Search

Hoće li Donatella Versace otići s pozicije kreativne direktorice svog brenda?

Hoće li Donatella Versace otići s pozicije kreativne direktorice svog brenda?

Poslovna strategija kuće Versace postaje sve zanimljivija

Tekst: Ana Pavić


Image: getty

Versace za javnost ima jednu sentimentalnu vrijednost za razliku od mnogih modnih brendova koji danas obitavaju na tržištu i koji su u vlasništvu velikih grupacija

Obiteljska poslovna priča prožeta tragedijom, osebujni karakteri članova te iste obitelji (Donatella je istinska medijska zvijezda i svojevrsna ikona među gay populacijom) i kultni status Giannijeve "over the top" estetike, čine Versace brendom starog kova, simbolom uspjeha talijanske mode koja je 90-ih godina doživljavala procvat. Dokaz toj nostalgiji je i mega uspješna kolekcija koju je Versace kreirao za H&M, a koja se bazirala na komadima iz arhive s Giannijevim potpisom. U tom trenutku 90-e su ponovno bile estetski važne i to novoj generaciji klinaca koji nisu nužno bili upoznati s energijom tih godina, što je logično jer u to vrijeme nisu bili tinejdžeri, ali su bez pogovora prihvatili trend i pohrlili u H&M po svoj komadić modno (i cjenovno) prihvatljive povijesti.

Versace x H&M

Kroz godine Versace se suočavao s brojnim problemima. Obiteljska tvrtka koju su vodili Santo i Donatella trpjela je gubitke, kako radi loših poslovnih poteza tako i radi ekonomske krize. Estetika kuće također je došla pod veliki upitnik. Donatella kao da se često gubila u želji da nastavi bratovo nasljeđe i stvori nešto moderno i svoje. Kao rezultat smo dobili nekoliko konfuznih kolekcija koje su kritičari često oprezno komentirali, upravo radi te sentimentalne vrijednosti koju Versace nosi za modnu industriju. Kroz kuću je prošlo i nekoliko izvršnih direktora koji su pokušali uvesti red i stabilizirati tvrtku. Ukinuta je beauty linija koja se pokazala kao financijska rupa bez dna, brend Versus se pokušao postaviti kao coolerska druga linija uz pomoć mladih dizajnera poput Vaccarella i Kanea, te se poradilo na couture liniji Atelier koja je za Versace napravila više u PR-ovskom smislu od svih pret-a-porter kolekcija.

Versace

Naime, Versace je još uvijek najprisutniji brend na crvenom tepihu za vrijeme dodjela filmskih i glazbenih nagrada. Holivudske zvijezde obožavaju Donatellin seksepilan dizajn, a toj A listi imena jedno se vrijeme neočekivano pridružila i modno komplicirana Angelina Jolie što dovoljno govori o potražnji. O važnosti crvenog tepiha za Atelier Versace nedavno je progovorio izvršni direktor kuće Jonathan Akeroyd. Ovaj ambiciozni Britanac preuzeo je poslovne uzde brenda Versace nakon deset godina rada za kuću McQueen. Razlog njegovog medijskog istupa jest otkazivanje couture revije koja se trebala održati ovu nedjelju i time označiti početak još jednog Tjedna visoke mode, točnije skupog sporta koji iz godine u godinu ima sve manje sudionika.

Versace

Kako se medijima proširila vijest da Versace otkazuje reviju zbog rezanja troškova (troškovi revija broje se u milijunima eura) Akeroyd je odlučio demantirati natpise i kazati da se ovdje isključivo radi o logističkom potezu koji štedi vrijeme: "Prikazujemo previše kolekcija i smatramo da još jedna revija nije potrebna. Umjesto revije nova couture kolekcija bit će prikazana u formi manjih evenata za važne klijente koje ćemo organizirati u New Yorku i Hong Kongu," izjavio je neki dan za New York Times te nadodao da je Versace izuzetno prisutan i važan na crvenom tepihu što im daje svu potrebnu promociju couture linije.

donatella versace

Modni mediji se nisu ni "ohladili" od ove informacije kada im je servirana bomba o eventualnom dolasku Riccarda Tiscija na poziciju kreativnog direktora Versacea. Po riječima insajdera, Donatella i Tisci navodno već mjesecima pregovaraju na ovu temu. Tisci je godinama u Givenchyju i od te kuće je uspio napraviti moderan brend koji rado nose i promoviraju sve aktualne "it" djevojke na čelu sa sestrama Jenner i njihovom družinom mladih, bogatih modela i djece celebrityja. S druge strane Donatella i Riccardo su bliski prijatelji dugi niz godina, a to prijateljstvo je javno potvrđeno njenim pojavljivanjem u Givenchy kampanji za sezonu jesen/zima 2015., što je bio svojevrstan presedan za industriju. Radi ovih pregovora Versace je navodno odgodio izlazak na burzu koji je najavljen prije tri godine, a kojem je prethodila pozamašna financijska injekcija u iznosu od 210 milijuna eura od strane američke korporacije Blackstone.

Tiscijev transfer bi mogao načeti novu eru za Versace, točnije označiti potencijalno uzdizanje iz pepela i razvijanje estetike koja korespondira s vremenom u kojem živimo. Modne konzumente koji se danas smatraju trendseterima doista više ne zanimaju mikro mini haljine s neon detaljima kakve se u našim krajevima još uvijek nose po opskurnim  narodnjačkim klubovima, ali ni poslovni kostimi u jarkim bojama koji bi, po retro logici kuće Versace, trebali predstavljati snažne žene. Poslovna žena danas u svom stylingu kombinira Balenciagu, Céline i Loewe. Ne temelji svoj poslovni stil na liku Melanie Griffith iz filma "Zaposlena djevojka". Mlađa generacija pak želi hoodice Demne Gvasalije, Supreme majice i džempere kuće Givenchy koje će nositi s adidas tenisicama. U toj suvremenoj utrci Versace već godinama ozbiljno gubi, i to od strane manjih brendova bez ikakve tradicije. Donatella je čini se odlučila promijeniti igru i prepustiti kreativne uzde nekom tko razumije kako diše tržište. U tom duhu, Tisci je sasvim logičan odabir. Pratimo razvoj situacije....

Related articles

Buro 24/7 Selection

više