Traži

Dobar posao Chiare Ferragni: Od modne blogerice do millennial ikone čiji se poslovni potezi proučavaju na Harvardu

Dobar posao Chiare Ferragni: Od modne blogerice do millennial ikone čiji se poslovni potezi proučavaju na Harvardu

O životu i uspjehu "glupe plavuše" iz Milana snimljen je dokumentarac koji će početkom rujna premijerno biti prikazan na venecijanskoj Mostri

Tekst: F.Š.


Fotografija: Instagram,
The Blond Salad,
Arhiva

Reći da je Chiara Ferragni jedna od najuspješnijih modnih blogerica i influencerica na svijetu je ozbiljan understatement. Jer osim što je 2009. pokrenula danas vjerojatno najuspješniji modni blog na svijetu - The Blonde Salad - ova 32-godišnja Talijanka stvorila je i poslovno carstvo vrijedno desetke milijuna eura i, među ostalim, završila na Forbesovoj listi "Top 30 ispod 30", bila prva blogerica ikada koja se pojavila na naslovnici Voguea, poduzetnica o čijem se poslovanju uči na Harvardu, a sada je o njezinom putu do uspjeha snimljen i dokumentarac "Chiara Ferragni - Unposted" koji će biti premijerno prikazan 4. rujna na Venecijanskom filmskom festivalu.

Zlatna djevojka Italije rođena je u Cremoni, odrasla u Milanu, a osjećaj za lijepo i ljubav prema modi naslijedila je od majke Marine Di Guardo, uspješne spisateljice koja je i sama radila u modnoj industriji u kojoj je provela sedam godina radeći kao dopredsjednik showrooma Blumarine.

Dobar posao Chiare Ferragni: Od modne blogerice do millennial ikone čiji se poslovni potezi proučavaju na Harvardu (фото 1)

Chiara Ferragni blog je počela pisati za vrijeme studija, jer, kako je izjavila u intervjuu za Financial Times, željela je postići internacionalnu slavu. Prvi post objavila je kao studentica druge godine Pravnog fakulteta na prestižnom Sveučilištu Bocconi, međutim, studij nikada nije završila, a zanimljivo je kako su joj do diplome ostala svega tri ispita.

Iako joj danas brojni osporavaju "stil", nazivajući ga pukim nabacivanjem trendovskih komada, običnim mainstreamom, neupitno je da je Ferragni pogodila puls svoje generacije. Ispravno je pretpostavila da će mladim djevojkama poput nje same jednostavnije, ali i zanimljivije biti potražiti modni savjet od nekoga poput nje nego kod etabliranih modnih stručnjaka i stilista. Producirala je sadržaj za koji je znala da će im se dopasti, a to je bio zbir načinjen od njezinih inspirativnih stylinga, modnih savjeta i atraktivnih fotografija. Svoju prirodnu crvenkasto smeđu kosu obojila je u plavo, jer kako je sama izjavila, željela je igrati na kartu "glupe plavuše".

Dobar posao Chiare Ferragni: Od modne blogerice do millennial ikone čiji se poslovni potezi proučavaju na Harvardu (фото 2)

Osim istančanog fashion njuha, Chiara je imala i sjajan nos za business, ali je isto tako bila svjesna i svojih limita. Kako je broj njezinih pratitelja rastao, shvatila je da je njezin hobi prerastao u nešto mnogo veće i da joj je potrebna pomoć. Angažirala je ljude koji su posjedovali vještine koje ona nema i okupila tim ljudi koji je bio zadužen za produkciju i ostvarivanje suradnji s modnim brendovima. Nedugo nakon toga, Chiara je postala redovni lik u prvim redovima na Tjednima mode, a i partnerstva s oglašivačima su postajala sve ozbiljnija. Već 2012. potpisala je unosan ugovor s Mangom, niti godinu dana kasnije i s talijanskim Guessom i tako se financijski osigurala za slučaj da se blogerski bubble rasprši. Međutim, njezina popularnost, kao i popularnost njezina bloga, nastavila je nezaustavljivo rasti.

Poslovni partner bio joj je i tadašnji zaručnik Riccardo Pozzoli s kojim je osnovala i tvrtku The Blonde Salad (TBS). Osim od sada već klasičnih online formata oglašavanja, Chiarino carstvo financijski je bujalo i zahvaljujući tome što je Pozzoli među prvima prepoznao potencijal influencer marketinga te stvorio mrežu suradnika, odnosno blogera i street style zvijezdi čija te počeo masno naplaćivati njihovo pojavljivanje na raznim događajima. Kažu da se, da bi bili zvijezda, morate ponašati kao jedna, a upravo se za tu taktiku odlučila i sama Ferragni. Nastavila je pažljivo birati brendove s kojima surađuje, odbijajući sve one koji nisu odgovarali estetici njezina brenda, a okušala se i u dizajnu što se, iz današnje perspektive, pokazalo kao pun pogodak. Počela je s cipelama i torbicama koje je krasio njezin zaštitni znak i logotip njezina brenda - par plavih očiju od kojih jedno namiguje, a danas pod svojim imenom prodaje cijeli niz proizvoda, od odjeće, nakita, preko sunčanih naočala pa sve do ružičastih luft-madraca. Svi proizvodi s Chiarinim potpisom dostupni su na njezinoj web stranici koja je iz fashion bloga prerasla u lifestyle portal, to jest, ozbiljan web shop, kao i u nekoj od Chiara Ferragni Collection trgovina u Milanu, New Yorku, Parizu ili Šangaju ili nekom od pop-up storeova u najprestižnijim svjetskim modnim kućama kao što su, primjerice, londonski Selfridges i pariški Le Bon Marché. Do kraja godine TBS planira imati 14 prodajnih mjesta, a u idućih nekoliko godina ih otvoriti još dvadeset.

