Traži

Grgo Zečić otkriva sve tračeve s Met Gale

Grgo Zečić otkriva sve tračeve s Met Gale

Što se događalo iza kulisa?


Fotografija: Instagra,
Getty,
PR

New York je prilično divlji grad. Ali postoji samo jedan događaj u društvenom kalendaru Manhattana koji ovaj otočić čini jos luđim

Naravno, radi se o Met Gali, odnosno donatorskoj večeri Instituta za kostime pri Metropolitan muzeju umjetnosti. Svake godine slavni stanari Beverly Hillsa, Malibua i Hollywooda slijeću u New York kako bi se pojavili na modnom ekvivalentu Oscarima. Isto tako, svake godine nakon Met Gale New York iduća dva tjedna živi od tračeva koji su se stvorili tijekom te moćne modne večeri. Morate biti svjesni kako je u New Yorku dva tjedna jako dug period. Nešto poput dva mjeseca u Parizu.

Met Gala postala je svjetski fenomen i iako svi znaju što se događa na crvenom tepihu, malo tko zna što se događa prije i poslije nje. Naravno, ako niste član osiguranja Standard Hotela, koji će se obogatiti nakon sad već kultne snimke iz dizala u kojem je Solange napadala i napadala i napadala Jay-Z-a. To je jedan od razloga zašto je Anna Wintour "ubila" sigurnosne kamere u toaletima kojima su se služili gosti jedne od najskupljih večera na svijetu. I tu smo došli do prvog trača, odnosno činjenice. Wintour, inače apsolutna vladarica Met Gale, "ubila" je pola kamera u dijelu Metropolitan muzeja gdje se kokteli i večera održavaju te je "zamolila" sve goste da ne koriste svoje elektronske spravice za naslikavanje. Naime, Conde Nast Entertainment ove je godine snimao dokumentarac o samom događanju koji će biti prikazan na YouTube platformi američkog Voguea odnosno Conde Nasta. Ali krenimo od početka.

Na Met Galu pristiže oko 600 uzvanika i apsolutno svako ime mora odobriti Vogue, odnosno Wintour Po tom pitanju Anna je neumoljiva jer deseci PR-ovaca iz glazbene i filmske industrije pokušavaju doći na listu. Wintour je navodno eliminirala cijeli niz zvijezda koje se nisu odazvale njenom pozivu da se pojave na stranicama Voguea. Iako je 2013. objavljeno kako je cijena ulaznice po osobi skočila na 25.000 dolara, kuloari od prošle godine šuškaju kako je prava, skrivena cijena ove godine zapravo 40.000 dolara. Ako ste mislili da će vam novac biti od pomoći, varate se jer novac je na drugom mjestu. Na prvom mjestu mora se znati tko ste i što ste. Tek vas se tada pita za novčanik.

Vogue velike modne kuće "savjetuje" da zakupe cijeli stol koji čini deset mjesta pa tako to svake godine učini dvojac Dolce & Gabbana, Givenchy, Prada, Michael Kors i mnogi drugi. Za stol, po navodnim pričama, iskeširaju 400.000 dolara. To dizajnerima daje okvirno pravo da pozovu "svoje goste". Kažem "okvirno" jer Wintour je ona koja će dizajnere isto tako "savjetovati" koga točno da pozovu. Još jedan trač: Wintour je navodno odbila kuću Hugo Boss koja je htjela zakupiti jedan od stolova.

Wintour

Nakon što ste kao "sretna" modna kuća zakupili stol, onda šaljete listu svojih željenih uzvanika na "blago savjetovanje" u Vogue, koji će nježno reći "da" ili "ne". Druga faza tiče se haljina jer Wintour, vjerovali ili ne, unaprijed odobrava preko 60 % kreacija koje će se te večeri nositi te savjetuje dizajnere koje osobe da oblače, a kojima da zaključaju vrata svog ateljea. Met Gala je pod potpunom kontrolom Anne Wintour u svakom mogućem aspektu: tko će doći, tko će što imati na sebi, što će se jesti, kakvo će biti svjetlo, cvijeće, gdje će biti službeni after party i lista se beskonačno nastavlja. Žena je po svim kategorijama Supermen. Poput svake inteligentne poslovne žene, Wintour nema ego. Već praktični način razmišljanja.

kim

Kim Kardashian i Kate Upton godinama su dobivale odbijenice, sve dok Wintour nije shvatila koliku medijsku pompu ove dvije mogu izazvati. Kim i Kate su dobile zeleno svjetlo pod jednim uvjetom: Wintour će diktirati točno što će nositi. Procedura na sam dan "događanja svih događanja" nešto je poput ritualne tajne. Dvije su centralne baze odakle se kreće na Met Galu, a to su Mark Hotel i Carlyle Hotel. Oba luksuzna hotela nalaze se svega nekoliko blokova od Metropolitan muzeja, što znači da ne bi trebalo biti kašnjenja i sve bi trebalo ići po unaprijed tempiranom scenariju.

