Search

Fotkaj pa vrati: novi trend koji se pojavio zbog društvenih mreža

Fotkaj pa vrati: novi trend koji se pojavio zbog društvenih mreža

#ootd

Tekst: D.D.


Image: Buro247.ua,
Instagram,
Imaxtree

Kompanija Barclaycard prije nekoliko dana je objavila istraživanje prema kojemu je hashtag #ootd (outfit dana) ispunio svoje doslovno značenje. Naime, anketa koja je provedena na više od 2000 Britanca otkrila je kako svaki deseti pripadnik te nacije odjeću kupuje samo kako bi ju fotografirao za Instagram pa ju idući dan vrati u trgovinu. Kad se kao primjer uzme starosna skupina od 35-44 godine otkriva se još veća pošast koju su nam donijele društvene mreže - gotovo jedna od pet osoba, odnosno njih 17 posto, je to učinila ili redovito čini, što je više nego pripadnici bilo koje druge generacije.

Fotkaj pa vrati: novi trend koji se pojavio zbog društvenih mreža (фото 1)

Podatak koji je iznenađujuć je i taj da je taj hashtag puno više utjecao na modno osviještene muškarce, odnosno 12 posto njih na društvene mreže objavljuje fotografije komada odjeće koje će vratiti u dućan, dok to radi samo sedam posto žena. I tu nije riječ samo o virtualnoj taštini već je svaki deseti muškarac otkrio kako bi mu bilo neugodno za prijatelja da ga vidi u istom outfitu dva puta, dok je istu tu stvar izjavio sedam posto žena. Da muškarci imaju zaista zanimljivije shopping navike nego što smo mislile otkriva i brojka od 15 posto, koliko je muškaraca koji ostavljaju markice na odjeći, bez obzira na to što ju nosi, u slučaju da se odluči na povrat, što čini i 11 posto pripadnica ženskog spola.

Fotkaj pa vrati: novi trend koji se pojavio zbog društvenih mreža (фото 2)

Da su muškarci postali više stylish u posljednje vrijeme, i to zahvaljujući društvenim mrežama, govore i marketinška predviđanja Euromonitora prema kojima će do 2022. godine zarada od tržišta muške mode višestruko "prešišati" zaradu od žena. To tržište - kojem su u fokusu streetwear, luksuzni hoodiji i tenisice - raste puno brže od ženskog, a u prilog toj činjenici i možemo navesti i to što konglomerati poput LVMH-a i Keringa angažiraju zvjezdana imena poput Virgila Abloha i Kima Jonesa na pozicije glavnih dizajnera muških linija. U skladu s rezultatima Euromonitora su i daljnji rezultati Barclaycarda: da, koliko god neobično zvučalo, muškarci na krpice troše više od žena. Naime, na mušku odjeću i obuću troši se otprilike 114 funti mjesečno, a na kraju će godine muškarci potrošiti minimalno 300 funti više od žena.

Fotkaj pa vrati: novi trend koji se pojavio zbog društvenih mreža (фото 3)

I dalje nam je neobično vidjeti kako jedan fenomen nastao na društvenim mrežama, bez obzira na to što je jako raširen (s hashtagom #ootd povezano je više od 201 milijuna fotografija), tako može utjecati na stanje na tržištu i promjene u navikama kupaca, a direktor strategije Barclaycarda George Allardice tvrdi kako je riječ o iznosu od gotovo sedam milijardi funti godišnje u stvarima koje su prodane pa vraćene. Iako je teško da će retalieri uskoro moći stati na kraj ovome - jer smo prema svim podacima jedna od taštijih generacija ikad rođenih, a imidž se nalazi pri vrhu liste prioriteta mnogih, oni dućani koji funkcioniraju online trebali bi se na što više načina, kroz nove tehnologije, potruditi da kupac odjeću ne vrati, a to mogu (pokušati) učiniti putem prijedloga nekoliko modnih kombinacija s istim komadom, video sadržajem ili, primjerice, personaliziranom fit ljestvicom.

Related articles

Buro 24/7 Selection

Leave a comment

više