Traži

Kako je Chiara Ferragni uspjela izgraditi modni imperij?

Kako je Chiara Ferragni uspjela izgraditi modni imperij?

Od blogerice do uspješne poslovne žene

Tekst: Ana Pavić


Fotografija: The Blond Salad

Kada je 2009. godine zgodna plavuša porijeklom iz Italije pokrenula vlastiti blog, nije se previše razlikovala od nekih postojećih sadržaja koji su se nudili na internetu

Red stylinga, red modnih savjeta, red nabrajanja komada koje nosi sve upakirano uz atraktivne  fotografije koje su mamile mlade djevojke i poticale ih da kupe ponešto slično. Danas je situacija znatno drukčija. Možemo kazati da u svijetu postoje modne blogerice i postoji Chiara Ferragni, apsolutni autoritet i primjer mlade žene koja je od hobija uspjela napraviti biznis vrijedan desetke milijuna dolara.

chiara

Kao i sve u modi, blogeri su se pojavili kao trend i to silovit trend koji je uskomešao nepisani (ali vrlo jasan) pravilnik hijerarhije u modnoj industriji. Odjednom se dogodila situacija da generacije mladih djevojaka ne uzimaju modne urednike kao relevantne stručnjake kada je riječ o modnim prijedlozima ili osvrtima na nove kolekcije. Igru su vodila neka nova lica koja su bila nepoznanica u svijetu modnog novinarstva, ali je njihov utjecaj na populaciju rastao strelovitom brzinom. Ta tranzicija između starih i novih generacija nije prošla bezbolno. Modni mediji su se opirali navali blogera pišući difamacijske tekstove u kojima su potonji optuživani za pretvaranje nekoć respektabilne industrije u cirkus naslikavanja

Marketing odjeli velikih magazina također nisu bili zadovoljni. Naime pojavom affiliate marketinga blogeri su počeli uzimati dobar dio financijskog kolača od oglašivača. Uslijedili su plaćeni native PR članci, a potom i kampanje. Sustav se zatresao. Veliki problem za marketingaše je predstavljala činjenica da su blogeri počeli rušiti cijene oglasa dok je njihov doseg bilježio rast i potkopavao rezultate poznatih magazina. Sasvim logično modne kuće, pogotovo manje koje nemaju novca na bacanje poput LVMH grupacije, su preusmjerile dio budžeta na modne blogove i njihove Instagrame. Situacija je koincidirala s padom prodaje tiskanih magazina i odjednom je došla era u kojoj su trendove diktirale zgodne djevojke u 20-im godinama, koje su se obraćale zavidnom auditoriju nove generacije potrošača.

U cijeloj toj modno digitalnoj revoluciji Chiara Ferragni se pokazala kao najpametnija i najpoduzetnija mlada dama koja je iskoristila trend (koji je danas u padu) i na vrijeme stvorila temelje za vlastitu tvrtku čija je zarada prošle godine iznosila 20 milijuna dolara. Chiara je pokrenula blog The Blond Salad u listopadu 2009. godine dok je još studirala pravo na fakultetu u Bologni. Isprva se radilo o klasičnom blogu, a po uzoru na neke američke kolegice čiji je rad pratila i koje su je inspirirale za pokretanjem svog projekta.

