Traži

Fenomen najbrže rastućeg modnog brenda na svijetu Fashion Nova

Fenomen najbrže rastućeg modnog brenda na svijetu Fashion Nova

Neočekivan igrač koji preuzima dominaciju na high street tržištu

Tekst: A.P.


Male su šanse da vam na Instagramu barem jednom nije iskočila fotografija povezana s brendom Fashion Nova. Štoviše ako pratite neke aktualne influencerice poput Kylie Jenner, Khloe Kardashian, Kourtney Kardashian i nezaobilazne Cardi B. koja je najveća ambasadorica brenda, sigurno ste primijetili hashtag #novastars ili #novababes po kojem se obožavateljice kuće prepoznaju na društvenim mrežama. Za početak ćemo vam kazati da je Fashion Nova samo u 2017. narastao za 600% ostavivši za sobom puno jače brendove u segmentu high streeta. Taj nagli financijski boom je natjerao analitičare da na trenutak skrenu pogled s Balenciage i Guccija s kojima se Fashion Nova našla uz bok kao najgooglaniji brend 2017. i počnu promatrati što to radi Richard Saghian u zabitom dijelu Los Angelesa gdje su smješteni uredi ovog online high street giganta. Ako vam treba dokaz popularnosti evo još jedan, Fashion Nova je u 2017. godini googlana više od Diora.

Po poslovnom modelu Fashion Nova nije ništa drugačija od ostalih brendova brze mode - sistem je razvijen tako da kupac u kratkom roku može doći do željenog proizvoda, plasiraju čak 600 novih komada tjedno, jako su aktivni na Instagramu koji im je najbolja platforma za pridobivanje novih kupaca i znaju kopirati neka dizajnerska rješenja koja onda prodaju po niskim cijenama u rasponu od 20 d0 50 dolara. Ono što ih je izdvojilo od ostalih jest činjenica da su obuhvatili skupinu koja se naglo proširila zahvaljujući aktualnim standardima ljepote.

Kylie Jenner

Ako se sjećate, prije Instagrama i Kardashiana obline nisu bile slavljene način kako ih slavimo danas. Možda nije popularno za kazati ali neki kanon ljepote koji su nametnuli mediji i modna industrija je nalagao da je žena privlačnija ako je vitkija. Veća stražnjica i grudi, iako univerzalno privlačne već godinama, u medijima nisu dobivale pečat mainstream ljepote kakvu smo viđali u modnim magazinima, pa čak i u Hollywoodu gdje su glumice živjele na listu salate kako bi se uvukle u veličinu 0. To prokletstvo "nule" je počelo jenjavati s pojavom društvenih mreža i sestara Kardashian koje su promovirale drugu sliku tijela. Putenije, oblike i ženstvenije. Jasno je da im je u kreiranju tog imidža pomogao cijeli tim doktora s Beverly Hillsa i da su im proporcije u određenom trenutku postale rubne, ali se ne može osporiti da je kompletan "curve" pokret na društvenim mrežama postao jako popularan i poželjan zahvaljujući njima. Žene s takvim oblinama nisu mogle pronaći odgovarajući par traperica koji će ih dobro obgrliti u bokovima i dodatno naglasiti stražnjicu, niti su mogle pronaći seksi bodycon haljinu koja je prihvatljivog kroja i cijene. Tu na scenu stupa Richard Saghian koji je još 2013. godine preselio svoj fizički dućan online i krenuo s Instagram promocijom brenda Fashion Nova. Kako je community rastao Saghian je počeo širiti posao i reklamirati se putem influencera koji su se obraćali publici koju je želio pridobiti. Radio je to već 2014. godine s Cardi B. koja u to vrijeme nije bila ni blizu superzvijezde kakva je danas, ali je na svom Instagramu već okupljala zavidan broj pratitelja koji su željeli izgledati poput nje. Fashion Novu je promovirala i Kylie Jenner za koju je kazao da samo jednim postom na Instagramu može generirati oko 50 tisuća dolara prometa na Fashion Nova stranici.

Kourtney Kardashian

Brend danas ima oko 13.8 milijuna pratitelja i na svom profilu objavljuju fotografije svakih 30 minuta nudeći neke nove modele koji su stigli u ponudu.  Ne planiraju otvorenje fizičkih dućana već im je cilj dostavljati u što više zemalja svijeta. Konstantno su u potrazi za dizajnerima koje uzimaju odmah nakon fakulteta i daju im priliku da rade u velikom sustavu. Kako je Saghian kazao u intervjuu za WWD opcije za zaposlenje su raznolike i stalno traže suradnike.  70% odjeće se proizvodi u Los Angelesu, dok se dio zimske kolekcije radi u inozemstvu (pretpostavljamo Kini ili Inidji).  Što se njihove estetike tiče neće se svidjeti svima. Mahom se radi o napucanim komadima koji su kao prilijepljeni uz tijelo i jako naglašavaju obline. Ako ste neki decentniji tip žene nećete ih ni pogledati, štoviše možete ih smatrati neukusnima, ali ako volite istaknuti svaki pedalj tijela onda ćete satima scrollati po njihovoj stranici.

U ovom slučaju estetika nije toliko ni bitna koliko je važno saznanje o tome što pravilna online strategija može napraviti za jedan novi brend. Instagram je donio demokratizaciju mode, otvorio oči mnogim kućama koje su bile usko orijentirane na jednu skupinu kupaca. Brendovi nove generacije znaju da svijet nije sastavljen od mršavih plavuša koje stanu u traperice 34. Toj nekolicini se ionako obraćaju high end brendovi. Mnogi su stručnjaci kazali da je Saghian pridobio sve one kupce koji su drugi brendovi ignorirali i da je to tajna njegovog velikog uspjeha, naravno uz pametnu pr strategiju koja je uključivala sve poznate dame s oblinama. Saghian je na pametan način iskoristio moć mikro influencera i to je napravio prije svih ostalih. Mikro influenceri su puno agilniji u promociji brenda i odgovor njihove publike je direktniji, iskreniji i često povlači akciju više od onih milijuna pratitelja koje imaju neke veće face. Danas za Fashion Novu radi 2000 influencera koji na mjesečnoj bazi stvaraju sadržaj i tako progresivno šire svijest o brendu po cijelom svijetu. Sutra izlazi kolekcija koju je kreirala Cardi B i koja će sigurno planuti u jednom danu zahvaljujući njenom aktivnom promoviranju iste putem svih mogućih kanala. U planu je i pohod na beauty tržište s brendom NovaBeauty koji će se uskoro predstaviti javnosti i koji će targetirati sve te žene koje kupuju na njihovoj platformi. Sa startnom pozicijom od 13.8 milijuna pratitelja na Instagramu koliko ih sada imaju uspjeh je na dohvat ruke.

 

Povezani tekstovi

Buro 24/7 izbor

Napišite komentar

više