Search

Kako je Alessandro Michele posljednjom Gucci kolekcijom Epilogue obilježio novi početak brenda

Kako je Alessandro Michele posljednjom Gucci kolekcijom Epilogue obilježio novi početak brenda

Tekst: BURO.


Image: BURO.

U posljednje vrijeme se mijenjaju mnoge stvari.

Neke se jednostavno događaju pa se čovječanstvo izvija i pronalazi nove puteve kako funkcionirati. Neke smo druge, pak, mi ljudi, započeli sami kao svjestan napor da promijenimo vlastitu (pogrešnu?) matricu. Promjene uglavnom ne prolaze baš lako i neprimjetno i nekad je potreban poseban trud kako bismo se sjetili da su one, zapravo, i novi počeci - nadajmo se, dobri.

Kako je Alessandro Michele posljednjom Gucci kolekcijom Epilogue obilježio novi početak brenda (фото 1)
Kako je Alessandro Michele posljednjom Gucci kolekcijom Epilogue obilježio novi početak brenda (фото 2)
Kako je Alessandro Michele posljednjom Gucci kolekcijom Epilogue obilježio novi početak brenda (фото 3)

Nalazimo se u vremenu transformacija (tradicionalnih) uloga i predstava, a većina je počela malo jače i upornije postavljati si pitanje "zašto" umjesto da jednostavno ide utabanim putem. Konačno je postalo sve teže ići kroz život na autopilotu.

Alessandro Michele je svoj koncept "Trilogije ljubavi" napravio upravo kao prekid vožnje na tom istom autopilotu. Prekid za brend Gucci, prekid za sebe, prekid za nas. Ne, ovo nije kirurgija na otvorenom srcu i ne mislim da će Michele spasti čovječanstvo od duhovne apatije (koju izjednačavam s propasti), ali na svoj način, on čini ono što je u njegovoj moći, a to je da nas pokuša prenuti iz onoga na što smo navikli i tako inspirirati da se pogledamo u ogledalo.

Njegova najnovija kolekcija nosi u svom imenu riječ "epilog" i baš kada se spremimo na nekakvu elegiju za kraj, on nas zapravo dočekuje uvertirom: "Ovo je prekretnica, vrata koja se istovremeno i otvaraju i zatvaraju, prag novog početka s kojeg pokušavamo zamisliti svoje novo sutra" - riječi su koje je sam Michele napisao o reviji.

A kako ga on to zamišlja? Ako još uvijek niste vidjeli kolekciju, ali i način na koji je prezentirana prije neki dan u Rimu, evo sinopsisa: demistifikacija procesa stvaranja kolekcije i njezine prezentacije, spajanje svijeta iza kulisa i same predstave u ovom slučaju snimanja lookbooka, ultimativna interaktivnost ako ste je spremni probati. U praksi je ovo izgledalo tako što je 12 sati (slovima: dvanaest) na službenoj stranici bio pušten direktan prijenos priprema i snimanja kataloga, sa svim ljudima koji su bili uključeni u produkciju, a odjeću u lookbooku nose oni koje su je napravili - dizajneri i kreativci koji rade pod Micheleom i s kojima je on "dijeli zanos stvaranja".

Kako je Alessandro Michele posljednjom Gucci kolekcijom Epilogue obilježio novi početak brenda (фото 4)
Kako je Alessandro Michele posljednjom Gucci kolekcijom Epilogue obilježio novi početak brenda (фото 5)
Kako je Alessandro Michele posljednjom Gucci kolekcijom Epilogue obilježio novi početak brenda (фото 6)

Ništa crescendo, ništa drama.

U ovom scenariju, izvrnutom na sličan način kao kada se unutrašnji šavovi nađu izvana na odjevnim predmetima (što o.b.o.ž.a.v.a.m) centar pozornice i glavnu ulogu zapravo ima sam čin stvaranja, a sama odjeća kao da dobiva neku dodatnu, gotovo metafizičku vrijednost, zato što oni koji je nose u potpunosti poznaju i osjećaj procesa njezinog stvaranja. Na jedan poseban način, ovako predstavljena moda nam postaje bliža i stvarnija, ponovo gradi spone sa životom koji se odvija u stvarnosti, a ne samo na nepreglednim virtualnim (zamišljenim) prostranstvima u kojima ne postoji ništa osim jednog mjerila za to kako ljudi trebaju izgledati s ili bez odjeće.

Koliko god voljela moment fantazije (i branit ću ga dok me bude), ta ista fantazija u posljednje vrijeme može djelovati veoma generički, a podsjećanje na to da se život ipak odvija u stvarnom svijetu, da topla voda u vodovodu nije prirodna pojava i da su ljudi živa bića, a ne neke tamo slike s kojima komunicirate preko ekrana, imaju rijetku i sve veću vrijednost.

Hoćemo li nakon ove kolekcije vidjeti promjene u estetici po kojoj je Michele poznat i na kojoj je izgradio ne samo nove postamente brenda Gucci već i svoj javni lik, to ne mogu predvidjeti. Teško mi je zamisliti ga drugačije - što apsolutno ne znači da ne trebam to raditi. Ono što sam uvijek smatrala njegovom vrijednošću, iako njegov dizajn nije nešto čemu spontano i strastveno gravitiram, su autentičnost i beskompromisna sveobuhvatnost koju sa sobom nosi, a u čijoj zaraznoj energiji ne možete, a da ne uživate.

Kako je Alessandro Michele posljednjom Gucci kolekcijom Epilogue obilježio novi početak brenda (фото 7)
Kako je Alessandro Michele posljednjom Gucci kolekcijom Epilogue obilježio novi početak brenda (фото 8)
Kako je Alessandro Michele posljednjom Gucci kolekcijom Epilogue obilježio novi početak brenda (фото 9)

Sama odjeća je, dakle, i dalje potpuno u Michele maniri: boje i uzorci ne daju se prebrojati, retro siluete vladaju, nakit, nakit i onda još malo nakita, pa red svjetlucavih kamenčića i, naravno, Gucci Horsebit motiv svuda. Njegova opčinjenost teksturama, haljinama s cvjetnim uzorkom, kontrastnim printevima i ogromnim okvirima sunčanih naočala, maramama na glavi, sve je i dalje tu. Muški i ženski modeli idu ruku pod ruku i marširaju u istom ritmu, baš kao što smo i očekivali.

Ipak, ako pažljivo pogledate "gotove fotografije" (koje potpisuje Alec Soth) shvaćate da su u stvari međukoraci postali završni proizvod. Tu su bilješke o stylingu, o tome nose li djevojke maskaru ili ne, nose li nešto od nakita koji je njihovo privatno vlasništvo i slično. Jasna poruka da je Michele odlučio raskrstiti ne samo s modnim kalendarom - i što će od sada prikazivati dvije kolekcije godišnje umjesto dosadašnje četiri - već i s mnogim drugim praksama. I znate što? Veselim se vidjeti kako će to izgledati.

Leave a comment

više