Traži

Kako je Burberry poletio na leđima Riccarda Tiscija

Kako je Burberry poletio na leđima Riccarda Tiscija

Ukupna prodaja brenda narasla je za 4% u usporedbi s godinom prije

Tekst: Filip Šerić


Fotografija: Instagram

Od trenutka kada je kreativno vodstvo Burberryja na sebe preuzeo talijanski modni dizajner Riccardo Tisci, ova kultna britanska modna kuća zauvijek je modificirana. Tisci je dotad svijetu bio najpoznatiji kao kreativni direktor francuske modne kuće Givenchy u koju je svakodnevno unosio svoj, kako sam zna reći, "melankoličan pristup modi"; njegove su kolekcije bile romantične i senzualne, a istovremeno i vrlo suvremene. Nakon dugih 12 godina u Givenchyju, u modnim kuloarima je odjeknula vijest kako Tisci napušta poznati pariški brend i dolazi na čelo Burberryja umjesto dotadašnjeg kreativnog direktora Christophera Baileyja.

Tiscijevo područje ekspertize jest uvođenje casual odijevanja u visoku modu, što je jedan od razloga zbog kojeg je i imenovan kreativnim direktorom. Naposljetku, i ideja iza zapošljavanja talijanskog dizajnera na čelo tradicionalne britanske kuće poput Burberryja bilo je osvježavanje slike brenda te povećavanje njegove relevantnosti među luksuznim potrošačima. A ako je suditi po posljednjim poslovnim rezultatima kompanije, Tisci je u tome i uspio.

Prvo što je Tisci učinio, i to u suradnji s grafičkim dizajnerom Peterom Saveilleom, jest osuvremenjivanje Burberryjevog loga i monograma. Dotadašnji mekani serifni font zamijenila su velika, oštra, sanserifna slova koja vrište "Burberry London England", a brend je dobio i monogram sastavljen od inicijala osnivača kuće Thomasa Burberryja. Bio je to prvi put u dvadeset godina da su na logotipu, koji je 1999. osmislio Fabien Baron, učinjene preinake, no ne i prvi put u povijesti brenda. Aktualni vizualni identitet četvrta je iteracija logotipa od kad je kuća Burberry 1901. godine i osnovana, no prva s kojom je napravljen ovako radikalan vizualni zaokret.

Potkraj prošle godine lansirana je i Burberry B Series, serija ekskluzivnih mini kolekcija koje se predstavljaju na mjesečnoj bazi. Ona obuhvaća nešto sportskije komade poput hoodieja, pa čak i trenirki koje su dotad bili nepoznanica tom luksuznom brendu. Osim za najpoznatiji artikl proizašao iz radionice britanske kuće - kultni Burberry baloner za kojim uzdišu i žene i muškarci, za ostatak njihovih modela teško da bi se moglo reći da bi mogli biti unisex, no Tisci je i tu odlučio napravit zaokret te je u brend, osim novog vizualnog identiteta, unio i komade koje istodobno mogu nositi i muškarci i žene.

Nova Burberry estetika opuštenija je i razigranija nego ranije, a počelo se ulagati i u online identitet modne kuće čiji Instagram profil privlači sve veći i veći broj ljudi, a plan da brend približe mlađoj publici vidljiv je i na primjeru ulaganja u druge društvene mreže, konkretno TikTok, omiljenu društvenu mrežu generacije Z. Povećan je i broj kolekcija u godini, a i njihov je opseg postao veći. Primjerice, kolekcija za proljeće/ljeto 2019. prikazana na londonskom Tjednu mode sastavljena je od čak 134 različitih modela što su mnogi ocijenili konfuznim. Kritičari su komentirali da je Tisci u svojem pristupu približavanja odjeće svima podbacio jer, ipak, "ne mogu svi nositi sve". No usprkos tome, Burberry je na Tiscijevim leđima ipak krenuo uzlaznom putanjom.

Na dan spomenute revije, Burberry je dobio 7700 novih pratitelja na društvenim mrežama, a njihov organski doseg došao je čak do 79 milijuna korisnika. Nedavno je objavljeno i kako je ukupna prodaja brenda narasla za 4% u usporedbi s godinom prije, pa je Tisci tako premašio očekivanja koja su prognozirala porast od 3%. Što će se još dogoditi pod Tiscijevom kreativnom palicom, tek ostaje vidjeti, no izvjesno je kako su sve promjene koje je ovaj modni vizionar unio u najluksuzniji britanski brend urodile plodom, barem ako je suditi po godini i nešto dana otkad je na njegovu čelu.

Povezani tekstovi

Buro 24/7 izbor

Napišite komentar