Search

Ekskluzivno za Büro 24/7: Intervju s osnivačima brenda Vetements

Ekskluzivno za Büro 24/7: Intervju s osnivačima brenda Vetements

Braća Demna i Guram Gvasalia


Image: buro247ru

Kada se saznalo da braća Gvasalia dolaze u Moskvu, svi su željeli razgovarati s njima. Izdvojili su svoje vrijeme za Büro 24/7 i dali ekskluzivni intervju osnivačici Miroslavi Dumi.

Na početku intervjua Demna Gvasalia izjavio je kako u Moskvi nije bio 25 godina, a razlog sadašnjeg dolaska bio je koncert velikog ruskog rock glazbenika Zemfire. Braća Gvasalia rodom su iz Gruzije i danas su jedan od najuspješnijih tandema u modnom svijetu. Kreativni mozak i poslovni mozak savršeno idu zajedno, i dok Demna koristi oštre izraze opisujući svoje nove kolekcije, Guram je mekši i profinjeniji u govoru, što ga čini idealnim za pregovaranje o poslu i vođenju poslovnog plana. Zbog svojeg stava čovjek bi na prvu pomislio da je Demna stariji brat i mozak njihovog brenda Vetements, no to nije točno. Ovaj kreativac i modni genijalac mlađi je od Gurama četiri godine. Potpuno različiti odlično funkcioniraju u poslovnom svijetu i priznaju da jedan bez drugog ne bi mogli. 

Došli ste u Moskvu samo kako biste otišli na koncert Zemfira? 

Demna Gvasalia: Da. Zemfira slušam već 16 godina, to je na neki način moja prva ljubav. Ja jednostavno nisam mogao propustiti ovaj koncert. Osim toga, nisam bio u Moskvi od 1989. godine, odnosno više od 25 godina.  

Guram Gvasalia: Nikada nismo zapravo bili u Rusiji otkad se odcijepila od Sovjetskog Saveza. Sjećam se samo dućana "Breza" gdje sam kupio svoju prvu adidas trenirku. Znam da sam bio jako zadovoljan, a sada sam tu došao na dva dana kako bi na neki način i povratio davne  uspomene.  

Zemfira u majici Vetements, Miroslava Duma i Guram Gvasalia na koncertu u Moskvi održanom u travnju 2016.

Zemfira rijetko daje intervjue, jednom u 100 godina i to je uvijek u iznimnim slučajevima. A u svom nedavnom intervjuu za ruski magazin Numero, govorio je o svojim omiljenim dizajnerima. 

D. G.: Znam da nosi Vetements i dobro poznajem njegovu estetiku. 

Imamo mnogo ruskih zvijezda koji nose vaše stvari, a mnogi kritičari ponekad neočekivano reagiraju kada vide pojedine komade. Primjerice, nedavno su se mnogi novinari šokirali kada su vidjeli pjevača u vašoj majici s otisnutim printom teme iz filma "Titanic" i nisu imali pojma da je to vaš rad...

D. G.: Vidio sam! Rekli su da je to njegova stara majica iz 90-ih godina. Sviđa mi se kako ljudi odmah ne shvaćaju o čemu se radi. Novinari su to vidjeli i odmah su zaključili kako se radi o majici i srednjoškolskih dana. To je genijalno. Za mene je i vintage majica podsjetnik na prošlost.  

U stvari, super je da stalno kopate po nostalgičnim trenucima i povezujete sadašnjost i prošlost. No, ipak trebam postaviti pitanje: jesu li svi ti krojevi, dekonstrukcija i pomalo "ružna estetika" stvar modne revolucije ili kroz svoje kolekcije pričate svoje osobne priče? 

D. G.: Mislim da se ne radi o tome. Mi imamo neke izvore informacija, neke reference koje koristimo u stvaranju odjeće. Školska uniforma iz Sovjetskog Saveza na primjer. Sva odjeća je autobiografska i mi se ne trudimo biti cool, ja to uopće ne mislim. Dok stvaram mislim o ljudima koji će prepoznati naš rad i kojima će se svidjeti naša estetika te će htjeti dati sve da nose komade s našim potpisom. Nama je to dovoljan kompliment. 

