Search

Dizajneri odbili odjenuti plus size model za naslovnicu Voguea

Dizajneri odbili odjenuti plus size model za naslovnicu Voguea

Zašto u tome nema ništa čudno?

Tekst: Ana Pavić


Image: Vogue/Instagram Ashley Graham

Iako biste pomislili da je Vogue kakva sveta institucija kada je o modi riječ te da se jednu glavnu urednicu tog magazina ne odbija, Alexandra Shulman iz britanskog Voguea ima drugačiju priču

Posljednju naslovnicu britanskog Voguea krasi Ashley Graham, 28 godišnja plus size manekenka koja se proslavila kampanjama za donje rublje za brend Lane Bryant. U duhu slavljena različitosti, jer ruku na srce većina žena ne nosi veličinu 0 niti izgledaju kao djevojčice iz Rusije, Alexandra Shulman je odlučila posvetiti siječanjsko izdanje magazina ovoj raskošnoj ljepotici. U nadi da će industrija podržati njen odabir obratila se nekolicini poznatih modnih brendova koji su oglašivači i stalni suradnici Voguea, međutim dobila je odbijenicu. Razočarana odgovorom u uvodnom obraćanju čitateljima napisala je: "Dok cijeli svijet radi na tome da prihvati različitosti i pošalje pozitivnu poruku ženama, neke od modnih kuća idu u suprotnom i po mom mišljenju, manje mudrom smjeru". Riječi hvale imala je za brend Coach koji su bez pogovora poslali odjeću za snimanje i u čijoj se kombinaciji Ashley pojavila na naslovnici. Bez zle namjere i sumnje u velikodušnost kuće Coach, napominjem da se trenutno nalaze na važnoj prekretnici te da svim silama pokušavaju osvježiti svoj imidž. Kao koristan podatak vrijedi spomenuti da su na račun Selene Gomez upravo uplatili 10 milijuna dolara kako bi im pomogla (Selena ima 104 milijuna followera na Instagramu) pridobiti buduće potrošače Z generacije za koje se već svi otimaju.

Situacija u kojoj dizajnerski brendovi negiraju postojanje plus size modela i nije neka novost Već nekoliko godina kroz medije se provlači ista priča, s istim zapletom i završetkom. Nitko ne želi izreći istinu već svi tapkaju oko ove teme, nastojeći riječima ne uvrijediti žene, iako ih ovakvim postupkom uvrijede i ponize do kraja. Istina je jednostavna i nije baš otkrivanje tople vode, a glasi da modna industrija PREZIRE višak kilograma i ljude koji ih imaju. Ne trpe ni onih 3-5 cm koje manekenke dobiju u bokovima za vrijeme blagdana ili ako se nekad opuste i pojedu nešto više od par banana, salate i dvopeka dnevno. Nekoliko godina sam radila u modnoj agenciji kao booker i mogu vam sa sigurnošću reći da je jedna djevojka od njih 20 blagoslovljena sa suludim metabolizmom radi kojeg može jesti junk food i priuštiti si obilnije ili kasnovečernje obroke. Većina njih moraju strogo paziti što jedu, vježbati i napraviti projekt od toga jer žive od svog tijela i lica.

 

U tom duhu istine teško je za očekivati da će plus size modeli biti prihvaćeni od strane mainstream dizajnerskih brendova ili slavljeni radi svoje različitosti. Modna industrija je elitistička postrojba s visokim estetskim zahtjevima od kojih ne odstupaju već godinama. U modi se sve mijenja, od trendova do "it" ljudi... sve osim mršavosti i vječne utrke za bokovima od 90 cm. Gledajte, u 21. stoljeću modna industrija još nije u potpunosti uspjela prihvatiti modele afroameričkog podrijetla već ih angažiraju u nekom mizernom broju kako bi se donekle održao privid jednakosti. Kada stvari dolaze prirodno o njima se ne priča. Nitko neće danima razglabati o broju bijelih modela na pisti ili još jednoj naslovnici Karlie Kloss, jer to su prirodne pojave u modi. Ali ako više od 4 afroameričke manekenke prošetaju pistom, recimo Calvina Kleina ili plus size modeli osvanu na naslovnici high end modnog magazina onda će se potegnuti diskusija s obje strane oceana. Zašto? Jer je to presedan za industriju, anomalija u "Matrici", kako god želite.

Modni magazini prodaju iluziju i u toj iluziji svi smo tanašni, odjeveni u prekrasne dizajnerske haljine, popeglani do savršenstva i sretni (iako nismo jeli od 2000. godine). U tom bezglutenskom svemiru nema previše mjesta za drmanje temelja i mijenjanje pravila. Slučaj Ashley Graham samo iznova dokazuje da modni djelatnici nekad nisu ništa bolji od nasilnika iz školskog dvorišta. U stvari jedina je razlika u tome što su bolje odjeveni i sakrivaju se iza financijske moći modnog brenda. Hrabro, nema što.

Related articles

Buro 24/7 Selection

više