Search

Franca Sozzani: \"Vogue se u Italiji nikada ne bi prodavao u supermarketima\"

Franca Sozzani: "Vogue se u Italiji nikada ne bi prodavao u supermarketima"

Büro 24/7 intervju s glavnom urednicom talijanskog Voguea


Image: Buro247.com/me

Büro 24/7 dopisnica iz Rima Veronica Scheinin razgovarala je s glavnom urednicom talijanskog Voguea Francom Sozzani

Talijanski Vogue je u printu već pedeset godina, a polovicu tog vremena u njemu glavnu riječ ima Franca Sozzani koja stvara najavangardnije i najprovokativnije izdanje u obitelji Vogue magazina. Sozzani je poznata po tome kako pristupa rasnim predrasudama i društvenim stereotipima kroz modu, što je čini najkontroverznijom i najutjecajnijom urednicom današnjice. Büro 24/7 je dobio priliku razgovarati s njom uoči nedavne potrage za novim talentima u Rimu.

Na čelu ste talijanskog Voguea već 26 godina. Kako ste uspjeli "proizvesti" u potpunosti talijanski magazin pod kapom najprestižnijem modnog naziva u povijesti?

Ne bojim se rizika iako stvari nisu uvijek funkcionirale glatko. Štoviše, u početku su me odbijali, moje ideje nisu bile relevantne i rijetko kome su se svidjele. Ali ja sam nastavila, inzistirala, znajući da sam u pravu.

Sjećate li se vašeg prvog izdanja Voguea? Kakav je to bio osjećaj?

Naravno! Započela sam s "praznim papirom" jer ideja je bila krenuti od samih početaka. Zato sam na naslovnicu stavila model bez make-upa, u jednostavnoj bijeloj majici na podlozi boje terakote i s riječima "novo". To je bilo neočekivano, minimalistički i u potpunoj opreci sa svime što je Vogue do sada radio, a to je uključivalo masivan nakit, jarki make-up, luksuzne haljine. Tako sam označila početak jedne nove faze.

Ne mislite li da ste možda otišli malo predaleko?

Jesam i više nego jednom. Često sam griješila. Propusti se dogode i to je u redu. Kada imate jasan koncept i ideju u koju vjerujete, a dogode se greške - nije kraj svijeta.

Pomogli ste lansirati karijere mnogih fotografa. Stevena Meisela, primjerice. Biste li rekli da je glavna komponenta talijanskog Voguea vizualna strana časopisa?

Apsolutno. Postojao je samo jedan način da ljudima poručim što radimo - uz pomoć fotografija. U Italiji govorimo samo talijanski. Ne španjolski ili engleski kao ostatak svijeta i zato fotografije imaju neizmjernu snagu - jer su univerzalne i ja njima komuniciram sa svijetom. Tako radimo i danas, uključujući i korištenje Instagrama.

Fotografije imaju neizmjernu snagu - jer su univerzalne i ja njima komuniciram sa svijetom

Koristite li Instagram?

Da, ali ne privatno. Za natječaje, audicije, potragu za mladim talentima...

Kako biste ocijenili Vogue u drugim zemljama? Koja je glavna razlika između talijanske i američke inačice?

Američki Vogue je fantastičan časopis za moćnu naciju i u tom smislu Anna Wintour stvara nešto unikatno. Ostatak je okrenut lokalnom tržištu.

Franca Sozzani: "Vogue se u Italiji nikada ne bi prodavao u supermarketima" (фото 1)

Znači, rekli biste da se talijanski Vogue razlikuje od američkog?

Naravno, jednako kako se razlikuju američki i talijanski način života. Ja mogu stvoriti magazin o ekskluzivnim trendovima, a u Americi razmišljaju kako postoje i kućanice u malim mjestima koje žele čitati magazin. U Americi se Vogue prodaje u supermarketima. U Italiji - nikada.

