Search

Jesu li visoke potpetice izgubile svoju moć?

Jesu li visoke potpetice izgubile svoju moć?

Tekst: BURO.


Svi već vrlo dobro znamo da modni trendovi dolaze i odlaze. Nekada, realno i često, idu u krug uz male varijacije na temu i čini se da je jedina konstanta upravo promjena. Rijetko kad se jedna stvar zadržava i infiltrira u popularnu kulturu i kolektivnu svijest tako da premaši modu kao takvu i postane simbol. Visoke potpetice su jedna od tih rijetkih stvari.

Osim što fizički dodaju na visini (i dužini nogu), štikle su simbol moći i snage. Ako ćemo preciznije, simbol seksualnosti i moći koju ona sa sobom nosi, a povijest visokih potpetica definirale su mnoge žene iz femme fatale kategorije. Na prvi pogled, nema dvojbe oko toga da je jedan element njihove privlačnosti i onaj “seks sve prodaje”. A što ako ih tako doživljavamo samo zato što su nas tako naučili?

Koliko puta smo u posljednjih godinu dana čuli priču o tome kako se ženstvenost i seksualnost redefiniraju, o tome na koji način Generacija Z promatra i konzumira, reagira na svijet oko sebe? Zajedno s tim, tu su i naslovi tipa - “hoću li se ikada opet poželjeti odjenuti za posao”, ali i - “štikle su izgubile svoju moć”. samo što nisu.

Pardon, nisu kod svih.

Iako bi mnogi magazini željeli da u to povjerujemo, svijet još uvijek ne čine samo pripadnici Generacije Z i ma koliko principi po kojima funkcioniraju bili poprilično izvjestan pravac budućnosti, oni još uvijek nisu ni blizu toga da budu jedini pravac koji vrijedi u sadašnjosti.

Istina je da je potražnja za štiklama još i prije pandemije bila u blagom opadanju, kao i to da su nekada legendarni brendovi u čije su se etikete klele čitave generacije - kao što su Louboutin i Manolo Blahnik - odavno počeli izrađivati kako udobnije modele cipela, tako i tenisice. Više ne postoji ozbiljan brend koji ne lovi it model patika isto koliko lovi i it model torbe (da, Balenciaga je tu zaista na pionirskoj poziciji). Pripišite ovo porastu popularnosti athleisure i leisure wear koncepta. Činjenici da mnogi ljudi nisu vidjeli ured više od godinu dana ili tome da je odijevanje za posebne prilike bilo koje vrste (posao ili nečije vjenčanje, potpuno je svejedno) bilo na čekanju… Pripišite ga tome što je Billie Eilish postala zvijezda generacije na potpuno suprotan način od svih svojih prethodnica, a bogami i većine vršnjakinja. Ali, nemojte zaboraviti da na svaku akciju, dolazi jednaka reakcija - baš kao što je Billie nedavno uletjela u korzet.

I tako, baš kao što je neke jednostavno baš briga, drugi jedva čekaju vratiti se u dobro skrojene komade, svjetlucave stvari i - visoke potpetice.

Nakon skoro godinu dana u nekoj vrsti zatvora, ljudi jedva čekaju da se ponovo bace na ekstravaganciju, na ono za što su bili zakinuti. Ne znam ni sama koliko puta sam čula ili pročitala nešto o tome koliko je nekom dozlogrdilo gledati i nositi casual outfite (i neizbježne trenirke). Isto toliko puta sam čula priče tipa “nosim štikle po kući i kad nigdje ne idem.”

Ja sam jedna od tih. Od onih koje štikle / crveni ruž / haljinu nosim po kući ako nemam gdje drugdje. Ne svaki dan - iako se ponekad malo brinem da iz mene raste neka nova Norma Desmond - ali u trenucima kada ih se zaželim. Na kraju krajeva, zar nije to ono što je oslobađajuće i najbolje kod cijele ove industrije? Kad i ako mi nešto treba - stoji mi na raspolaganju, bez prisile i moranja.

I ne, nekada mi zaista nije bitno što ne mogu potrčati ili prošetati gradom u svojim sandalama. Nisam ih zato ni kupila. Neke čizme su made for walking, neke zaista nisu.

odbijam da mi netko drugi govori što meni treba, a što ne treba i zato nek' mi nitko ne dira štikle i mjesto koje zauzimaju. stvarno ili fiktivno.

Iako ćete me teško vidjeti kako hodam u 10 ujutro na štiklama od 10 cm, a vrlo često ću se i u najformalnijim prilikama pojaviti u ravnom, za mene štikle nisu i nikada neće biti mrtve. Neka simbolika osobnih mitologija je vječna. Sigurna sam da nisam usamljena u tome iako me uopće ne zanima što će sljedeće napraviti Carrie.

Related articles

Buro 24/7 Selection

Leave a comment

više