnosti, koje u vašem dizajnu djeluju tako prirodno i skladno. Smatrate li ih i vi suprotnostima koje morate iskombinirati?

Meni je jako bitno da kolekcije postanu ekstenzija osobe koja ih nosi, a nikako obrnuto. Želimo žene da se osjećaju kao one - ali kao neka bolja verzija - zbog čega je naša silueta klasična i jednostavna za nošenje. Meni je to lako stvarati tako - mislim da je takav pristup zapravo ekstenzija danskog stila života. Jednostavno. Upečatljivo. Individualno. Praktično.

Lookbook za jesen/zimu 2019.

Boje i printevi vaš su zaštitni znak. Reflektira li vaš stil estetiku brenda?

Da, definitivno, ako ikad svratite u moj ured, pronaći ćete me u kombinaciji komada iz arhive i nove sezone - zapravo je super imati samplove kao proširenje vlastitog ormara! Obožavam boje - one mogu promijeniti raspoloženje, stav i cjelokupan pristup danu i zbog toga se ne mogu se oduprijeti tome da ih provlačim kroz svoj dizajn u svakoj sezoni.

Postoji li neki komad ili kroj koji je definirao vas kao dizajnericu ili estetiku vašeg brenda? Ili, primjerice, nešto za čime su svi poludjeli?

Pa pretpostavljam da je to "Michelle Obama odijelo"? Eksperimentirali smo u posljednje vrijeme kako bismo u naše kolekcije ubacili što više krojenih komada - tako da je blago oversized sako sa širokim hlačama postao signature komad posljednjih sezona. Prva verzija tog dizajna kreirana je ekskluzivno za kapsulnu kolekciju za Net-a-Porter i nosila ju je divna Emma Leth. Kreiranje tih krojenih komada omogućilo nam je predstavljanje brenda novoj skupini žena, koje su možda prije mislile da ženstvene, lagane haljine ne reflektiraju njihov stil, ali ih je svejedno privukla bogata paleta boja i razigranost brenda. Znam da je moj tim zadužen za društvene mreže zatrpan sa zahtjevima od tog eventa, što je pokazatelj da se krećemo u pravom smjeru s ovom kategorijom proizvoda.

Komadi iz sezone proljeće/ljeto 2019. koji su trenutno dostupni za kupnju

Koja je najvažnija lekcija koju ste naučili i koju biste podijelili s mladim modnim dizajnericama i poslovnim ženama diljem svijeta?

Imajte dovoljno samopouzdanja ostati vjerni vašoj viziji. Nekad je teško biti nepokolebljiv, jer je toliko vanjskih faktora koji utječu na vas, ali je beskrajno zadovoljavajuće znati da niste raditi nikakav kompromis u svojem kreativnom izražavanju da biste postigli određen cilj.

više