Znači li to da američki Vogue smatrate proizvodom za masivno tržište?

Masivno tržište na najvišoj mogućoj razini, ukratko. Vogue US uspijeva spojiti najvišu kvalitetu s komercijalnom komponentom, uzima u obzir državu i njene vrlo različite stanovnike te zbog toga mora izgledati kako izgleda.

Bez obzira na to, Annu Wintour optužuju da promovira elitističku modu...

Moda je elitistička. Ako objaviš haljinu vrijednu 200 tisuća dolara, gdje je tu demokracija? Ovaj način života ne može biti demokratičan. Takozvana demokratizacija mode uz pomoć "brze mode" s niskim cijenama samo modu čini dostupnijom. Prava kreativnost i kvaliteta ne mogu biti jeftini.

Često vas uspoređuju s Annom Wintour. Slažete li s tom usporedbom?

Obje smo slobodoumne, vrlo slobodoumne. U tom smislu, vjerojatno da.

Ali se ipak činite pristupačnijom...

Ja sam vrlo otvorena. Ako me zaustave na ulici i zamole za fotografiju uvijek ću pristati. Zašto ne bih bila ljubazna, pa to je samo jedna fotografija? Ali za neke je to veći teret. Sve ovisi o karakteru.

U jednom ste intervjuu izjavili kako ljepotu smatrate dosadnom te kako za snimanja želite neobične ili čak ružne modele.

Mrzim stereotipnu ljepotu. Ako današnja hit djevojka u modnom svijetu ima plavu kosu i oči, zar to znači da u nijednom kraju svijeta ne postoji netko ljepši i zanimljiviji? Ne slažem se s time.

Franca Sozzani: "Vogue se u Italiji nikada ne bi prodavao u supermarketima" (фото 2)

Nedavno ste se vratili s Tjedna visoke mode u Parizu. Koji je vaš ovogodišnji dojam?

Vrlo sam zadovoljna. Čini se kako visoka moda napokon ima nešto novo za ponuditi. Couture je donedavno bio dostupan samo malom broju bogatih žena koje su željele pokazati svoj novac. Danas visoka moda nisu samo haljine za crveni tepih ili Oscare. Couture je pomlađen, svakodnevniji i manje konzervativan.

Nedavno ste pisali kako su se javni modni tjedni iznimno promijenili?

Kao prvo, publika je mlađa. Kao drugo, multinacionalna je. Ako je moda, posebice visoka moda, prije bila usmjerena na Zapadnu Europu i SAD, onda su to sada Istočna Europa i Azija. Moda postaje univerzalnija, iako još uvijek s elitističkim prizvukom, on je danas manje važan

Što mislite o modnim blogerima?

Postoje zanimljivi blogeri, postoje oni potpuno nevažni. Sve u svemu, postoji prirodna selekcija uz pomoć koje će se profilirati samo oni koji imaju nešto za reći.

Neki dizajneri žele ograničiti prisutnost blogera na svojim revijama...

Nisam protiv blogera, mnoge čitam i sama. Ali to je poput masovnog tržišta koje svima dopušta da budu modno osviješteni predmeti. Blog vam daje priliku za inteligentan komentar, a ako pišete besmislice, onda je to vaš problem.

Što vas najviše smeta u modnoj industriji?

Glupost i površnost, ne samo u modnom svijetu.

Gdje vidite budućnost mode?

To je evolucija. Što je bilo moderno jučer, sutra bi moglo biti nevažno. Ljepota mode je pronalaženje novih ideja.

Što mislite da će se dogoditi s talijanskim Voguem ili s bilo kojim drugim magazinom kroz vrijeme?

Uistinu ne znam. Sumnjam da ću čitati modna izdanja kad se povučem iz ovog svijeta.

Franca Sozzani: "Vogue se u Italiji nikada ne bi prodavao u supermarketima" (фото 3)

Related articles

Buro 24/7 Selection

više