Traži

Je li Hermès ostao jedina zaista luksuzna modna kuća na svijetu?

Je li Hermès ostao jedina zaista luksuzna modna kuća na svijetu?

Prošle godine ostvarili su rekordno visoku dobit

Tekst: Dina Dončević


Fotografija: Instagram

Znam priču o nastanku samo jedne torbe. Ne znam kako je i zašto Coco Chanel osmislila Flap bag, možda najpoznatiju torbica na svijetu, ali u detalje znam prepričati kako je glumici Jane Birkin iz pletene košare na jednom letu ispao sav sadržaj pod noge tadašnjeg vođe francuske modne kuće Jean-Louisa Dumasa te kako su zajedno osmislili birkinicu. Ta poveznica između ikone stila, praktičnosti torbe zbog koje je i nastala, savršene izrade, kvalitete i luksuza učinila je taj model traženim i dan danas, a tome su pridonijele i liste čekanja koje su donedavno postojale za tu torbu. Svi su ti faktori zaslužni za famu ne samo oko tog modela, već i oko svih komada s potpisom te kuće, pa i same kuće. Čini mi se da kad kupiš neki Hermès komad kao da si kupio ulaznicu za neki tajni klub. Realno, radi se o gotovo jednakoj visini kvalitete i luksuza koje možete dobiti i u dućanima Chanela, Louis Vuittona i Saint Laurenta. Ali, Hermès je uvijek nekako bio stepenicu iznad, pogotovo kada se u obzir uzme precizan ručni rad njihovih majstora koji svojim alatima stvaraju poželjne kožnate modne dodatke. Isključivo u limitiranim količinama, koji su dostupni na svega 300 lokacija u svijetu. 

Je li Hermès ostao jedina zaista luksuzna modna kuća na svijetu? (фото 1)

Kad je proizvod kvalitetan, marketing nije bitan - ili? Svi smo već naučili, a tko još ne želi vjerovati, evo podsjetnika - Instagram postovi su moćan marketinški alat koji generiraju dobit od više tisuća dolara za pojedinu modnu kuću. Pokušajte se prisjetiti bilo kojeg posta Hermèsa ili pak, influencerice koja je fotografiju nekog od njihovih proizvoda označila s obveznim hashtagom #ad ili oznakom "u suradnji s...". Ako ne možete to je zato što toga nema. Ne koriste logo u enormnim količinama kao Fendi, nemaju Virgila Abloha kojeg milenijalci prate u stopu, ne surađuju sa Supremeom, ne angažiraju celebrityje za kampanje i ne plaćaju influencerice, ali Hermès priča priču i nastoji se na drugačiji način, poglavito uživo, povezati sa svojim kupcima i komunicirati s njima. Hermès ne prodaje samo torbu, Hermès vam prodaje i cijelu priču oko nje.

Je li Hermès ostao jedina zaista luksuzna modna kuća na svijetu? (фото 2)

Moglo bi im se prigovoriti da su zbog toga zastarjeli - tek su nedavno omogućili online prodaju putem svoje stranice - ali, postaje sve očitije da to nije zbog toga što su nazadni ili su se odlučili držati tradicionalnih principa, već za njih funkcionira drugačiji način prodaje i marketinga od konkurenata. Kad smo kod toga, u Hermèsu uopće se postoji marketinški odjel, s medijima se bavi njihov komunikacijski tim, dok kampanje osmišljava kreativni tim. Osim toga, Hermès je i dalje obiteljska kompanija u kojoj rade potomci osnivača kuće, a prvi put je tek prije 13 godina na čelu Hermèsa bio čovjek koji nije pripadnik te obitelji. Možda to sve zajedno zvuči smiješno i amaterski kraj konglomerata kao što su Kering i LMVH, ali ta je kuća prošle godine ostvarila rekordno visoku dobit. Da se ponovno poslužim usporedbom s Louis Vuittonom, koji godišnje ulaže oko 40 posto svoje zarade u marketinške svrhe, u Hermèsu taj postotak iznosi oko 5 posto.

Je li Hermès ostao jedina zaista luksuzna modna kuća na svijetu? (фото 3)

Zbog toga što nisu isključivo vođeni zaradom možemo reći da je Hermès ostao posljednja zaista luksuzna modna kuća. Nedodirljiva, nedostižna i tako poželjna. U nebesa uzdižu vrijedne majstore zaposlene u svojim ateljeima, odbijaju proizvodnju na pokretnoj traci kako bi se volumen proizvoda, a time i zarada, povećali, te su jako uzbuđeni zbog ponovnog otvaranja svojeg pariškog butika (dok svi ostali zatvaraju dućane i sele se online). Precizna izrada ono je što Hermès smatra svojim glavnim adutom te ističe u prvi plan, a upravo ih i to razlikuje od drugih modnih kuća. I dok ostali hodaju tankom granicom između dostupnosti i prezasićenosti njihovim komadima, Hermès je jedini zadržao istinsku ekskluzivnost i autentičnost. I to bez kompromisa, u smislu okretanja ka popularnom streetwear stilu. Kad pričamo o jedinstvenosti i luksuzu, oni i dalje stoje na prvom mjestu jer potražnja za njihovim proizvodima samo raste, a ponuda se (brojčano) ne povećava.

Je li Hermès ostao jedina zaista luksuzna modna kuća na svijetu? (фото 4)

Svoj uspjeh, barem ako je vjerovati riječima CEO-a kuće za američko tržište Roberta Chaveza, Hermès definitivno može zahvaliti limitiranoj distribucijskoj strategiji. Njihova odluka da ne povećavaju volumen proizvodnje pokazala se jako dobrom - jer ljudi i dalje žele ono što puno drugih ljudi nema ili ne može kupiti. Sveprisutnost je dijametralno suprotna od svega čemu bi jedan luksuzni brend trebao težiti. Uspjeli su ostati relevantni, bez da su izlazili iz nekih svojih zadanih okvira, a prema rezultatima istraživanja stranice The RealReal, Hermès je najbrže rastući brend među milenijalcima. Kao jednu od aktivacija za privlačenje mlađe publike organiziraju i pop-up shopove koji su odličan način interakcije s kupcima - tamo možete kupiti kapsulnu kolekciju marama koja je stvorena i dostupna samo na toj lokaciji, ali se osim toga možete i dobro zabaviti na karaoke baru i uživati na jazz koncertima. Osim toga, ta su mjesta Insta-worthy te se svojim posjetom možete pohvaliti online publici. Kako bi privukli nove kupce nude i niz pristupačnijih proizvoda kao što su svilene marame koje se mogu kupiti po cijeni od otprilike 150 dolara. I ti će komadi odisati jednakom ekskluzivnošću i luksuzom.

Je li Hermès ostao jedina zaista luksuzna modna kuća na svijetu? (фото 5)

Od Hermèsa možemo naučiti da se isplati biti drugačiji, da se isplati vjerovati u svoje proizvode te da njihova kvaliteta i zadovoljni kupci, odnosno word-to-mouth, vrijede više od ijedne marketinške kampanje, ma koliko god ona dobra bila. Vjerovati u sve to i kad brojke prodaje drugih kuća strelovito rastu, a dok još nemate online prodaju i inzistirate na snažnoj povezanosti s nasljeđem kuće. Jedini potencijalni problem koji bi Hermès mogao imati u skorije vrijeme je trend rasta ekološke svijesti u modnom svijetu. Iako uopće ne možemo zamisliti birkinicu od veganske kože, možemo joj se nadati. No, ni zbog toga Hermès neće propasti. Jer za razliku od trendova, luksuz nikad neće zastarjeti. 

Napišite komentar

više