Traži

Gucci na tronu: Evo u koje se torbice zaista isplati uložiti

Gucci na tronu: Evo u koje se torbice zaista isplati uložiti

Platforma za preprodaju luksuznih modnih proizvoda objavila svoje podatke

Tekst: D.D.


Fotografija: Getty Images,
Imaxtree

Platforma za preprodaju luksuznih modnih komada The RealReal prije nekoliko dana je objavila rezultate istraživanja koje su proveli među svojim korisnicima, a koji su otkrili neke iznenađujuće podatke. Tržište preprodaje modnih proizvoda u konstantnom je porastu, a u fokusu se nalazi u proteklih nekoliko godina otkako trend streetweara vlada svijetom mode. Naime, hit komadi brendova kao što su Supreme ili Yeezy, koji se proizvode u ograničenim količinama, postižu basnoslovne iznosima na brojnim re-sale platformama, a isto vrijedi i za modele etabliranih modnih kuća. No, nisu svi brendovi jednako traženi.

Gucci na tronu: Evo u koje se torbice zaista isplati uložiti (фото 1)

Podaci koji su prikupljani tijekom 2018. godine među milijunskom bazom korisnika re-sale platforme The RealReal, govore kako je talijanska marka Gucci, koja je doživjela renesansu otkako je na kreativno čelo zasjelo modni vizionar Alessandro Michele, upravo taj it brend kojem kupci diljem svijeta ne mogu odoljeti. Tako je Gucci pretekao francuske brendove poput Louis Vuittona i Chanela koji se nalaze na drugom, odnosnom trećem mjestu liste top deset najtraženijih brendova. Gotovo je jednako strelovito rasla popularnost Guccija i Louis Vuittona prošle godine, za razliku od Chanela koji, iako se nalazi u top tri brenda, zaostaje za svojim konkurentima. Međutim, treba uzeti u obzir i činjenicu koja je znatno utjecala na ovakav rezultat, a ta je da je francuska kuća tužila The RealReal zbog preprodaje lažnih Chanel torbica.

Gucci na tronu: Evo u koje se torbice zaista isplati uložiti (фото 2)

Na ostatku popisa i nema pretjeranih iznenađenja, među najprodavanijim brendovima nalaze se redom Prada, Hermès, Fendi, Dior, Valentino te Christian Louboutin, a na posljednjem mjestu je završila kuća Balenciaga koja se po prvi puta našla na ovoj listi. Ono što čudi je izostanak brenda Celine s popisa. Iako ovi podaci vremenski koincidiraju s viješću da Phoebe Philo napušta brend te kreativni direktorom postaje "zločesti dečko mode" Hedi Slimane, čini se kako je manija za "Old Celineom" počela tek ove godine te će se taj brend zasigurno vratiti na listu u idućem izvještaju jer nema trendseterice koja nije "okrenula svaki kamen" kako bi svoju kolekciju upotpunila s nekim komadima iz ere Philo u toj francuskoj kući.

Gucci na tronu: Evo u koje se torbice zaista isplati uložiti (фото 3)

Svaki od ovih deset brendova na neki je drugačiji način zaokupirao interes publike, ali ono što im je zajedničko je da je većina posegla kreativnih direktora koji im se nalaze na čelu posegnula u bogatu arhivu kuće te iz nje izvukla hit komade. To je, međutim, otvorilo mogućnost onima čije su majke, bake ili starije sestre čuvale komade iz 90-ih godina da ih izvuku iz stražnjeg dijela ormara i na re-sale stranicama ponude mlađim generacijama žednima za komadima iz razdoblja kada se još možda nisu ni rodile.

Gucci na tronu: Evo u koje se torbice zaista isplati uložiti (фото 4)

