Traži

Italija uzvraća udarac: kako su talijanski brendovi opet postali najtraženiji na svijetu

Italija uzvraća udarac: kako su talijanski brendovi opet postali najtraženiji na svijetu

Gucci vodi utrku

Tekst: Ana Pavić


Fotografija: imaxtree

Devedesetih je Italija bila simbol luksuza, pogotovo u našim krajevima gdje smo u Talijanke gledali kao u modne Boginje. Sve što je dolazilo iz ove zemlje bilo je zamamno, privlačno, glamurozno i seksi. Ford je bacao urednike u ekstazu sa svojim kolekcijama za Gucci, Armani je bio simbol smirene elegancije koju su mogli priuštiti samo najbogatiji, Gianni Versace je od svake revije radio spektakl sa supermodelima. Bilo je to vrijeme raskoša, slave i dekadencije kojima je došao kraj početkom 2000-e kada je recesija ugasila glazbu i prekinula party. Talijanska moda odjednom više nije bila prigodna, bila je previše napadna, brendovi koji su radili odjeću za žene koje se žele istaknuti iz mase više nisu bili poželjni. Nastupilo je razdoblje minimalizma i modne depresije gdje više nije bilo mjesta za rizike bilo koje vrste. Žene su kupovale praktične stvari, a dizajneri su im to nudili. Iz tog razdoblja se izrodio jedan elegantan minimalizam, ali za sve one koji su htjeli da zabava opet krene nije bilo previše izbora.

S razvojem Instagrama i dominacijom nove generacije koja živi po sistemu "Bad & Boujee" stvari su opet počele izgledati dobro za naše susjede i njihove vodeće brendoveU svom posljednjem istraživanju online platforma Lyst je objavila zanimljiv podatak. U samo dva mjeseca (od listopada do prosinca) čak 6 milijuna ljudi je u tražilicu upisalo pojmove Gucci torba, Gucci remen, Gucci asesoari čime je ova kuća službeno proglašena najpopularnijim luksuznim brendom na svijetu. Najtraženiji komad s potpisom Alessandra Michelea je "Soho Disco" torbica čiju popularnost možete lako provjeriti na Instagramu pregledom feeda svake žene koja si može priuštiti dizajnerske modne dodatke. Ovo je izniman uspjeh za kuću kojoj su kritičari predviđali brz pad s obzirom na repetitivnost estetike koju Michele promovira još od 2015. kada je imenovan kreativnim direktorom.

gucci

Prodajni rezultati kuće su nikad bolji i rast je vidljiv u svakom segmentu poslovanja. Gucci je uspio prodati odjeću najzahtjevnijoj generaciji potrošača koja ima toliko izbora da ih je jako teško usmjeriti, a kamoli zadržati kao kupca. Tu dolazimo do fenomenalne poslovne strategije koju je CEO kuće Marco Bizzarri u više navrata objašnjavao medijima i koja je daleko najprogresivnija u terminima poslovanja high end kuća. Bizzarri je s Micheleom i cijelim timom ljudi (koji čine ljudi koji su target skupina kuće) uspio od Guccija stvoriti kolektiv kojem mladi ljudi žele pripadati. Biti dijelom Gucci klike je cool, Gucci nose rap zvijezde, Gucci izgleda odlično na Instagramu i Gucci košta, što jasno šalje sliku uspjeha i "imanja", a to je svijet u kojem danas živimo zahvaljujući Instagramu na kojem skoro svi vole pokazati koliko imaju i što imaju.

Ako u ovu priču dodate i odličan tajming u kojem se Michele pojavio sa svojom eklektičnom estetikom jasno je zašto danas govorimo o najjačem brendu na svijetu. Iako nisu imali previše kontroverznih situacija i izrazito paze na promoviranje različitosti (predstavili su kampanju inspiriranu 60-im godinama s kompletnom postavom afro-američkih modela, donirali su velike iznose agenciji za kontrolu oružja u Americi) ovaj tjedan ih je javnost dočekala na nož zbog dolčevite s visokim ovratnikom koja je mnoge podsjetila na "blackface". Odmah su se ispričali i povukli komad iz prodaje. S obzirom na brzu reakciju sumnjamo da će ih ovaj propust unazaditi kao što je bio slučaj s Dolce&Gabbanom koji su još uvijek izgnani iz Kine. Koliko je Gucci trenutno moćan dokazuje termin "It's so Gucci" koji je skovan među millennialsima, a označava svaki no-name komad koji nalikuje estetici ove kuće.

Gucci

Prvi vrhu liste najpopularnijih svjetskih brendova nalazi se i Fendi koji uživa popularnost kao da smo se ovo jutro probudili u 90-ima, a Carrie Bradshaw još uvijek trčkara po našim malim ekranima i maše s Baguette torbicom. Fendi trenutno reproducira sve što može iz svoje arhive 90-ih i na to stavlja logo, znajući da ova logomanija neće trajati još dugo. Okrenuli su se mlađoj publici kroz suradnje s FILOM, još jednim sportskim brendom koji je žario i palio 90-ih. Fendi je u svoje redove doveo Gigi Hadid, Bellu Hadid i Kendall Jenner koje su preko svojih online kanala proširile vijest da je ova talijanska kuća opet cool i ako nemate njihove hulahopke s printom bolje vam je da ih nekako nabavite. Baguette torba kao kutni proizvod ove kuće trenutno se nalazi na listi najpoželjnijih za proljeće 2019., a pokrenuli su online kampanju sa svim važnijim influencericama u kojoj strastveno proklamiraju "It's not a bag. It's a Baguette".

fendi

Versace je također profitirao nakon dugo vremena s povratkom 90-ih te je njihov ogrtač s printom jedan od najtraženijih pojmova prošle zime. Donatella je sve karte stavila na rad svog brata Giannija čija je estetika opet zaživjela, pogotovo među reperima iz Atlante i njihovim baby mamama. Popularnosti su znatno doprinijele sestre Kardashian koje se ne skidaju iz arhivskih komada kuće i pišu ljubavna pisma Donatelli na Instagramu. Versace je trenutno u ofenzivi na američko tržište zahvaljujući svom novom vlasniku Michaelu Korsu, ali ostaje za vidjeti koja će im biti strategija.

U top brendovima današnjice nalazi se i Off-White Virgila Abloha koji je u roku od nekoliko godina postao najvažnije ime modne scene. Hype koji okružuje Abloha je jasan prikaz svijeta u kojem živimo danas. Abloh je rap zvijezda modne industrije, on je sve ono što nekom brendu treba da ostane relevantan i u doticaju s modernom publikom koja troši lovu, želi izgledati kao Kim ili Kanye i sluša ASAP Rockyja, Cardi B i slične. Demna Gvasalia je napravio isti boom prije nekoliko godina na europskom tržištu kada je bogatim bjelkinjama prodavao majice s kapuljačom za par tisuća kuna. Alessandro Michele s Guccijem pametno pokriva svaku od gore navedenih skupina, od bogatih Europljanki, supermodela, do repera i Instagram modela koje nose Soho Disco torbicu u klubovima i fotkaju svoj Gucci remen s Levi's trapericama. Utrka će vjerojatno nešto kraće trajati za Fendi i Versace kojima se opet stečena popularnost bazira na tek nekoliko arhivskih komada, ali dok traje sigurno će iz iste izvući dobar profit. Viva l'Italia!

Povezani tekstovi

Buro 24/7 izbor

Napišite komentar