Search

Ekskluzivan intervju za Büro 24/7: Diane von Fürstenberg

Ekskluzivan intervju za Büro 24/7: Diane von Fürstenberg

Istinska Wonder Woman


Image: Pascale Gambarte

Iako joj je 68 godina, Diane von Fürstenberg pršti energijom 20-godišnjakinje. U ekskluzivnom intervjuu za Büro 24/7 Diane je komentirala svoj rad, svoje najuspješnije kreacije te govorila o važnosti ženske snage...

Jednog mirnog pariškog jutra u showroomu DVF održava se prezentacija komada za novu sezonu. Bez obzira na to što je kolekcija već predstavljena u New Yorku, na ulazu u showroom stvorila se velika gužva. Među znatiželjnicima našli su se novinari i stilisti najprestižnijih modnih izdanja koji zajedno s ostatkom ljudi s nestrpljenjem iščekuje reviju. Za to vrijeme Diane von Fürstenberg zrači prepoznatljivom samouvjerenošću koja dolazi s godinama iskustva, ona istinska punokrvna samouvjerenost koja joj je priskrbila titulu dizajnerske ikone i ikone stila i učinila je primjerom koji valja slijediti i njime se inspirirati.  

Intervju nikako ne može započeti jer su posvuda oko nas predstavnici medija i brojne kamere, među ostalima ima i onih koje snimaju njezin reality show "The House of DVF", u kojem se sudionice bore za mjesto ambasadorice brenda. Show je, kao i sve što ova uspješna žena dotakne, postao pravi megahit. 

Producent nas je zamolio da poručimo Diane da je djevojka koja je vodila reviju bila previše nervozna i puno je pričala. Čini se kako se u cijeloj priči jedino Diane ne živcira. Iz svoje torbe "Double Agent" izvadila je mandarine i ponudila uz riječi: "Obožavam ih! Hoćete?" I nakon toga je ležerno bacila svoju jaknu, što smo protumačili kao znak da intervju može početi. 

Ekskluzivan intervju za Büro 24/7: Diane von Fürstenberg (фото 1)

Vi uvijek tvrdite kako pomažete ženama da postanu snažne. Ali svijet je danas već toliko slobodan...

U današnje vrijeme žene moraju postati snažnima sad više nego ikad. Jutros kad sam se odijevala, na TV-u su prikazivali nekakvu emisiju o svim mogućim vrstama zabrana s kojima se susreće prosječna Indijka. To je naprosto živi užas! Čini nam se kako se naš svijet neprestano razvija, krećemo se prema naprijed, ali zapravo nema nikakvog napretka, svijetom vladaju predrasude.

Na koji način odjeća može pomoći ženama da se osjećaju snažnije?

Iako je vjerojatno čudno čuti ovo od dizajnera, ali možda je stvar u tome da odjeća, kako se meni čini, nije ništa više od običnog modnog dodatka. Svakom svojom kolekcijom ženama želim poručiti sljedeće: "Budi svoja, imaš potpuno pravo biti takvom kakva jesi, kakvom god želiš biti." Odjeća i dodaci tu su samo kako bi vam pomogli izraziti se. U nekom trenutku života shvatila sam da je moja životna misija naučiti žene da postanu snažne i slobodne. A to činim svojim radom, mentorstvom, humanitarnim i društvenim projektima.

"Odjeća i dodaci tu su samo kako bi vam pomogli izraziti se. U nekom trenutku života shvatila sam da je moja životna misija naučiti žene da postanu snažne i slobodne."

Recite nam nešto o tim inicijativama

Ima ih jako puno. Primjerice, 2010. god. odlučila sam osnovati modne nagrade DVF Awards koje se svake godine dodjeljuju četirima ženama čiji rad, snaga i liderske sposobnosti inspiriraju žene diljem svijeta. Prije dvije godine tu je nagradu dobila i Natalija Vodjanova, žena koja svojom snagom i spremnošću na pomoć naprosto oduševljava. Ja želim da što više ljudi dozna za takve žene. One su najbolja inspiracija!

Što je Vas inspiriralo na dizajniranje nove kolekcije?

Razmišljajući o temi kolekcije, u prvom sam redu razmišljala o tome koje sve društvene uloge žene danas preuzimaju te kako ostati svoj u cijelom tom kaosu. U današnjem se svijetu sve izmiješalo, pa su stoga i kolekcije izmiješane na granici između "muškog" i "ženskog" koncepta: gusti, grubi materijali miješaju se s tankom i delikatnom čipkom, nijanse slonove kosti kombiniraju se s crnom – s jarkim vezom u crvenoj i plavoj, floralni uzorci s bombonima. Sve to djeluje novo, ali u suštini odražava duh DVF estetike. Posljednjih godina često promišljam o naslijeđu brenda, koji mora opstati. Moram biti sigurna kako će brend Diane von Fürstenberg i nakon što mene više ne bude nastaviti svoj život u kojem će biti sačuvana jedinstvenost i osobiti estetski pečat. Vrlo mi je važno da se zadrži i ta filozofija koju promičem, odnosno želja da se žene u mojem dizajnu osjećaju poletno, jednostavno i zavodljivo. 

