Traži

Grgo Zečić: fenomen Kendall Jenner

Grgo Zečić: fenomen Kendall Jenner

Koliko je mlada Kardashianka doista važna u modnom svijetu?


Fotografija: Imaxtree,
Sunday Times

Kendall Jenner je vruće lice modnog svijeta što je dokazala i najnovija Marc Jacobs kampanja u kojoj mlada Jenner pozira rame uz rame s jednom Karlie Kloss

Mlada pripadnica najpoznatije i medijski najprisutnije obitelji u povijesti, Kardashian, u samom početku izazvala je sablaznu reakciju svih nas. I to kad je prošetala pistom revije Marc Jacobs prošle godine pod patronatom slavne stilistice i urednice magazina Love, Katie Grand. Jacobs zapravo nije htio Jenner u originalnom castingu jer,  iako ne gleda televiziju, jasno mu je iz kakvog medijskog balona ta "nova manekenka" dolazi. Ali onda ju je upoznao i vidio u jednom od lookova na probama da bi ipak odlučio prihvatiti Jenner u svoju obitelj. Što je Katie Grand vidjela u mladoj Jenner teško je reći. Kendall je izrazito lijepa djevojka snažnog pogleda, dobrog tijela i malo mračnijeg seksepila od ostalih američkih modela. U njenom izgledu postoji određena doza tajnovitosti koja vas može privući na prvi pogled. Ali na svom licu nosi pečat kontroverzne i naporne obitelji koju valja proučavati kao medijski fenomen 21. stoljeća.

Kendall

Svako jutro na kioscima diljem Amerike možete pronaći minimalno četiri naslovnice vezane uz Kardashiane. U posljednja tri dana vidio sam ih trinaest. Jedne novine pišu o tome kako "kraljica majka" napokon uživa u seksu, druge najavljuju transformaciju njenog bivšeg muža u ženu, treće pišu o razvodu Kim i Kanyea, a pete, šeste, sedme i ostale uglavnom govore o sestrama i njihovim muževima. Kardashiani su američki ekvivalent polu-kraljevske obitelji i neiscrpan izvor za medije kojima se rado nude. Zamislite koliko je hrabrosti potrebno zakoračiti na casting s profesionalnim manekenkama ako dolazite iz "te" obitelji. Siguran sam da je u backstageu zaradila cijeli niz opakih pogleda jer manekenka je manekenki vuk. Sve to govori o njenoj samouvjerenosti i želji da postane model. Kendall još uvijek moli članove svoje goleme obitelji da ne dolaze na njene revije jer se nastoji odvojiti od njih. Ruku na srce novac joj ne treba jer ga dovoljno ima, isti je slučaj po pitanju slave.

Dakle, Kendall Jenner je svim silama odlučila postati model Kreativci koji su radili s njom kažu da je pristojna, profesionalna i nikad se ne žali. Animozitet prema njoj dolazi ne zbog Marc Jacobsa već zbog Riccarda Tiscija iz Givenchyja i Oliviera Rousteinga iz kuće Balmain. Obojica su bliski prijatelji Kim i Kanyea i sasvim je jasno da su nakon "Jacobsovog eksperimenta" postali lojalni mecene. Tisci je otišao toliko daleko da ju je postavio u Givenchy kampanju nakon svega jedne odrađene revije. Znači Jacobs je eksperimentirao s njom dok je Balmain i Givenchy "zaradila" na temelju svojevrsnog nepotizma. Ta "tri uspjeha" bila su sasvim jasna modnoj zajednici. Ali onda se dogodilo nešto neočekivano. Prihvatio ju je Karl Lagerfeld za Chanel i Fendi, slijedile su revije za Emilio Pucci, Donnu Karan i Diane von Furstenberg.

Givenchy

Ipak, najveće iznenađenje nastupilo je kada smo Jenner vidjeli na pisti Bottege Venete, talijanskog Hermèsa koji vodi samozatajni Tomas Maier poznat po svojoj strogoći i visokim standardima. Taj potez je zbunio sve. Slijede editorijali među kojima je prvi bio, naravno, Love magazin, ali tu su i W Magazine te Dazed & Confused. Kendall je pozirala Patricku Demarchelieru za francuski Vogue i Mikaelu Janssonu za američki Interview. Ultimativni šok uslijedio je kada ju je Models.com uvrstio na listu top 50 modela svijeta, rame uz rame s najvećim modelima današnjice. Sve se to dogodilo u godinu dana, što me tjera na razmišljanje o dvosjeklom maču njenog uspjeha. Čak niti svima omiljena Cara Delevingne nije toliko brzinom postigla toliko uspjeha.

Kao model Jenner je snažna, ali ne toliko snažna da bi inspirirala iz sezone u sezonuNjen glavni problem je nemogućnost transformacije. Mnogi editorijali, uključujući onaj najprestižniji u američkom Vogueu, prikazuju Jenner kao Jenner. I upravo tu se nameće pitanje na koje je trenutno teško odgovoriti: iskorištava li zapravo modna zajednica mladu Jenner baš kao što njena šira obitelj iskorištava medije? Naime, editorial s Jenner desetak je puta zanimljiviji od editorijala s ostalim modelima njene generacije. Njen editorial često zna slijediti intervju. Fotografi u backstageu revija divljaju bljeskalicama kada je vide. Kendall diže prašinu i neupitan je broj djevojaka diljem svijeta koje u njoj vide svoj uzor. Kendall Jenner na Instagramu ima više pratitelja od Gisele i Tyre Banks zajedno. Radi se o gotovo 18 milijuna pratitelja, a kada tome dodate Facebook i Twitter: Kendall Jenner ima gotovo 35 milijuna, uglavnom mlađih djevojaka, koje ju prate u stopu.

Kendall

Ako ste modna kuća visokog kalibra ili modni magazin u eri kad isti propadaju, zamislite koliko vam može značiti besplatna promocija koju pruža Jenner? Da, pripada obitelji Kardashian, ali novac i marketing u modi ne poznaju "medijski moral". Brojke su egzaktne. Razmislite o Dazed & Confused magazinu koji je modna legenda u Europi, ali rijetko koja djevojka koja želi pratiti modu u Americi zna što je Dazed. Sad zna jer je Dazed mladoj Jenner posvetio tri naslovnice i proglasio je najvažnijim licem u svijetu mode 2014. godine. Razmislite onda tko je kome više dao? Iskorištava li modni svijet njenu slavu kako bi privukli pažnju nove generacije čitatelja, odnosno djevojaka koje su im očajno potrebne za opstanak magazina? Čine li dizajneri isto kako bi Getty imao što više fotografija njihove revije? Jenner možda plaća za slavu svoje obitelji bez da je svjesna te činjenice. Nemojte zaboraviti da u modi ništa nije "slučajno" pa tako ni potencijalno "iskorištavanje" lika Kendall Jenner.

Povezani tekstovi

Buro 24/7 izbor