Search

Hrvatski fotograf Filip Koludrović i usred pandemije radi sjajne editorijale... Pričali smo s njim o kreativnosti i budućnosti modne industrije

Hrvatski fotograf Filip Koludrović i usred pandemije radi sjajne editorijale... Pričali smo s njim o kreativnosti i budućnosti modne industrije

Tekst: D.D.


Svijet modne fotografije u Hrvatskoj trenutačno cvjeta, brojni mladi umjetnici odrađuju fantastične editorijale za domaće glossy magazine, na razini svjetskih, a isto tako surađuju i sa stranim medijskim kućama. No, ima onih koji su uvijek korak ispred, a među njima je svakako Filip Koludrović. Iza njega su snimanja za GQ, Vogue, Numero, L'Officiel, ni globalna pandemija nije ga zaustavila u inovativnosti, iako je industrija u kojoj radi stala, pa po svemu sudeći, pred njim su još brojne velike stvari. Upravo nas je zato zanimalo koje se njegovo mišljenje o trenutačnoj situaciji, kako se snašao u krizi, što misli o budućnosti (svojoj i čitave modne industrije) i virtualnim snimanjima te kako to izgleda kad se editorial radi skenerom (da, dobro ste pročitali), a sve to - i više - nam je ovaj mladi fotograf, ispričao u intervjuu.

Nedavno si snimao skenerom za Numero (editorial Cornucopia objavljen u svibanjskom izdanju magazina Numéro Netherlands). Možeš li nam objasniti kako je uopće došlo do te ideje i kako je tekao čitav taj proces?

Kriv je London… Zapravo sam skener prvi puta koristio kao medij 2013. godine, uvijek se nekako skrivao u podsvijesti i čekao da dobije svoj spotlight. Kad me nazvao glavni urednik nizozemskog izdanja Timi Letonja i rekao kako je tema broja grijeh odmah sam to povezao sa sedam smrtnih grijeha. Dolazim iz dosta malenog i pretežno katoličkog mjesta tako da mi je najbliža upravo kršćanska verzija teme. Nekako mi se činilo da bi temu koja je stara tisuće godina bilo super snimiti (skenirati?) na malo moderniji ili eksperimentalniji način. Proces je jako spor, naporan, može se napraviti jako puno malenih grešaka tako da treba biti jako precizan, ali mislim da se na kraju trud isplati.

Hrvatski fotograf Filip Koludrović i usred pandemije radi sjajne editorijale... Pričali smo s njim o kreativnosti i budućnosti modne industrije (фото 1)
Numero "Gluttony"
Hrvatski fotograf Filip Koludrović i usred pandemije radi sjajne editorijale... Pričali smo s njim o kreativnosti i budućnosti modne industrije (фото 2)
Numero "Lust"

Kad smo zadnji put razgovarali, prije dvije godine, naveo si želju da bi baš volio snimati za upravo za Numero, koju si i ostvario. Što si još radio posljednje dvije godine, a na što si posebno ponosan?

To mi je stvarno bila želja već godinama i nekako se dogodilo da je ova godina, unatoč epidemiji, bila uspješna pa ih se ostvarilo nekoliko, jedan od njih je snimljen u Londonu s gotovo cijelom hrvatskom ekipom u jednom stanu u Shoreditchu, Petar Trbović kao stilist, Kristina Pavlov u ulozi vizažista, a pred objektivom naša mlada perspektivna glumica Gala Nikolić... Ne znam ako mogu izdvojiti nešto, zapravo na ništa nisam posebno ponosan, u trenutku kada je projekt gotov kao da kompletno izgubim volju za njime i krećem na sljedeći, možda nam čak i trebalo ovo, da malo usporimo i iznova pogledamo stvari.

Hrvatski fotograf Filip Koludrović i usred pandemije radi sjajne editorijale... Pričali smo s njim o kreativnosti i budućnosti modne industrije (фото 3)
Numero "Lust"

Slobodno možemo reći da si se kao umjetnik već etablirao i da si poprilično tražen. Kako izgleda jedan tvoj tipičan dan, ako takav uopće postoji?

Možda najbolji dio ovog životnog stila je to da ni nijedan dan nije isti, od buđenja ujutro koje može biti u 5:30, ali nekad i 11 sati pa sve do spavanja na koje rijetko idem prije jedan u noći, rutina ne postoji. Možda je razlog tome što često mijenjam gradove u kojima provodim vrijeme, države i kulture, pa to sve rezultira jednom velikom mješavinom koja je sve samo ne tipična.

Hrvatski fotograf Filip Koludrović i usred pandemije radi sjajne editorijale... Pričali smo s njim o kreativnosti i budućnosti modne industrije (фото 4)
Filip Koludrović

Tema koja se ovih dana ne može preskočiti - s epidemijom koronavirusa pogođene su brojne kreativne grane, pa tako i tvoja. Kako si se snašao uslijed krize, je li ovo pozitivno ili negativno utjecalo na tvoju kreativnost te kako misliš da će se modna industrija oporaviti od svega?

Modna industrija već osjeća velike posljedice ove pandemije, Gucci, Saint Laurent i mnogi drugi odlučili su kompletno napustiti službene fashion week rasporede, internet je pokazao svoju ključnu ulogu u marketingu, otkazani su neki od najbitnijih događaja u ovoj multimilijarderskoj industriji. Modna industrija će se oporaviti, ali će uz taj oporavak dobiti i dugo potreban makeover.