chiara

Atraktivan izgled i lepršav talijanski stil brzo su ju istaknuli kao pažnje vrijednu blogericu čiji je Instagram polako postajao medijski alat za sebe. Velik broj pratitelja osigurao joj je suradnje s poznatim modnim brendovima, uključujući Louis Vuitton i mjesto u prvim redovima modnih revija na svim Tjednima mode. Dizajneri i njihovi PR agenti brzo su shvatili Chiarin potencijal i utjecaj te su je zasuli ponudama. Za razliku od njenih kolegica koje su se blogovima bavile same i to prvenstveno zbog povlastica i poklona koje su dobivale od strane modnih kuća, Ferragni je kao poslovnog partnera angažirala svog dečka (sad već bivšeg) Riccarda Pozzolija. Zajedno su napravili poslovnu strategiju znajući da modni blogeri neće zauvijek uživati slavu i moć kakvu su u to vrijeme imali. Iskoristili su trenutak kada je Chiara bila na vrhuncu i osigurali joj ugovore s Mangom i kućom Guess u čijim se kampanjama pojavila Pozzoli je stvorio mrežu suradnika (micro influencera) čija je pojavljivanja naplaćivao. Tako su brendovi plaćali od 10 do 50 tisuća eura za njihovu podršku na blogovima i Instagramu. Naravno da je najveće iznose zarađivala Chiara koja je bila najveća zvijezda. U to vrijeme njen blog je zarađivao oko 2 milijuna dolara godišnje zahvaljujući oglasima i affiliate marketingu. Ono što je posebno u slučaju Chiare Ferragni jest činjenica da je svoj materijal kurirala s velikom preciznošću. Često je odbijala brendove koji nisu u skladu s njenom filozofijom tako vodeći pažnju da svaki čitatelj dobije stvarno iskustvo kojem može vjerovati i s kojim se može poistovjetiti. Dok se tržište prekrcalo blogericama sa svih strana svijeta Ferragni i Pozzoli su već stekli status moćnog i utjecajnog para.

Kolekcija cipela Chiara Ferragni

S Pozzolijem je osnovala tvrtku TBS Crew, preselila se u Los Angeles, i pažnju preusmjerila na specijalne projekte, točnije kreiranje originalnog sadržaja za klijente. Blog je prenamijenila u web stranicu i zaposlila desetak stručnjaka iz područja mode i lifestylea koji danas čine redakciju. Prošle je godine u sklopu portala otvorila e-commerce na kojem prodaje svoj dizajn, ali i druge modne brendove. Našlo se mjesta i za vintage sekciju odjeće koju sama nalazi u dućanima diljem svijeta. U međuvremenu se upustila u biznis obuće i dizajnirala kapsulnu kolekciju cipela koja je isprva samo nosila njeno ime. 2013. godine je uložila novac u tvrtku, kupila većinski dio i postala ponosnom vlasnicom brenda cipela. Danas se njen dizajn prodaje u tridesetak velikih online dućana, a godišnji prihod brenda Chiara Ferragni Shoes iznosi 20 milijuna dolara! Kruna njenog poslovanja dolazi u obliku fizičkog dućana koji se danas otvara u Milanu. Ovo je drugi dućan (prvi je otvoren u Šangaju prije mjesec dana) s ekskluzivnom ponudom CF cipela, a plan je da se do 2019. otvori još 14 prodajnih mjesta diljem svijeta.

Chiara

Modni blogovi danas nisu smatrani najrelevantnijom pojavom na medijskoj sceni. Kao i sa svime, i u ovom području se dogodila nagla i prevelika ekspanzija koja je za rezultat imala kaos i prenapučenost medijskog prostora. Jednostavnim rječnikom - ljudi su se zasitili situacija u kojima im neka XY djevojka prodaje komade koje je dobila na poklon i uvjerava ih da su isti najbolji i najstajliš na tržištu. Taj val nepovjerenja je utopio mnoge blogere koji nisu razmišljali o poslovnoj strategiji na način na koji je to učinila Ferragni. Njen uspjeh je dobar primjer svim mladim ljudima koji se upuštaju u džunglu digitalnih medija. Bez jasne strategije i plana neće se dogoditi ništa osim trenutnog uspjeha i žestokog pada. Sadržaj mora biti originalan, autentičan i zanimljiv. Sve ostalo spada u domenu trenda, a danas više nego ikad svjedočimo smjeni trendova na mjesečnoj bazi. Modni blog može biti hobi koji ćete raditi lijevom rukom, ali ako ulažete u sebe, osluškujete potrebe publike i razmišljate kao poslovna žena, a ne kao puka trendseterica, danas ste u mogućnosti izgraditi pravi biznis i živjeti od onoga što volite. Ima li što bolje od toga?

 

Povezani tekstovi

Buro 24/7 izbor