Traži

Kako je Carine Roitfeld u posljednji trenutak spasila vlastiti projekt?

Kako je Carine Roitfeld u posljednji trenutak spasila vlastiti projekt?

Nova stranica za CR Fashion Book

Tekst: Ana Pavić


Prije nekoliko godina kada se svijetom mode pronio trač o potencijalnom odlasku Anne Wintour iz američkog Voguea, mnogi su nagađali kako će ju naslijediti Carine Roitfeld

Onda je uslijedila medijska bomba. Roitfeld je napustila poziciju glavne urednice francuskog Voguea, časopisa koji je izgradila na svoju sliku i priliku i pozicionirala ga kao "zločesto dijete" Conde Nasta koje je počivalo na porno chic estetici, poznatoj iz doba kada je blisko surađivala s Tomom Fordom. Jedno vrijeme svijetom mode je kružio trač da je Roitfeld dobila otkaz radi vanjskih konzultantskih suradnji koje je "zgodno" umiješala u Vogueovu kašu, a protivno svom ugovoru o radu. Spominjao se i izrazito kontroverzan editorijal s djecom koja su bila stilizirana kao odrasle žene, a koji je navodno strašno razljutio Jonathana Newhousea i čelnike Conde Nasta.

Nakon odlaska iz Voguea Roitfeld se okrenula modnim suradnjama I postala celebrity u pRAVOM smislu te riječiKada je u javnost procurila informacija da je Conde Nast poslao prijeteće pismo svim važnim fotografima i dizajnerima u kojem ih upozoravaju na suradnju s njom, javnost je stala uz odbačenu urednicu slaveći je kao buntovnicu i rock zvijezdu modnog biznisa. Roitfeld je otvoreno progovorila o prijetnjama u dokumentarcu "Mademoiselle C." kazavši da je tada saznala tko su joj prijatelji i tko doista stoji iza nje.

Carine Roitfeld

Magazin CR koji je pokrenula u rujnu 2012. godine bio joj je prijeko potreban kako bi se održala u javnosti i time dobivala dodatne stilističke i konzultantske angažmane. Inteligentno se spojila s West-Kardashian klanom i to uz blagoslov Riccarda Tiscija, angažirala je modele koje je jednom davno stvorila poput Lare Stone koja joj duguje svoju svjetsku karijeru, okupila je fotografe koji nisu živjeli u strahu od Conde Nast mašinerije i isporučila nekoliko kvalitetnih kolekcionarskih izdanja CR Fashion Book-a. Kako je svijet tiskanih magazina zahvatila kriza stoljeća i Roitfeld se našla u problemima s kojima se suočavaju sve izdavačke kuće, s time da su njeni problemi bili znatno veći s obzirom na to da se radi o malom igraču u najvećoj svjetskoj izdavačkoj bari - američkoj.

CR

Grgo Zečić je jednom kazao da joj magazin visi na rubu života i da jedva spajaju kraj s krajem. S druge strane Stephen Gan, vlasnik Fashion Media grupe koja je izdavala CR Fashion Book, izvještavao je o dobroj prodaji oglasa i svijetloj budućnosti. Pa ipak 30. rujna ove godine Fashion Media nije obnovila izdavački ugovor te se Roitfeld našla bez "krova nad glavom". Kao ruka spasa u igru ulazi Hearst, vječni konkurent Conde Nasta koji su prije 4 godine angažirali Roitfeld kao modnu direktoricu za sva svjetska izdanja. Iz Hearsta su danas službeno objavili da će podržati digitalnu verziju projekta kroz svoju online platformu MediaOS i time dati prijeko potrebnu logistiku da njen medij preživi. Već i ptice na grani znaju da bez onlinea nema šanse za opstanak na današnjem tržištu, a Hearst se može podičiti sa 192 milijuna jedinstvenih korisnika mjesečno na svojim stranicama.

Nadalje, tiskano izdanje magazina izlazit će pod okriljem nezavisne izdavačke kuće PubWorx koju, vjerovali ili ne, zajednički drže Conde Nast i Hearst. Roitfeld je s ovim ugovorom uspjela spasiti projekt od sigurne smrti i još jednom zapapriti svima koji su očekivali njezin krah. S Hearstom iza sebe može računati na siguran rast digitalnog oglašavanja i znatno veći auditorij. Jednom je prilikom kazala: "Nisam super heroj, samo sam teški radoholičar". Dodali bismo i istinski borac koji ne poznaje riječ predaja. Samo tako i može opstati u ovoj sve krvoločnijoj areni koju danas nazivamo modnim izdavaštvom.

 

Povezani tekstovi

Buro 24/7 izbor