Hrvatski fotograf Filip Koludrović i usred pandemije radi sjajne editorijale... Pričali smo s njim o kreativnosti i budućnosti modne industrije (фото 5)
Numero "Greed"
Hrvatski fotograf Filip Koludrović i usred pandemije radi sjajne editorijale... Pričali smo s njim o kreativnosti i budućnosti modne industrije (фото 6)
Hrvatski fotograf Filip Koludrović i usred pandemije radi sjajne editorijale... Pričali smo s njim o kreativnosti i budućnosti modne industrije (фото 7)

Moja kriza je počela bijegom iz Londona, pakiranjem svog života u kovčege, ne znajući vraćam li se za 10 dana? Mjesec? Tri mjeseca? Ne vraćam se uopće? Tako da je jedino logično bilo otkazati stan i privremeno vratiti se u Hrvatsku. Što sam shvatio kao prisilni godišnji odmor, te ga upravo tako i provodim. Od kad su otvoreni restorani i kazališta, lakše se diše. Mislim da kreativni možemo biti u bilo kojoj situaciji, užasno je smanjen obujam posla, možda za nekih 80 posto od uobičajenog, ali svi smo u istom problemu, tako da pokušavam iskoristiti vrijeme kod kuće.

Vezano uz to, jesi li razmišljao i o virtualnim opcijama obavljanja svojeg zanimanja "if things go south"?

Iskreno, napravio sam samo jedno snimanje virtualno, za Esquire Middle East i tu se pokazalo kako, u slučaju da nemaš asistenta u državi gdje je snimanje, sav tehnički dio snimanja pada na stiliste i modele i onda sve to skupa postane show. Mislim da je jako bitno imati "jedan na jedan" odnos s osobom koju fotografiraš. Ima taj neki čin povjerenja između fotografa i modela.

Hrvatski fotograf Filip Koludrović i usred pandemije radi sjajne editorijale... Pričali smo s njim o kreativnosti i budućnosti modne industrije (фото 8)
Vogue
Hrvatski fotograf Filip Koludrović i usred pandemije radi sjajne editorijale... Pričali smo s njim o kreativnosti i budućnosti modne industrije (фото 9)
Vogue
Hrvatski fotograf Filip Koludrović i usred pandemije radi sjajne editorijale... Pričali smo s njim o kreativnosti i budućnosti modne industrije (фото 10)

Vidiš li svoju budućnost i dalje u snimanju modnih editorijala?

Hmmm, iskreno ne znam, kad god to pomislim imam osjećaj kao da nisam zahvalan na tome što sam do sada ostvario, volim fotografiju i vidim se u njoj, samo bi se možda volio malo više vratiti razlogu zašto sam se počeo baviti ovim poslom, a modna industrija te lako skrene s puta.

Kako bi ocijenio stanje u Hrvatskoj kad je u pitanju modna industrija i modna fotografija, s obzirom na to da imaš iskustva rada u puno većim i ozbiljnijim sustavima?

Mislim da u Hrvatskoj (na veliku žalost) postoji jako limitirana modna industrija. Nemamo dovoljno potrošača koji kupuju naše brendove, a svi potrošači bolje platežne moći okreću se stranim brendovima, dijelom zbog Instagrama… Samim time svjetski brendovi nemaju preveliku potrebu otvarati trgovine u Hrvatskoj jer tko hoće kupuje njihove komade na putovanjima ili naručuje putem Interneta. Pomaknutiji hrvatski dizajneri nemaju veliku publiku, a komercijalni jako često besramno kopiraju dizajn stranih brendova. Stariji brendovi ne znaju kako se modernizirati, jer ih po našem sistemu i dalje  vode drugi bratići od bivše žene i tako se na kraju svi malo igramo modne industrije.

Hrvatski fotograf Filip Koludrović i usred pandemije radi sjajne editorijale... Pričali smo s njim o kreativnosti i budućnosti modne industrije (фото 11)
Hrvatski fotograf Filip Koludrović i usred pandemije radi sjajne editorijale... Pričali smo s njim o kreativnosti i budućnosti modne industrije (фото 12)

Što se tiče modne fotografije, postoji mnogo mladih fotografa koji uz pomoć interneta (odnosno Instagrama) puno lakše promoviraju i izlažu svoje radove, ali samim time znaju puno manje o samoj tehnici fotografije i ne razmišljaju toliko o tome što snimaju, što nije loše jer tako vježbaju, ali ne moraš sve što snimiš i objaviti. Od hrvatskih fotografa najviše pratim rad Brune Kazinoti.

Hrvatski fotograf Filip Koludrović i usred pandemije radi sjajne editorijale... Pričali smo s njim o kreativnosti i budućnosti modne industrije (фото 13)
Vogue Portugal "The Sex Issue"

Kakvi te projekti posebno privlače i što bi volio raditi da možeš birati?

Jako volim dokumentirati dobre priče, zanimljive ljude s kojima mogu popričati između samog čina fotografiranja, bilo to za izložbu ili za neki editorial. Nekoga tko ti se otvori i to možeš vidjeti kroz objektiv. Kada bi mogao birati radio bi tri do četiri veća projekta godišnje i ostatak provodio tražeći inspiraciju.

Hrvatski fotograf Filip Koludrović i usred pandemije radi sjajne editorijale... Pričali smo s njim o kreativnosti i budućnosti modne industrije (фото 14)
Hrvatski fotograf Filip Koludrović i usred pandemije radi sjajne editorijale... Pričali smo s njim o kreativnosti i budućnosti modne industrije (фото 15)

Leave a comment

više