Traži

Haljine koje obožavaju Hrvatice nastaju u Madridu: upoznajte dizajnericu koja stoji iza brenda Shash

Haljine koje obožavaju Hrvatice nastaju u Madridu: upoznajte dizajnericu koja stoji iza brenda Shash

Intervju sa Sašom Šašić

Tekst: Dina Dončević


Fotografija: Fernando Frade,
Shash,
Instagram

Rođena je u Gračacu, živjela u Beogradu, a potom se skrasila u Madridu. U Španjolsku je otišla kako bi se usavršila u svojoj prvoj ljubavi - plesu, a potom se, tijekom života tamo, rodila ideja i o stvaraju modnog brenda, iako ga sama ne bi tako nazvala. Naime, Saša Šašić sebe smatra umjetnicom koja povezuje modni dizajn i ples u neku, još neistraženu, ali njoj sasvim blisku i u potpunosti njezinu granu. I moramo priznati, u tome je veoma uspješna. Pokret je nešto čime se čitavog života bavila stoga ne čudi kako je baš svaka njezina haljina iznimno udobna, bez da se time žrtvuje izgled komada. A osim toga, njezine kreacije nastaju bez štete za okoliš, što ju čini jednom od pionira eco-conscious mode u našoj regiji. Razgovarali smo s ovom kreativkom o njezinom brendu Shash, a u nastavku pročitajte što nam je sve otkrila.

Tko se krije iza brenda Shash?

Saša Šašić je umjetnica koja spaja svoju ljubav prema modi i pokretu u jedinstveno, nosivo umjetničko delo. Shash proizilazi iz moje primarne ljubavi - umjetnosti. Umjetnost je u meni i oko mene. Za umjetnost je potrebna volja, snaga i odricanje. Ona je kao rijeka mog djetinjstva - divlja, bogata, bujna i "sretna jer zna da će vidjeti more". I kao što se rijeka ulijeva u more tako se i umjetnost "ulijeva" u moje kreacije. Upravo zbog toga, Shash smatram više umjetničkim projektom nego modnim brendom. Sve što stvorimo u okviru ovog projekta kreće se oko ideje i čina odvijanja na jedan prirodan i spontan način. Mi plešemo, eksperimentiramo, stvaramo, rušimo i ponovo stvaramo.Kampanja za aktualnu kolekciju "Flow"

Kako si odvažila na osnivanje modnog brenda, i to pogotovo u stranoj državi?

Dugo je to tinjalo u meni i čekalo svoj čas. Sasvim slučajno dogodilo se baš u Madridu, a moglo je da se dogodi na bilo kojem drugom mjestu na svijetu.

Smatraš li zapravo Španjolsku kao stranu državu ili svoj dom?

Madrid je moj dom. Postoji čuvena rečenica koju Madriđani s ponosom izgovaraju: od Madrida do neba. Madrid je kraljevski grad u kojem se zaista osjećate nebeski. 

Jesi li se ikad zamišljala u svijetu mode? 

Od malih nogu! Odrasla sam uz baku koja je šila i imala krojačku radionicu. Ona me je naučila izrađivati jednostavne suknjice za lutke. Radile su se iz punog kruga bez šivanja. Kako sam rasla, moje želje su postajale veće. Počela sam smišljati odjeću za sebe. Crtala sam kreacije, a baka je svaku moju zamisao pretvarala u jedinstven i neponovljiv komad odjeće. Dugo, vrlo dugo, postojala je u meni ideja da moje kreacije nose i drugi. A onda je ideja dobila ime i pretvorila se u Shash, ispočetka stidljivo, a kasnije sve smjelije, jedna za drugom nizale su se haljine, a svaka je od njih pričala svoju priču.

Pa onda, koja ljubav je veća, prema modi ili plesu?

Ples i dizajn odjeće su se kod mene razvijali paralelno. Inspiraciju za stvaranje koreografija crpila sam iz mojih kostima i obrnuto. Stoga zaista ne mogu reći koja ljubav je veća, obje su velike.

Imaš li nekoga na umu kad kreiraš pojedinu haljinu?

Nikog posebno. Volim razmišljati o konceptu komunikacije prije nego što kreiram neki komad ili kolekciju, kao i o cjelokupnoj ideji u kojoj je svaki dio procesa - od početnog odabira materijala do konačnog postavljanja fotografije na Instagram - nešto koherentno. Uživam stvarati prostor u kome stvari dobivaju značenje među sobom.

Tko je idealna Shash žena? Postoji li neka Hrvatica na kojoj bi voljela vidjeti svoje komade?

Jaka i zanosna žena koja žudi za jednostavnom elegancijom i visokim kvalitetom; ona je hrabra, nježna i svoja. Mnoge velike žene i dame u Hrvatskoj su već prepoznale i nose Shash, a jedna od njih je Ana Bacinger, žena koje se naprosto stapa sa svakim Shash komadom. Tu je i Hannah Vranko, kreativka čiji jednostavni stil i besprijekorni minimalizam idealno pristaju uz Shash estetiku. 

Dakle, Hrvatice već naveliko naručuju tvoj dizajn?