Ekskluzivno za Büro 24/7: Intervju s osnivačima brenda Vetements (фото 1)

Zapravo je vrlo zanimljivo da ste stvorili trendi djevojke koje su ranije nosile kreacije Valentina ili Guccija, a sada nose vaš majice, traperice i kabanice. 
D. G.: Da, oni su sada Vetements. U stvari, one su te cure koje nikad nisu bile naša publika. No, danas su postale. Rihanna, Kanye West, Justin Bieber i mnogi drugi ponosno nose naš dizajn. Sljedeće sezone ćemo promijeniti plan i pojavit ćemo se u srpnju i otvoriti Tjedan visoke mode. Nadolazeća sezona bit će prekretnica, nakon toga za mene će Vetements biti potpuno drugačiji brend. 

To je fenomen, oni koji nikada nisu bili vaša ciljana publiku, sada su to postali. 
D. G.: Danas sve ovisi o Instagramu: dovoljno je da se jedna poznata osoba odjevena fotografira i odmah su svi zainteresirani za Vetements. Ne zato što je to Vetements, nego je možda jedan od idola Instagram publike. Oni neće izabrati naš brend zbog odjeće nego zbog onog kome se dive. Jednostavno, to je teško kontrolirati danas. 

Planirate li iskoristiti ovo vrijeme u smislu zarađivanja? Sada vas nosi taj val i u središtu ste pozornosti, kako ćete to iskoristiti?  
G. G.: Sve je to - val sreće. Zamislite da ste dobili dasku za surfanje i lagano počinjete kliziti po tom valu. U jednom trenutku val počne padati i ostaju vam samo dva izbora: ili pasti ili glatko prijeći na drugi val.  

D. G.: Nemam želju sljedećih 20 godina dizajnirati majice koje će se svakome svidjeti. I mi radimo na tome. Od sljedeće sezone sve će biti drugačije. 

Ekskluzivno za Büro 24/7: Intervju s osnivačima brenda Vetements (фото 2)

 

Možete li nam reći nešto više? 
G. G:. Prerano je! (smijeh). Potrebno je prvo završiti jedno poglavlje, kako bi se počelo pisati novo. 

Ako odbacimo metaforu, hoće li se promijeniti rezultat ili samo predstavljanje kolekcije? 
D. G.: Očekujte velike promjene. Oštrije će biti određene neke stvari i podijelit ćemo komercijalni i kreativni dio malo bolje. Danas, u samo dvije godine možete napraviti zaista mnogo i puno je lakše nego prije 15 godina izgrađivati brend. Sigurno će doći vrijeme kada ćemo morati promijeniti kreativni pristup i to je za nas težak zadatak, ali istovremeno i veliki izazov. 

Nedavno ste uveli još jednu inovaciju dodavanjem odvojene muške linije. Zašto baš sada, kada djevojke nose mušku odjeću i muški žensku i kad je brisanje spolova naglašenije više no ikad?  
D. G.: Neke stvari mogu biti unisex. T-shirt, majice s kapuljačom i još neke komade mogu kupiti i muškarci i žene. Traperice se ne mogu, jer različiti spolovi imaju različite figure i trebaju drugačiji kroj. Mi smo imali želju raditi odjeću za ljude, a ne za lutke u veličini nula. Ova ideja nastala je isključivo radi potražnje i naš proizvod zadovoljava zahtjeve tržišta svojim dizajnom.  

Ekskluzivno za Büro 24/7: Intervju s osnivačima brenda Vetements (фото 3)

Vaš najpristupačniji komad je DHL majica s kratkim rukavima? 
D. G.: Kabanica i ovaj T-shirt su najpristupačnije stvari i njih ljudi kupuju odmah. Oko njih se najviše lome koplja i stvoren je užasno veliki hype.  

Kako ste došli do toga da uključite DHL u svoju priču. Je li to jedan od brendova koje je lako ismijavati?  
G. G.: Misliš da se podsmjehujemo brendovima? To nije točno, direktor DHL-a pristao je na to i mi smo za svoje usluge platili određenu svotu novca. Svaki dan Guram spominje kako trebamo nešto poslati putem DHL-a, pa on je gotovo uvijek glavna tema. Odlučio sam da treba nešto s njima napraviti i njima se ideja svidjela. Uspjeli smo dobiti službenu dozvolu da koristimo njihov logotip. Mnogi misle da je ideja dovoljna da otisnete na majicu što god vam padne na pamet, ali sustav je potpuno drugačije koordiniran. To samo pokazuje da je dizajn također dio marke, i iza nje stoji velik broj pravnih koraka.  