Osim na poslovnom, Chiari Ferragni i na privatnom planu cvjetaju ruže. U dugogodišnjoj je vezi s talijanskim reperom i pop zvijezdom Federicom Leonardom Fedezom s kojim je u ožujku prošle godine dobila i sina Leonea koji je odmah postao zvijezda njezinih Instagram postova. Očekivano, "prostituiranja djeteta" na društvenim mrežama naišla je na brojne kritike, a i sama priznaje da je situacija neupitno diskutabilna no, kaže, s obzirom na to da sve dijeli sa svojim pratiteljima, zar ne bi bilo neobično da skriva najbolju stvar koja joj se u životu dogodila?

"Mala djeca ne mogu odabrati ništa u životu, ne biraju vjeroispovijest, ne biraju način na koji ih se obrazuje. Dijete nažalost nije slobodno činiti cijeli niz stvari zato što roditelji odabiru put za njega, a ono, u trenutku kada poraste, ima mogućnost odlučiti je li taj put za njega ispravan ili nije", izjavila je Ferragni koja je s fanovima podijelila i fotografije iz rađaone, kao i prvu sliku svoga sina, zabilježenu dok su ga liječnici prali neposredno nakon rođenja.

Dobar posao Chiare Ferragni: Od modne blogerice do millennial ikone čiji se poslovni potezi proučavaju na Harvardu (фото 3)

Šest mjeseci nakon rođenja njihovog sina, 1. rujna prošle godine, Ferragni i Fedez su se i oženili, a vjenčanje se održalo na Siciliji, u raskošnom okruženju palače Dimora Delle Balze koja je pretvorena u luksuzan hotel. Velebno slavlje, ali i sve ono što mu je prethodilo, zabilježio je i britanski Vogue: snimljen je fitting vjenčanice koju je specijalno za Chiaru dizajnirala kreativna direktorica Maria Grazia Chiuri kuće Dior s kojom Ferragni već godinama surađuje.

Vjenčano prstenje koje su mladenci razmijenili potpisala je kuća Pomellato - Chiara je zaštitno lice, a nekoliko dana poslije vjenčanja, Chiara je na svom Instagram profilu otkrila i kompletan make up look za kojeg je bila zadužen Lancôme. Mladenci su prevezli svoje goste privatnim letom, i to avionima na kojima je bio ispisan službeni hashtag vjenčanja #TheFerragnez. Svečanost je trajala dva dana počevši u petak večerom za uzvanike, a nastavila se velikim finalom u subotu. Njihova grandiozna svadba bila je glavna tema u medijima još tjednima kasnije, a procijenjeno je da je cijeli show stajao nevjerojatnih 800 tisuća dolara. s druge strane, s obzirom na to da je trodnevnu Ferragnez ekstravagancu na društvenim medijima pratilo, čitalo, gledalo, sharealo i lajkalo 67 milijuna ljudi, što je ekvivalent populaciji Velike Britanije, čini se da je vrijedilo svake kune.

I ne samo da je vrijedilo, Chiara i Fedez na toj su predstavi i masno zaradili. Osim što je većina troškova bila pokrivena sponzorskim ugovorima, generirala je nevjerojatnu količinu PR-a te rezultirala i brojnim poslovnim suradnjama post festum. Jedna od njih je i udruživanjem snaga s kozmetičkom kućom Lancôme s kojim je kreirala make up kolekciju baziranu na vlastitim svakodnevnim lookovima.

Dobar posao Chiare Ferragni: Od modne blogerice do millennial ikone čiji se poslovni potezi proučavaju na Harvardu (фото 4)

Chiara Ferragni zajedno s obitelji trenutačno živi na relaciji L.A. - Milano i na temeljima koje je postavila prije deset godina gradi brend s vlastitim imenom, a svojim modnim kombinacijama i crticama iz obiteljskog života animira više od 17 milijuna Instagram followera. Sviđala vam se ili ne, jedno joj ne možete osporiti. Chiara Ferragni jedan je od ključnih igrača u stvaranju nove globalne medijske slike, žena koja je zauvijek izmijenila percepciju društvenih mreža. Nije loše za jednu "glupu plavušu" koja voli ružičaste krpice, zar ne?

Povezani tekstovi

Buro 24/7 izbor

Napišite komentar