Wintour mrzi kašnjenjeVeć u ranim jutarnjim satima u hotelske apartmane najvećih zvijezda dolaze stilist, šminker, frizer i najveći stručnjaci za manikuru koje svijet poznaje. Uz njih, tu su PR agenti koji zvijezde brifiraju o tome koji će novinari biti na crvenom tepihu i kako će njihovi klijenti odgovoriti na novinarska pitanja. Vidite, svaki PR je u kontaktu sa "svojim medijem" i "svojim novinarom" s kojim unaprijed dogovora većinu pitanja. Upravo zato na crvenom tepihu kraj svake zvijezde vidite glavnog PR-ovca, koji zvijezdu usmjerava prema određenom foto objektivu ili kameri i prema određenom reporteru. Liz Rosenberg, Madonnina PR carica, od samih početaka najbolje koordinira svoju klijenticu time što ju doslovno drži za ruku, okreće i navigava kao da se radi o lutki. Rosenberg je inače strah i trepet svih medija.

Dok PR-ovci razgovaraju sa zvijezdama o njihovoj medijskoj strategiji, u hotelske sobe stižu dizajneri ili glavni asistenti dizajnera zajedno sa krojačicama kako bi izvršili posljednji fiting. U apartman nakon toga, u većini slučajeva, ulazi fotograf koji fotografira zvijezdu iz svih kuteva koristeći sve moguće varijacije bliceva kako bi svi vidjeli kako će haljina otprilike izgledati na crvenom tepihu. Među zadnjima dolaze tjelohranitelji kuća, kao što su Cartier i Van Cleef, kako bi donijeli dijamante vrijedne i do pola milijuna dolara. Na koncu stilist provjerava svaki detalj. Ali u roku od pet minuta, nakon svih tih proba, sve može pasti u vodu jer PR-ovac svojim kanalima skuplja informacije o tome tko će nositi kojeg dizajnera i koju haljinu. Sve do trenutka kad zvijezda ulazi u auto i kreće prema Metropolitanu ništa nije sigurno. U apartmanu se uvijek nalaze minimalno dvije couture opcije i dvadesetak večernjih torbica, deseci dizajnerskih cipela – zlu ne trebalo.

mark

Kao u slučaju Oscara, pripreme u hotelu traju oko osam sati prije nego dođe vrijeme za odlazak. Zvijezde se tradicionalno raspoređuju tako da iz Mark Hotela odlaze imena kao što su Uma Thurman, Kate Hudson, Mario Testino, Jennifer Lopez, Kerry Washington, Adrien Brody i mnogi, mnogi drugi. Čak se i Anna Wintour tradicionalno sprema u Mark Hotelu bez obzira na svoju kuću u East Villageu. Iz Carlyle Hotela na najveći modni crveni tepih ove su godine krenule Lady Gaga, Rihanna, Katy Perry i Anne Hathaway. Vlada uvrijeđeno mišljenje kako je Mark Hotel ipak malo više chic i diskretniji. Zanimljivo je da kuće koje zakupe cijeli stol poput Prade u istom hotelu rezerviraju po nekoliko apartmana i soba za svoje goste. Cijeli Mark, koji je boutique hotel, već su prošle godine za ovaj period zakupile modne kuće i kineski milijarderi jer, kao što već znamo, tema ovogodišnje Met Gale bila je upravo Kina. Odnosno njen modni utjecaj na Zapad u prošlom stoljeću.