Da, u Hrvatskoj već imamo puno stalnih klijentica. Mislim da su Hrvatice prepoznale i općenito da cijene jednostavan, bezvremenski dizajn i besprijekornu kvalitetu, a sve to mi njegujemo.

Hannah Vranko

Jesi li primijetila da se žene "zakače" na neki poseban komad? Kad kreiraš misliš li da će neki komad postati baš takav hit?

Koko i Airi haljine privukle su posebnu pažnju, vjerojatno zbog toga što su bezvremenske i klasične. Iskreno, u trenucima stvaranja ne razmišljam o tome hoće li će komad postati hit. To se jednostavno dogodi, samo od sebe.

Što te inspirira?

Inspiraciju pronalazim svuda oko sebe, u odlomku knjige, pjesmi, igri, tišini noći, svjetlosti grada... Ponekad provodim nedjelje vrteći se u krug dok ne vizualiziram formu, ali isto tako mi se dogodi da se probudim usred noći s idejom. Tada ustanem i sve nacrtam kako bih bila sigurna da do jutra neće biti zaboravljeno.

Modeli iz kolekcije Flow (fotografija: Tina Maric)

Što nas sve očekuje u kolekciji za sezonu proljeće/ljeto?

Nova kolekcija "Modesty" predstavlja slobodu - slobodu da biramo i zasjamo u punom sjaju. Osnovna ideja kolekcije je spajanje dva naizgled suprotna pravca. Jedan je vizija profinjenih, jednostavnih i skromnih linija, a drugi je jedinstven pristup koji odgovara na pitanje što simbioza umjetnosti i odijevanja može biti. Osim što može biti glasna i jaka žudnja za pažnjom, ona može biti i suptilna, hrabra te inteligentna, baš kao i detalji jednog od komada dizajniranog u suradnji s vizualnom umjetnicom Madlenom čiji su crteži skriveni na podstavi modela. Pri stvaranju kolekcije "Modesty", kao i uvijek, koristili smo samo najkvalitetnije, prirodne i održive materijale: lyocell i svilu. Besprijekorni, udobni materijali od kojih su izrađeni komadi koji nikad ne izlaze iz mode - suknje i haljine A kroja obećavaju slobodu pokreta, a sakoi ravnih linija unose dozu umjetnosti u svakodnevni život.

Kolekcija za proljeće/ljeto 2019. "Modesty" izlazi za dva dana, a ovo je jedna od prvih fotografija

Kako teče čitav proces od ideje do konačnog proizvoda s obzirom na to da si u Madridu, a proizvodnja u Beogradu?

Ideja se rađa u Madridu ili na nekom drugom mjestu na kome se nađem u trenutku kreativnog procesa. Nakon toga nastaju crteži i skice koje idu put krojača. Konačni proizvod se izrađuje u našoj radionici u Beogradu. Shash tim čine ljudi koji su u njega unijeli dio sebe, svatko ponaosob. Počevši od pažljivog odabira materijala, preko izrade, pa sve do finalnog proizvoda, prije nego što stigne do kupca, svaki komad prođe kroz ruke svakog člana tima. Tako provodimo i besprijekornu kontrolu kvalitete. Ponosna sam na svoj tim. Trudim se što češće biti u Beogradu, naročito kada se radi na novoj kolekciji. Veliki sam perfekcionist te nastojim da sve bude organizirano i savršeno.

Gdje i kakve tkanine nabavljaš? Koji su neki izazovi s kojima se susrećeš kada imaš eco-conscious brend?

Mogu s ponosom reći da se nikada ne zadovoljavam pri izboru materijala za nove kreacije. Shash komadi izrađeni su od prirodnih, veoma održivih i recikliranih materijala kao što su svila, lyocell, cupro... Nabavljamo ih u Španjolskoj, Italiji, Francuskoj, ali smo konstantno u potrazi za novim izvorima ekoloških materijala. To je ujedno jedan od najvećih izazova s kojima se za sada susrećemo. Kako rastemo, naš cilj je sve više težiti održivosti u svakom smislu.

Ugodne i eco-friendly tkanine okosnica su svih modela haljina (fotografija: Tina Maric)

Zbog čega si se odlučila na slow fashion koncept? Misliš li da naša regija ima "sluha" za to?

Vjerujem da je danas veoma važno biti dio male zajednice koja se bori za očuvanje planete. Stoga pokušavam dati svoj doprinos održivosti. Svaki korak, počevši od odabira i korištenja održivih i recikliranih materijala, preko načina izrade, pakiranja i slanja je važan za cjelokupnu održivost zdravlja planete. Živimo u vremenu kada je potrošnja dostigla nivo hiper konzumerizma, a modna industrija je veliki dio tog lanca. Sretna sam što mogu biti mali dio ove pokretačke snage koja stvara svijest i mijenja navike potrošača.

Koje su ti želje za budućnost brenda, a što je u planu za 2019. godinu?

U 2019. godini željela bi napraviti neku vrstu umjetničkog performansa gdje su sjedinjeni moda, umjetnost i ples. Već su na pomolu neka divna mjesta za ovaj događaj, jedno od njih je u Hrvatskoj, a ako se odlučim za njega bit ćete na vrijeme obaviješteni.

Povezani tekstovi

Buro 24/7 izbor

Napišite komentar

više