Međutim, kad je riječ o modnim dodacima u koje se isplati ulagati jer im vrijednost ne pada, već ih možete preprodati i po višoj cijeni nego onoj po kojoj ste ih kupili, tu nema premca francuskom luksuznom brendu Hermèsu, odnosno čak dvaju njihovim modelima - Birkin i Kelly. Torbe klasičnog izgleda koje su imena dobile po glumicama Jane Birkin i Grace Kelly kultni su komadi, a prosječna cijena koja se može postići prilikom preprodaje neke od njih iznosi 93 posto od originalne retail cijene. Torbice trenutka, kako stručnjaci iz re-sale platforme The RealReal nazivaju modele poput bucket torbice brenda Mansur Gavriel, u roku od pet godina izgubile su svoju vrijednost te ih se danas može preprodati po cijeni koja čini otprilike 60 posto početne cijene, dok se suprotno događa s modelima koji iskorištavaju trenutnu nostalgiju ljubitelja mode za 90-im godinama prošlog stoljeća. Dobar primjer je model Saddle kuće Dior koji je od gotovo bezvrijednog komada u pet godina povećao svoju vrijednost za čak 50 posto, a popularnost mu ne jenjava ni u ovoj godini. Među torbicama koje su se vrlo brzo nakon predstavljanja pronašle u ponudi platforme The RealReal nalaze se i model brenda Jacquemus Le Chiquito te Prada Sidonie, ali pitanje je koliku će vrijednost te torbice imati za nekoliko mjeseci.

Gucci na tronu: Evo u koje se torbice zaista isplati uložiti (фото 5)

Osim komada inspiriranih retro modom, modeli koji dizajnom imaju uporište u streetwearu još su uvijek među najtraženijima - u odnosu na prethodnu godinu, u 2018. godini potražnja za luksuznim sportskim komadima narasla je za čak 281 posto. Najprodavaniji modeli su bucket šeširići, cargo hlače i, naravno, tenisice, a među brendovima se ističu Yeezy, modna marka glazbenika Kanyea Westa, Off-White, kojeg je osnovao dizajner Virgil Abloh te sportski gigant Nike. Kad su u pitanju tenisice, robusna silueta u izvedbi kalifornijskog brenda Yeezy, kojeg na društvenim mrežama podupire čitav klan Kardashian-Jenner, nema konkurenciju, a traženi su bili i komadi s potpisom modnih kuća Prada i Balenciaga te brendova kojima tenisice čine primaran način zarade - Nike i Golden Goose. Najbrže rastući streetwear brend na platformi je Palm Angels - Francesco Ragazzi kreira komade kojima slavi američku kulturu i način života u kombinaciji s talijanskim osjećajem za stil. Brend je nedavno kupila kompanija Farfetch, a njezini čelnici sada zadovoljno trljaju rukama - potražnja za ovim brendom u samo godinu dana povećala se za 1720 posto.

Gucci na tronu: Evo u koje se torbice zaista isplati uložiti (фото 6)

Među zanimljivim informacijama iz ovog izvještaja mogu se izdvojiti i podaci koji se tiču svijeta luksuznih satova te ekološke mode. Naime, satovi Audemars Piguet, Patek Philippe, Rolex i Cartier sve su popularniji među dobnom skupinom između 18 i 34 , dok generacije između 35 i 44 godina također pojačano - čak 145 posto više nego prethodne godine - ulažu u satove čija vrijednost premašuje pet tisuća dolara. No, ono što je još nevjerojatnije je da se gotovo najveći porast u preprodaji bilježi u prodaji luksuznim satovima čije vrijednosti je između 30 i 50 tisuća dolara.

Gucci na tronu: Evo u koje se torbice zaista isplati uložiti (фото 7)

Podaci koje je The RealReal podastrijeo u svojem izvještaju govore o tome da je briga za okoliš jedna od najvećih motivacija njihovih klijenata da kupuju (i prodaju) već korištene komade. Čak je 32 posto kupaca izjavilo da baš zbog svijesti o održivosti radije kupuje na re-sale platformu nego da taj novac potroše na neki trendovski, fast fashion komad, dok njih 78 posto tvrdi da je The RealReal u potpunosti promijenio način na koji shoppingiraju - traže komade u koje se isplati investirati i prilikom kupnje razmišljaju o tome što će ta njihova dva klika mišem učiniti planeti.

Gucci na tronu: Evo u koje se torbice zaista isplati uložiti (фото 8)

S rezultatima prodaje od čak 9.4 milijarde komada od nastanka re-sale platforme, The RealReal zaista je najveći igrač na tržištu luksuznih second hand komada te možemo zaključiti kako ovi podaci daju realnu sliku stanja na tržištu. Preprodaja luksuznih komada još je jedan od onih pozitivnih trendova u svijetu mode, poput korištenja recikliranih materijala, koji ovu industriju malo pomalo odvaja od negativne slike drugog najvećeg zagađivača okoliša.

Napišite komentar