KCD, najveća modna produkcijska PR agencija, odgovorna je za "flow", odnosno tok dolaska zvijezda na crveni tepih. Ovdje se mjeri minutaža jer ne možete imati pet zvijezda A liste na crvenom tepihu u isto vrijeme. U posebnom šatoru, koji je više koridor, mirno čekaju svi VIP uzvanici bez ikakvih "ego ispada". Tako će Uma Thurman najviše deset minuta čekati svoj red prije nego što tim KCD-a odobri zeleno svjetlo njoj i njenom PR agentu da stupe na tepih. Fascinantno je vidjeti sve zvijezde poredane kao osnovnoškolce dok čekaju svoj red. Iznimke koje dolaze posljednje uvijek postoje, ali radi se o najvećim zvijezdama.

kim

Što je obilježilo ovogodišnju Met Galu? Prije svega potencijalni modni skandal neviđenih razmjera. Kim Kardashian i Kanye West nisu bili gosti Givenchy stola i svog najboljeg prijatelja Ricarda Tiscija, već ih je prisvojio Peter Dundas, novi kreativni direktor kuće Roberto Cavalli. Nije to bio prvi upitnik iznad glave jer uskoro se pojavio onaj puno problematičniji. Naime, Kim se pojavila u Roberto Cavalli haljini koja je gotovo identična onoj koju je Riccardo Tisci kreirao za Beyonce prije dvije godine.

beyonce

Tiscijeve couture kreacije za crveni tepih imaju unikatan pečat: gotovo uvijek se radi o pripijenim toaletama obilježenim najfinijom čipkom i pomno suptilnim kristalima koji prate liniju tijela, dok se na samom kraju haljine uvijek nalazi egzotično perje. Ako usporedite te dvije haljine sličnost je više nego bezobrazna. Čak se i Kris Jenner pojavila u Balmain kreaciji, iako je i sama izjavila kako je "gotovo obiteljski povezana sa Givenchyjem". Uzmite u obzir kako je Riccardo kreirao vjenčane "oprave" svojih najboljih prijatelja. Kako i zašto se dogodio Cavalli? Možda uskoro saznamo.

Dakle, tri su glavna šaputanja dominirala među gostima. Prvo šaputanje ticalo se odnosa između para Kardashian-West i Riccarda Tiscija. Drugo, glasnije šaputanje u formi malicioznih komentara, bilo je usmjereno prema nevjerojatno jezivoj kreaciji u kojoj se Rihanna pojavila. Modni mediji mogu pisati što god žele, ali javnost je ona koja ima najviše moći. Čim se Rihanna pojavila na Instagramu, počeli su kružiti kolaži usporedbe njene haljine s kajganom ili pak kolaži gdje je žuta baza njenog golemog plašta iskorištena kao pizza, na koju su duhoviti kreativci "zalijepili salamu".

rr

Rihanna je otišla u toliku krajnost da je dominirala svim medijima, dok je njen plašt nosio cijeli tim ljudi prilikom opasnog uspona stepenicama. Njena couture kreacija, malo poznatog kineskog dizajnera, ući će u anale modne povijesti odmah do "labud haljine", u kojoj se na dodjeli Oscara 2001. pojavila Björk. Treće, možda najglasnije šaputanje, odnosilo se na Beyonce. Iako je kraljica popa Madonna stigla na vrijeme u prilično jezivoj kreaciji Moschina, isto je učinila pretendentica na njeno prijestolje, Lady Gaga. Obje dive ukazale su se u relativno zadanom roku. Po prvi puta otkako aktivno pratim Met Galu, a počeo sam 2011., Madonna nije izazvala ovacije, beskrajne reakcije i nije odlučila igrati na kartu dive.

yonc

Zato smo imali Beyonce. Nakon što je crveni tepih "formalno završio" svi fotografi, snimatelji i reporteri čekali su dolazak Beyonce. Ono što je prilično neviđeno: čekali su preko dvadeset minuta i uzvikivali njeno ime. Kada se Beyonce na kraju pojavila u fantastično provokativnoj kreaciji kuće Givenchy, masa je podivljala. Na ulici, i na crvenom tepihu. Beyonce je u maniri prave dive demonstrirala svoju moć, barem u Americi, i u jednom potezu svojim nastupom progutala i Madonnu i Lady Gagu. Bez sumnje radi se o pomno osmišljenoj PR strategiji, ali zanimljivo je primijetiti koliku histeriju Beyonce izaziva. Radi li se o novoj kraljici popa? Vrlo lako moguće.

yc

Njena haljina više je otkrivala nego skrivala. "Osjetljive" dijelove Tisci je sakrio kristalima, dok je Beyonce pokazala svoje "sasvim novo" tijelo. Mnogi očima nisu mogli vjerovati koliko je stesala svoju figuru. Način na koji je pozirala je apsolutni seks, što je dvosjekli mač, jer bilo je blage neugode kad pogledate njen "performans" na crvenom tepihu. Ali bez sumnje Beyonce je prožvakala i ispljunula cijeli crveni tepih.

