Traži

Je li Rihanna trenutno jači brend od Beyonce i Kardashiana?

Je li Rihanna trenutno jači brend od Beyonce i Kardashiana?

Pjevačica gradi ozbiljan posao

Tekst: Ana Pavić


Fotografija: Getty/Guliver

Puno je godina prošlo otkako je slatka djevojka s Barbadosa osvojila svijet s nabrajalicom "Umbrella". Tada vjerojatno nitko nije mislio da će Rihanna imati tzv. "staying power" pogotovo u svijetu gdje je Beyonce kraljica majka za svaku novu afroameričku pjevačicu koja stupi na scenu, međutim s inteligentnim razvijanjem svog zvuka i imidža Rihanna se nametnula kao jedna od najvažnijih ličnosti pop kulture danas. Njena priča bi vjerojatno ostala na razini glazbene i modne ikone millennialsa (što uopće nije loša pozicija) da nije iskazala talent za biznis i povukla poteze zbog kojih je Kris Jenner (trenutno najjača showbiz menadžerica u Americi) vjerojatno čupala kosu s glave brojeći milijune koje je Rihanna ispred nosa uzela zlatnoj koki obitelji Kardashian - Kim Kardashian West.

rihanna

Podsjetimo se; 2017. je bila godina beauty industrije s naglaskom na nezavisne online brendove koji su eksplodirali zahvaljujući Instagramu i engagementu novih generacija koje su sumanuto tražile nove proizvode i tvrdoglavo ignorirale sve etablirane kuće čije su proizvode koristili njihovi roditelji. Na tržištu je nastupilo vrijeme nestabilnosti za sve one koji su se uljuljali u svoj status nedodirljivosti i koji su smatrali da ih zbog razvijene globalne infrastrukture poslovanja i njihove povijesti nitko ne može srušiti s trona. Svi su zanemarili tzv. celebrity brendove koji u prošlosti nisu polučili poseban uspjeh osim pokoje hit kolekcije make upa koja je bila proizvedena tako da je poznata osoba samo posudila ime nekom većem beauty brendu uz jednokratan ugovor. Nitko nije bio spreman na novi hibrid koji je nastajao na tržištu - celebrityja/vlasnika brenda koji ima apsolutnu kontrolu nad proizvodom i za promociju istog koristi isključivo vlastite online kanale. Prva je tržište zatresla Kylie Jenner sa svojom tvrtkom Kylie Cosmetics koja je krenula iz malene tvornice u Kaliforniji s jednim proizvodom - Lip Kitom.  Zadnji čavao u lijesu nedodirljivosti velikih beauty brendova zakucala je Rihanna sa svojom Fenty Beauty linijom koja je prva u svijetu ponudila najveću paletu proizvoda za sve boje kože. U samo 40 dana Fenty Beauty je zaradio 100 milijuna dolara što ih je učinilo jednim od najuspješnijih novih brendova na svijetu u 2017. godini

Nakon beauty brenda uslijedio je novi udar na drugu granu modne industrije koja trenutno doživljava veliko preslagivanje. Govorimo o industriji donjeg rublja koja je u svom konceptu poprilično zastarjela. Kao najveći dinosaur u tom pogledu pokazao se Victoria's Secret koji unatrag dvije godine ima stravičan pad popularnosti zbog krutih stavova i tvrdoglavog odbijanja da se prilagodi novim potrošačima. Rihanna je i ovdje vidjela svoju priliku te je predstavila liniju donjeg rublja Savage x Fenty koja nudi seksi donje rublje za žene svih veličina i oblika tijela. U ovom potezu se jasno vidjela njena pronicljivost i poznavanje tržišta točnije  prepoznavanje onoga što tržištu nedostaje. Raznolikost je danas na cijeni više no ikada i jedan tip žene koji su mediji godinama nametali kao ideal više ne prodaje proizvod. Žene se žele osjećati dobro u svojoj koži i žele da im tu odjeću i make up proizvode prodaju osobe s kojima se mogu poistovjetiti što je Rihanna shvatila prije ostalih. Njezin prodajni potencijal prepoznao je Bernard Arnault koji joj je ponudio vlastiti modni brend pod okriljem LVMH-a koji je suvlasnik Fenty Beautyja. Ovo je potez kojim će Rihanna ispisati povijest kao prva Afroamerikanka koja će dizajnirati za najmoćniju svjetsku modnu grupaciju. Nadalje LVMH nije predstavio/osnovao novi brend od kraja 80-ih godina što je samo po sebi dokaz koliko je Rihanna trenutno jaka i vrijedna investicija u koju Arnault s punim pravom polaže puno nade. Zasad nisu poznati detalji dizajna, ali neki mediji navode da će s istim ciljati na generaciju Z koji su najveći potrošači danas.

Virgil Abloh i Rihanna

Sve ove promjene kojima svjedočimo u modnom svijetu i koje su mnogima bile nezamislive rezultat su demokratizacije mode kao takve. Danas ne morate nužno imati modni fakultet u CV-u da bi vas netko shvatio ozbiljno i da biste pokrenuli uspješan modni brend. Pogledajte samo Virgila Abloha kojem se doslovno klanjanju nakon druge kolekcije koju je ovaj tjedan predstavio za Louis Vuitton, a koji ga je pozvao u svoje redove nakon globalnog uspjeha njegove kuće Off-White. Ono što morate imati jest idealan omjer talenta, coola, utjecaja, online prisutnosti i biti kreator vlastitog lika i djela. Dok nije bilo Instagrama zvijezdama su imidž gradili pr stručnjaci. Danas ti isti pr stručnjaci služe za krizno komuniciranje kad neka od tih zvijezda zezne stvar na društvenim mrežama. Rihanna vodi vlastiti Instagram na kojem ima nekih 67 milijuna pratitelja koji su potencijalni kupci svega što im servira. Primjera radi Louis Vuitton ima 29 milijuna pratitelja na Instagramu što je zanemariva brojka u usporedbi s Rihannom. Stoga nije čudno da će Arnault samo za nju pokrenuti novi brend unutar svog konglomerata. Ako to ne napravi on, ponudit će joj netko drugi ili će ga osnovati sama i opet uzburkati tržište. Iako sve velike kuće danas masno plaćaju poznatim osobama za suradnje Rihanna je ovdje izvan kategorije. Ona se u poslu postavlja i ponaša kao ženska i razumnija verzija Kanyea Westa koji je prvi probio tu granicu zvijezde kao zaštitnog lica proizvoda i zvijezde kao osobe koja ima totalnu kontrolu nad proizvodom. Ako Rihanna uspije prodati Fenty brend kao što je prodala beauty i liniju donjeg rublja, službeno će postati najuspješnija Afroamerikanka u povijesti mode, a LVMH će ući u povijest kao tvrtka koja joj je to omogućila. S koje god strane pogledate u ovoj priči gubitnika nema.

 

Povezani tekstovi

Buro 24/7 izbor

Napišite komentar

više