Ekskluzivan intervju za Büro 24/7: Diane von Fürstenberg (фото 2)

Kad govorimo o Vašem brendu, ključni komad čini kultna haljina na preklop koju ste u novoj kolekciji redizajnirali na iznimno zanimljiv način.

Da, i to je jedan od načina kako se čuva i njeguje brend. Prošle smo godine proslavili 40. obljetnicu haljine na preklop. Tad sam odlučila organizirati izložbu u Los Angelesu u shopping centru May Department Store na Wilshire Boulevardu, u blizini muzeja suvremene umjetnosti LACMA. Posjetile su je stotine tisuća ljudi, što je ogroman uspjeh! Na izložbi smo predstavili 250 haljina, od kojih je 100 bilo potpuno novo. Izložbu je priredio mladi dizajner kojeg sam zamolila da kreira nove haljine, imitirajući one iz starih kolekcija. Rezultat me toliko oduševio da sam ga pozvala da dođe raditi sa mnom i na ovoj kolekciji. Vidite, haljina na preklop zauvijek će biti u modi, ona se ne boji prolaznosti i trendova – naprimjer, ako se u modu vrate jastučići na ramenima, potrebno ih je samo ušiti u haljinu i ona postaje trendi. Haljina na preklop vjerojatno je najuniverzalniji komad odjeće. U novoj kolekciji pristupili smo joj vrlo kreativno te se poigrali i tako kreirali fuziju između haljine i kombinezona. 

U 1970-ima ste znali prodati i do 15 000 haljina na tjedan. Čini li ona i danas okosnicu biznisa?

Da, ona još uvijek donosi većinu zarade. Ali mi radimo na drugim komadima koje želimo učiniti prepoznatljivima. Naprimjer, prilikom dizajniranja torbe koju sam nazvala "Double Agent" (Dvostruki agent) korišteni su elementi koje je moguće zamijeniti. Svaka moderna žena ustvari je dvostruki agent: jednom se ličnošću koristi na poslu, a sasvim drugom kod kuće s djecom i svojim najdražima. Zato želim kreirati neke nove komade, nove koncepte, ali oni moraju zadržati određenu jednostavnost, poletnost i senzualnost.

"Treba početi što ranije. Kad mi je bilo 27, već sam bila prepoznata kao dizajner. Također je važno neprestano se truditi, kretati se prema naprijed. I dan-danas sama sebi govorim: Diana, ništa još nije zgotovljeno, trebaš se baciti na posao!"

Kao, primjerice, kolekcija modnih dodataka koju smo danas pogledali. 
Da, to je sasvim novi smjer za nas. Ali se savršeno stapa s konceptom brenda. Nadam se da će se i drugima svidjeti. I nakon toliko godina u modnoj industriji još uvijek volim riskirati! (smijeh) 

Koje je tržište trenutno glavno za DFV? 
To je, naravno, Amerika. Ona čini ogromno tržište za naš brend. Dobre rezultate postižemo u Velikoj Britaniji, ali i u Aziji jako vole naše komade s printom.

Ekskluzivan intervju za Büro 24/7: Diane von Fürstenberg (фото 3)

Vole vas u cijelom svijetu. U čemu je formula uspjeha nekog dizajnera?

Radi se o kombinaciji nekoliko faktora: potrebno je osmisliti dobru ideju i vlastiti koncept. Smatram da treba početi što ranije. Kad mi je bilo 27, već sam bila prepoznata kao dizajner. Također je važno neprestano se truditi, kretati se prema naprijed. I dan-danas sama sebi govorim: Diana, ništa još nije zgotovljeno, trebaš se baciti na posao! 

Svaki se dizajner kad-tad susretne s nekim poteškoćama u svom radu. I Vi ste prošli kroz takvo razdoblje.

Ja se i danas susrećem s poteškoćama! Čim se ozbiljno posvetite nečemu, prepreke su neizbježan dio procesa. Puno radim s mladim dizajnerima i uvijek ih učim da ne posustaju pred preprekama i problemima. Ne treba bježati od problema, treba se uhvatiti ukoštac s njima. 

Uvijek sam znala jedno: želim biti neovisna i slobodna. I zato sam naučila preuzeti odgovornost za sebe i stajati iza svojih postupaka.

A kakve još savjete dijelite svojim učenicima? 
Uvijek ostati svoj. O tome sam pisala i u svojoj autobiografiji ("The Woman I Wanted to Be" koja je izašla 2014.). Kako prolaze godine počinjemo shvaćati da moramo prihvatiti sami sebe sa svim svojim manama i biti ponosni na svoju prošlost. Kad sam bila mlađa nisam znala da ću postati dizajnerica, nisam uopće znala čime se želim baviti u životu. Međutim, uvijek sam znala jedno: želim biti neovisna i slobodna. I zato sam naučila preuzeti odgovornost za sebe i stajati iza svojih postupaka. I uvijek sam nastojala biti dobra prema samoj sebi. Mnoge žene često zaborave koliko je to zapravo važno.  

Kako biste svoju životnu filozofiju saželi u dvije-tri riječi?
Ljubav – to je život.

 

Related articles

Buro 24/7 Selection

više