Traži

Dvije članice klana Kardashian i jedna pripadnica kraljevske obitelji najmoćnije su influencerice ove godine

Dvije članice klana Kardashian i jedna pripadnica kraljevske obitelji najmoćnije su influencerice ove godine

Lyst je objavio svoj godišnji izvještaj

Tekst: D.D.


Fotografija: Instagram

I ove godine je online platforma za pretraživanje Lyst čitave godine marljivo prikupljala podatke od više od 80 milijuna korisnika kako bi primjenom svojih algoritama došli do trendova, događaja i ljudi koji su prodrmali svijet mode u 2018. godini.

Instagram je postao najmoćniji alat brojnim modnim kućama i manjim brendovima, kao i osobe koje su slavne upravo na toj društvenoj mreži, odnosno influenceri. Kako bi se što više isticali mnogi su se luksuzni brendovi priklonili estetici 90-ih i 2000-ih godina, odnosno prekrivanjem svojih torbi, tenisica i haljina logotipom, a osim logomanije i memeovi su bili dobar način za doprijeti do kupca. Kad je logo u pitanju onaj brenda Supreme nema konkurencije, a slijede ga Champion, Fila i Prada. Osim luksuznog sportskog stila koji njeguju Skandinavke i Kardashianke, noseći biciklističke hlačice sa sakoima, među modne ikone ove godine mogli bi se ubrojiti i - očevi. Ružne tenisice, flisevi i široki kardigani bili su neki od traženih komada, a kontrast su im činili komadi u neonu i od prozirne plastike, poput torbe brenda Staud. Popularna je bila i obuća u kaubojskom stilu kao i haljine s visokim ovratnikom i pufastim rukavima čija se potražnja povećala za 406 posto. Održiva moda je ono o čemu se puno pričalo ove godine, a sve više kupaca tražilo je proizvode od veganske kože, organskog pamuka i econyla.

 

Baš je zato i najpopularniji brend s Instagrama bio Veja, proizvođač eco-friendly tenisica koje je nosila i Vojvotkinja od Sussexa. U tražilicu se njihov naziv upisivao 113 posto više nego prošle godine, a slijedi ga također brend kojemu je briga za okoliš na prvom mjestu - Reformation. Na trećem mjestu nalazi se Attico koji su ove godine u svečanim prilikama nosile manekenke poput Rosie Huntington-Whiteley. Globalnu vidljivost zaradili su i Realisation Par te pogotovo Ganni za kojim su sada "lude" fashionistice diljem svijeta, a ne samo iz Danske te manje poznate modne marke Staud, Nanushka, Faithfull, Rouje i Stine Goya.

Osim manjih brendova koji gotovo da su postali mainstream poput Gannija i Stauda, ovo je bila godina i comebacka nekih zaboravljenih brendova kao što su Fendi i Prada. No, i dalje su kultni komadi s Instagrama bili Guccijev logo remen i Off-White remen, a tek su se na trećem mjestu našle čarape s Fendijevim logom. Svi su žudjeli i za Gannijevim ružičastim kombinezonom, leopard suknjom iz Realisation Para, Chloe odijelo s printom konja i Pradinim sandalama s plamenima. Naravno, globalni bestselleri bile su ružnjikave tenisice, pogotovo Balenciaga Triple S i Fila Disruptor modeli, torbice oko struka na čelu s Gucci Marmont modelom, pufaste jakne, biciklističke hlačice, mikro sunčane naočale...

Najmoćnije celebrity dame u svijetu mode ove godine, ako je suditi prema rezultatima pretraživanjima uzetima iz 120 zemalja diljem svijeta, bile su Kylie Jenner, Kim Kardashian West i Meghan Markle. U prvih 10 našle su se i Cardi B koja je odjednom postala uzvanica revija i suradnica brojnih brendova, Beyonce kao prvi ženski headliner Coachelle te Serena Williams zbog kontroverznih sportskih outfita. Chiara Ferragni i njezino vjenčanje donijeli su veliku popularnost Dioru, Blake Lively je podizala prašinu sa svojim odijelima, haljina Saint Laurent koju je Rihanna nosila na 30. rođendanu u kratkom se roku globalno ubrzo rasprodala dok je Ariana Grande zaslužna za povećanjem od 130 posto za oversized hoodijima.

Među momentima koji su najviše utjecali na svijet mode ove godine su dodjela nagrada Golden Globes čiji je crveni tepih bio obilježen crnim outfitima glumica u sklopu #MeToo pokreta, imenovanje Virgila Abloha kreativnim direktorom muške linije Louis Vuitton, kraljevsko vjenčanje te Svjetsko nogometno prvenstvo za čijeg se trajanja nogomet upisivao 340 posto više puta u tražilicu, a među najpoželjnijim komadima bio je i hrvatski dres s kockicama. Sve u svemu bila je ovo godina obrata i neočekivanih povrataka, a možemo se samo nadati da će i 2019. godina biti tako uzbudljiva. 

Povezani tekstovi

Buro 24/7 izbor

više