D. G.: A isto je s Levisom ili Gapom koji za mene nisu samo brend, već dio mog života i moj glavni izvor inspiracije. 

Razgovarajmo o stvarima iz najnovije kolekcije, ali ne kao o skandaloznim nego najupečatljivijim natpisima. Na što su ljudi najviše reagirali?

D. G : You fuck'n Asshole, naravno. 

I onaj "May the bridges I burn light the way..."

D. G.: Koji je vaš omiljeni izraz? To je moj moto i to je moja poruka. Neki su smatrali da je potrebno da se spale svi mostovi pa su zapalili svoj most u budućnost. Ja sam inzistirao na ovom printu.  

G. G.: Zanimljivo je da većina američkih online trgovina i robnih kuća ne može prodati ovaj print - previše je provokativan. 

D. G.: U principu, ova sezona je bila prepuna takvih poruka. To je bio način da ljudi izraze svoje emocije! Sve je to bila definicija agresije i naredanih neugodnih situacija. Mostovi su bili moji. Sve je već rečeno na internetu, na Instagramu i Facebooku, to ionako nisu bile naše riječi.

G. G.: Možda je to dijalog današnjih mladih ljudi s nama u  globalnoj industriji.

Ekskluzivno za Büro 24/7: Intervju s osnivačima brenda Vetements (фото 4)

A sada su se opet našle na internetu i čini se da se krug zatvara?

G. G.: Mislim da je važno imati na umu činjenicu da kreativni ljudi moraju patiti.

D. G.: Ova najnovija kolekcija je vrlo osobna. Frustracija, depresije, agresije - to je sve što postoji. No, kad smo radili show u crkvi kao da je cijeli film negdje nestao. Izgubio se. 

Svoje negativne emocije sabrali ste u novu kolekciju i ona je postala izuzetno teška da zadovolji kritiku. Komentari su u ovom slučaju bili prilično mješoviti. Pogotovo nakon što je prikazana tvoja debitantska kolekcija za modnu kuću Balenciaga. U Rusiji je primjerice dignula veliku oluju. 

D. G.: To je tako kod vas. Nisam pročitao stvarno nikakve recenzije, ali čuo sam da su mišljenja jako podijeljena ovdje. 

Što znači da si ipak pročitao kritiku? 

D. G.: Ja radim stvari za ljude koji ih vide, a ne za kritičare, blogere, novinare koji pišu o njima. Ljudi ne nose Vetements zato što je neki kritičar napisao o nama dobro ili loše. 

G. G.: Ljudi često kritiziraju samo zato što si ne mogu priuštiti stvari. 

Kod puno slobodnog vremena ili osjećaja nedostatka pažnje, ljudi svoje negativnosti često ispoljavaju na društvenim mrežama, gdje se nadaju da će ih ljudi čuti. 

D. G.: Jasno je da postoje ljudi koji su to radili, to je njihov posao. Moj posao je odjeća, želim stvarati komade koji imaju smisla. Prvo ću izraditi haljinu, a onda ću pročitati što je napisao netko. 

Iskreno, uvijek se pitam zašto je to tako kada su dizajneri u pitanju. Sjećam se priče o vremenu kada je Jason Wu bio miljenik Amerike, njegovu haljinu za inauguraciju nosila je prva dama, a nakon koncerta, Jason Wu je bio domaćin večere za prijatelje. Ljudi oko njega su mu čestitali, slavili i zabavljali se, a on je u to vrijeme ispod stola čitao kritike. I vidjela sam kako je to frustrirajuće, kako se sve to skupa kritizira i zapitala sam se: Je li to zaista tako važno? Hoće li mišljenje 3, 4 kritičara utjecati na prodaju? Teško. 

D. G.: Gle, kad je za modnu kuću Saint Laurent počeo raditi Hedi Slimane, modni svijet je briznuo u veliki skandal. U prvom redu govorimo o Cathy Horyn koja je napisala vrlo negativnu recenziju. U isto vrijeme kuća Saint Laurent je dosegnula četiri puta veću prodaju.  

Da, i to je najbrže rastuća marka u Kering konglomeratu. 

G. G.: Ponekad je kritika važna jer ljudi na ovaj ili onaj način pokazuju interes za ono što radite. Online portali žele da se njihova stranica posjećuje što češće moguće, a skandalozni materijal uvijek privlači više čitatelja. Novinari neće pisati o brandu koji nije zanimljiv nikome, jednostavno zato što o tekstu neće razgovarati nitko.