Nitko nije mogao ne primijetiti koliko se Wintour potrudila oko Johna Galliana, koji je za Amal Clooney dizajnirao Maison Margiela haute couture haljinu. Njegova vječna zaštitnica Anna otišla je toliko daleko da je na Instagramu objavljena fotografija fitinga koju je snimio Mario Testino, gdje u pozadini stoji presretna Anna. Poruka je bila sasvim jasna. Anna Wintour na svom najvažnijem danu godine dolazi na fiting Amal Clooney s Johnom Gallianom.

amal

Ako ste tu poruku doživjeli kao "slučajnost", onda ste morali razmisliti dva puta nakon što se Rihanna na svom after partyju pojavila nastupajući upravo u Gallianovoj kreaciji za kuću Maison Margiela. Annina odanost Gallianu fascinira i izaziva divljenje jer poput mnogih mogla ga je jednostavno odbaciti u okrutnu ropotarnicu modne prošlosti i izbrisati iz modne povijesti. Baš kao što je to na jedan način učinila kuća Christian Dior.

John Galliano je 2007. za Dior prikazao najljepšu haute couture kreaciju ikad viđenu: onu inspiriranu ljubavnom tragedijom Madame Butterfly, odnosno Cho-Cho-San. Istina je da se radi o priči koja se događa u Japanu, ali u toj fenomenalnoj kolekciji Galliano je uhvatio duh i Kine i Japana i cijele Azije. Galliano nikada nije doživio veće ovacije nego za vrijeme prikazivanja upravo te kolekcije. Mnogi su očekivali kako će Dior iz arhiva posuditi odjeću svojim zvijezdama, ali to nije bio slučaj. Dapače, Dior je prvi put imao najmanje kreacija na crvenom tepihu i mislim kako se Raf Simons uopće nije pojavio. Druga faza Met Gale je ono što se događa poslije: after zabave.

in

Ove godine održale su se u četiri kluba: u klubu Diamond Horseshoe domaćini su bili Alexander Wang i Lady Gaga, klub Up and Down okupirala je Rihanna, Boom Boom Room u Standard Hotelu zakupio je Yahoo Style, koji vodi karizmatični Joe Zee, bivši kreativni direktor američkog Elle magazina. Njemu se kao su-domaćica pridružila Sarah Jessica Parker. Službeni after party koji je priredila Anna Wintour održao se u Mark Hotelu i njega su morali pohoditi gotovo svi. Barem na desetak minuta. Ali nakon toga počela je prava party borba. Svaka zvijezda natječe se tko će "skupiti" više poznatih osoba na svojoj Met Gala after zabavi. Reese Witherspoon, Jessica Alba, Sofia Vergara, Mary-Kate i Ashley Olsen, Claire Danes, Eddie Redmayne, Jessica Chastain, Anne Hathaway, Katy Perry, Madonna i cijela vojska slavnih odazvali su se Jessici Parker, ali to ne treba toliko iznenaditi jer već godinama Boom Boom Room slovi kao tradicionalno after party mjesto. Dakle, Yahoo Style je ipak pobijedio, ali na temelju slave Boom Boom Rooma.

Na Alexander Wang i Lady Gaga zabavi dogodilo se nešto o čemu su svi pričali Madonna i Lady Gaga su se doslovno grille među mlađim, cool uzvanicima kao što su Ansel Elgort, Amanda Seyfried, Gaia Repossi, Jennifer Lawrence, Lorde, Miley Cyrus, Zoe Kravitz i cijeli kontingent najhit top-modela nove generacije. Wang je sasvim očekivano odnio pobjedu najcool partyja. Treba napomenuti kako je na istom partyju na Madonnu skočila i Miley Cyrus u seriji grljenja i držanja za ruke.

Iako je donekle podbacio privatni party u "organizaciji" Rihanne, bio je poslastica za holivudske medije jer su se na istom pojavili Selena Gomez, Justin Bieber i Kendall Jenner. Uz njih tu su bili Usher i Leonardo DiCaprio, koji se navodno ušuljao i jednako lukavo nestao iz Up and Downa. Svakako je važno napomenuti kako se (još uvijek) kraljica popa Madonna pojavila na sva tri partyja. Na ovom posljednjem, kod Rihanne, družila se s Justinom Bieberom. Manhattan je u ponedjeljak gorio od zvijezda, tjelohranitelja, tračeva, paparazza, iscrpljenih stilista, ispisanih debelih čekova... Već su sutradan zvijezde napustile New York i vratile se u L.A. pod poznatom frazom: "što se dogodilo na Manhattanu, ostaje na Manhattanu".

Povezani tekstovi

Buro 24/7 izbor

više