Traži

Grgo Zečić o povratku Johna Galliana

Grgo Zečić o povratku Johna Galliana

Prva velika couture revija u Londonu

BURO.


Fotografija: Maison Martin Margiela

Što god mislili o njemu, John Galliano je jedan od najvažnijih modnih dizajnera 20. stoljeća. Rame uz rame Alexandru McQueenu priredio je najraskošnije revije ikad viđene

Isto vrijedi za Gallianovu odjeću koja je savršenim spojem romanse, drame i radikalnih poteza škarama tjerala suze na oči urednicima u prvom redu. Nećete požaliti ni minute ako odete na YouTube pogledati jednu od najimpresivnijih haute couture revija ikad, onu kuće Dior za proljeće 2007. za koju je inspiraciju pronašao u ljubavnoj aferi između američkog pukovnika Pinkertona i Cio Cio-san, odnosno Madame Butterfly. Posljednje četiri godine Galliano, bez ikakve sumnje najveći živući couturier kojem Lagerfeld ili Armani nisu "ni do koljena", proveo je u svojevrsnom izgonu s modne scene bez obzira na glasnu podršku bliskih prijatelja Anne Wintour i Kate Moss. Galliano je trebao biti nasljednik Oscara de la Rente, ali treba znati da su de la Rentini kupci uvijek bile pripadnice bogate klike Upper East Sidea, u većini slučajeva židovskog podrijetla.

Sve donedavno činilo se kako Galliano zbilja pripada prošlosti ne samo radi (ne)oprostivog skandala koji je izazvao, već radi vremena u kojem se njegov pad dogodio. Te 2011. godine Galliano je u tadašnjem estetskom pulsu bio irelevantan. Minimalizam Phoebe Philo i inovativnost Balenciage te Proenza Schouler zavladali su teritorijem nad kojim je nekad vladao. Globalna kriza natjerala je ženu da kupuje komade koje može nositi "od jutra do sutra", a vremena za modno sanjarenje nije bilo.

Galliano

Kad je krajem prošle godine objavljeno Gallianovo imenovanje na poziciji umjetničkog direktora kuće Maison Martin Margiela tisuće je obrva "skočilo" u zrak. Martin Margiela je u dva desetljeća svoje karijere stvorio vlastiti jezik anti-mode. Što to znači? Čovjek je doslovno stvorio "novu odjeću" iz skladišta humanitarne Vojske spasa. Njegova primarna ideja vrtjela se oko recikliranja i dekonstrukcije. Pokidana stara kožna jakna za Margielu nije bila otpad već točka od koje je istu jaknu preobrazio u predmet željan svake pažnje.

Galliano

Margiela je doslovno volio "otpad": stvarao je koktel haljine od starih perika, odijela od svilenih šalova. S druge strane ljestvice nalazio se Gallianov kostimografski glamur, uvijek iniciran snažnom povijesnom pričom, maštom bez granica. Jedina dodirna točka Galliana i Margiele je proces dekonstrukcije, odnosno rekonstrukcije. Galliano je jučer održao prvu reviju za kuću Margiela na zadnjem danu muških kolekcija u Londonu. Bez obzira na tu činjenicu, Galliano je prikazao haute couture kolekciju koja se obično prikazivala krajem siječnja u Parizu kad svega šačica najmoćnijih kuća sudjeluje u "tjednu visoke mode". Prvi dojam je onaj kako Galliano nije spreman za Pariz i osjeća se sigurnije u okruženju svog Londona. Isto tako s obzirom na tragična događanja u Parizu zbog kojih pati židovska zajednica nije trenutak za njegov "pariški povratak".

Galliano

Mala revija ipak je privukla cijeli niz moćnika koji su mu došli odati podršku pa su u prvom redu sjedili Kate Moss, Alber Elbaz iz Lanvina, Manolo Blahnik, Christopher Bailey iz Burberryja, Anna Wintour i mnogi drugi urednici iz cijelog svijeta koji su s nestrpljenjem čekali debi godine. Galliano je pomirio svoju strast s Margielinim avangardnim kodovima dekonstrukcije i teorije apsurda. Prva kolekcija dotaknula se svega: od dekonstruiranih haljina ispod kojih se krio bodi u leopard printu pa sve do minimalističkih crnih odijela. Od plastike do surealizma kao što su "oči" na haljinama ili mini autići koji otvaraju vestu od stare kože.

Galliano

Trebamo se podsjetiti da je haute couture najbliže što se moda može približiti umjetnosti, stoga je jasno kako se ne radi o tek tako nosivim komadima. Ali ta, na prvi pogled crna, lagano predimenzionirana odijela i duge haljine od crvenog baršuna svakako su primjeri nosivog luksuza snažne kolekcije koja sa sobom nije donijela nikakvu revoluciju ili inovaciju, ali je na pistu vratila Johna Galliana.

Galliano

Dizajner se nakon revije skromno poklonio odjeven, naravno, u bijelu kutu koju nose svi "radnici" kuće Margiela. Bilo je nešto magično u njegovom brzom i skromnom izlasku nakon revije. S nestrpljenjem očekujemo njegovu reviju muške mode koja dolazi već sljedeći tjedan dok u ožujku slijedi pravi test: prêt-à-porter kolekcija. Ostaje samo pitanje: hoće li se Galliano do tada ipak suočiti s Parizom?

Povezani tekstovi

Buro 24/7 izbor