Search

Kako će shopping navike \"millennialsa\" prevrnuti cijelu industriju naopako

Kako će shopping navike "millennialsa" prevrnuti cijelu industriju naopako

Generacija "Y" vjeruje u neko novo tržište


Image: Buro247hr arhiva

Nakon negativnog razdoblja prošle godine, prodaja luksuznih dobara bi ove godine napokon trebala početi rasti. Prema istraživanju Bain & Co. Luxury Study koje je objavljeno u ponedjeljak, tržište luksuznih dobara trebali bi spasiti upravo "millennialsi".

Prema Bain & Co. Luxury Study prodaja luksuznih dobara prošle je godine pala s 251 milijarde eura u 2015., na 249 milijardi eura. No, nije sve tako crno jer bi već ove godine ona ponovno trebala porasti i to za dva do četiri posto, a rast bi trebala potaknuti upravo milenijska generacija. Prema njihovim sadašnjim shopping navikama koje su Bain & Co. promatrali, prodaja luksuznih dobara bi do 2025. trebala narasti na čak 290 milijardi eura od čega će 45 posto svih dobara kupovati upravo millennialsi.

Kako će shopping navike "millennialsa" prevrnuti cijelu industriju naopako (фото 1)

To ipak ne znači da Prada može u miru nastaviti "štancati" torbice od dvije tisuće eura, a Céline bezbrižno uživati daleko od društvenih mreža jer millennialsi imaju svoja pravila i nisu skloni kompromisima. Za njih su zajednica, održivost i transparentnost ključne vrijednosti prema kojima biraju što će kupiti i nije im teško izdvojiti veliku svotu novca za brend u koji vjeruju. "Ključ uspjeha bit će jasna i različita strategija svakog brenda," rekla je za Business of Fashion Federica Levato, koautorica istraživanja Bain & Co. Luxury Study i dodaje: Radi se o prvoj generaciji s radikalno drugačijim ponašanjem i stavovima prema konzumerizmu i stilu života

Iz raznih istraživanja provedenih u posljednje četiri godine postalo je jasno da millennialsi žele znati odakle dolazi njihova odjeća, žele izraziti svoje mišljenje o svemu i ostavljaju reviewove na svakom koraku, a važno im je i što drugi kupci misle o proizvodima, žele personalizirane proizvode, i sve to žele kupiti na internetu.

Prvi je njihove potrebe u obzir uzeo Amazon i zato je njihov modni odjel jedan od najbrže rastućih danas. U sjajnoj su poziciji i mali brendovi poput Everlanea koji je toliko transparentan u radu da pritužbe kupaca objavljuje na Instagramu i tamo javno odgovara na njih. Ili pak Reformation koji je ekološki održivu modu približio širokim masama, a ove godine je predstavio i ekološki prihvatljive vjenčanice. Millennialsima je dosta sweat shopova, mučenja životinja i pesticida u pamuku koji nose. Danas su nam zahvaljujući internetu sve informacije dostupne i ne želimo svjesno nositi nešto što je štetno za okoliš, životinje ili nas same. To je ono što millennialsi žele, no tradicionalni brendovi to još nisu shvatili.

Kako će shopping navike "millennialsa" prevrnuti cijelu industriju naopako (фото 2)

Michael Kors je jučer najavio zatvaranje više od 100 trgovina i tretiraju to kao nešto vrlo dramatično i negativno, a ne shvaćaju da je upravo to cilj imati što manje trgovina bez obzira na gubitak koji će možda pretrpjeti u toj tranziciji. Danas je nužno prebaciti fokus na online iskustvo i na društvenim mrežama graditi zajednicu s kojom se millennialsi mogu poistovjetiti. Na takvim je zajednicama izgrađen Supreme još prije društvenih mreža. One su oduvijek bile tu, samo u drugačijim oblicima.

I da, do 2025. će millennialsi možda zaista biti zaslužni za prodaju 45 posto svih luksuznih dobara na tržištu, ali samo ako brendovi prihvate ove promjene i okrenu ih u svoju korist. One su neizbježne i što se brže prihvate to će ih lakše biti prebroditi.

Related articles

Buro 24/7 Selection

više