D. G.: Pa, to su pisali o meni, na primjer, da sam rasist, nacist, staljinist. Pa, to je sve stvar mentaliteta i percepcije. Naravno da ćemo odabrati modele koji su iz Istočne Europe, to je sasvim prirodno za nas i našu estetiku. 

Ekskluzivno za Büro 24/7: Intervju s osnivačima brenda Vetements (фото 5)

Još uvijek se ne zna mnogo o vama. Svako ima svoje uloge u poslu, koje ste si već odredili kad ste bili djeca. Guram je bio poslovni mozak, a Demna kreativni mozak? 

D. G.: Da, to je u početku tako shvatio! 

G. G.: Kad je Demna bio mali, oslikavao je i izrađivao lutke od kartona, a mi smo u dogovoru s njim radili modne revije na kojima sam ja prodavao pozivnice. Uvijek bi prikupili novac od obitelji i susjeda.  

D. G.: Guram je od samog početka, čak i kad mu je bilo 5 godina, govorio svima: "Mi ćemo raditi s Demnom, ja ću biti njegov direktor!" I sada je ... direktor. 

G.G: Neko vrijeme živjeli smo u različitim zemljama, ali onda nas je sudbina ponovno spojila. Ja sam živio u Londonu i kad sam se vratio u Pariz Demna je...

D. G.: I ja mu rekao da radim kolekciju. Odgovorio je: "Vidim." Samo me pogledao i rekao da će pronaći ljude koji će biti zainteresirani. Ja sam sve dok se nije pojavio gradio Vetements samo za sebe, bez nekog ozbiljnog cilja. 

G. G.: To je zapravo rezultat slučajnosti. Mi smo bili na pravom mjestu u pravo vrijeme. Jasno je da je Demna talent i tako dalje (Demna se smije), ali smo bili na pravom zrakoplovu u vrijeme kada su ljudi bili spremni prihvatiti ono što je on htio prenijeti. To je neka vrsta unutarnjeg osjećaja. Ponekad jednostavno: čovjek vjeruje, Bog raspolaže. 

D. G.: Ja nikada ne bi mogao bez njega stvoriti Vetements. (pokazuje na Gurama, a ne Boga) 

Ja iskreno volim Rusiju, ja mogu sigurno i pouzdano nazivati sebe domoljubom. I svi koji dolaze iz inozemstva uvijek brane svoju zemlju. A vi? Vi niste bili u Rusiji 25 godina, što danas ostavlja dojam na vas? Što se promijenilo otkada ste otišli, a što je ostalo isto? 

G. G.: Iskreno? Osjećaj da sam se vratio u Sovjetski Savez. Ali, to je pozitivno. Takva nostalgija je sigurno dobra jer to je putovanje kroz vrijeme. 

Mislite li da ste ostali ovdje živjeti, da biste se uspješno probili u industriji? Sergey Brin, Google osnivač, također iz ruske obitelji, koji je emigrirao u Ameriku, sada javno kaže da je vrlo zahvalan svojim roditeljima za to što su ga odveli iz Sovjetskog Saveza. Budući da u suprotnom ne bi nikada u životu mogao realizirati svoju ideju. 

G. G.: Tamo je stvarno velika razlika između Europe i zemalja bivšeg Sovjetskog Saveza, a to je ovdje. Ipak sve je odlučeno od strane određenih veza. Bez njih, nećete uspjeti i vaše mogućnosti će biti ograničene. A kad se kreće u Europu, nitko ne brine o svojim odnosima. A ti stojiš potpuno gol pred svima i jedina stvar koja te može voditi - to je tvoj talent. Možete uložiti bilo koji iznos novca u svoje projekte, ali to neće pomoći. Vidio sam ljude koji su imali neograničene financijske resurse, ali nisu bili u mogućnosti postići ništa jer nisu imali talenta. Naravno, kako bi se izgradilo nešto, potrebno je ulaganje. No, vrlo je važno razumjeti da tamo u svakom slučaju imate priliku. Ovdje ima previše ograničenja: mnogo ovisi o političkoj stranci kojoj pripadate, s jednim "krovom" kojeg imate, jer ako to nije slučaj, stvari se brzo mijenjaju. Na zapadu je sve drugačije. Hoćete li se osloniti na sebe i svoj ​​uspjeh ovisi o vašoj sposobnosti. To je potpuno drugačija perspektiva i drugačija stvarnost!

 

Related articles

Buro 24/7 Selection

više