Traži

Kako je jedna rođena Sarajka u Londonu napravila jedinstven modni koncept

Kako je jedna rođena Sarajka u Londonu napravila jedinstven modni koncept

Mirela Forić Srna je razgovarala s Belmom Gaudio

Urednik: BURO.


Fotografija: PR

Belmu sam upoznala sasvim slučajno. Znate kako to biva dok prebivate daleko od rodnog kraja, srce vuče i spaja one sa sličnom energijom, a bogme i sličnim potrebama. Ovaj put je "potreba" bila bogata balkanska trpeza i neizostavni bosanski ćevapi, a o glazbi da ni ne pričam. Naime Belma je usred Londona odlučila organizirati "Balkan Night" i pozvala je sve one za koje je znala da će itekako cijeniti gurmansku ponudu za većinu prisutnih gostiju davno napuštenog rodnog kraja. Moram priznati da mi je odmah bilo jasno kako se radi o osobi vrhunskih organizacijskih sposobnosti. Od sarme, nekoliko vrsta pita, pa čak i do čokoladica Životinjsko Carstvo te Kiki bombona koji su samo njoj znanim putevima stigli do Londona, a kojeg bi se i čuveni japanski "just in time" sistem posramio.

Pritom nisam ni slutila da je ova mlada i uspješna dama (osim što je vrsna organizatorica i domaćica) ujedno i vlasnica unikatnog concept projekta koji je svoja vrata otvorio prije nekih godinu dana u samom centru Londona, točnije u trenutno vrlo pomodnoj Marylebone Lane na broju 62. Naime, za one koji još ne znaju, Belma Gaudio je vlasnica projekta KOIBIRD. Radi se konceptualnom dućanu koji svaku sezonu mijenja svoje estetsko ruho, vizualni identitet, ponudu, dizajnerska imena i temu koju tu sezonu obrađuje. Otvorenje je pratila tema pod nazivom "KOIBIRD goes to the beach" a ponuda se kao što možete pretpostaviti odnosila na sve ono što vam je potrebno tijekom ljeta; unikatne kaftane, ručno rađene sandale za plažu, pletene torbe, kupaće kostime i sve to s potpisom brendova koji su niche te su kao takvi rijetko dostupni. Trenutna tema je "KOIBIRD goes skiing" i u ponudi dućana je sve što vam je potrebno za stajliš zimske praznike. Odlučila sam samo za vas, dragi naši čitatelji, napraviti intervju s Belmom u kojem priča o svojim vezama s rodnim Sarajevom, ali i o naglom zaokretu u karijeri te ideji i ciljevima koji se kriju u ovom tehnički  vrlo zahtjevnom projektu.

M: Belma, reci nam za početak nešto o sebi?

B: Rođena sam u Sarajevu koje sam napustila kao djevojčica u dobi od 7 godina i preselila se s roditeljima u Kuvajt. Obrazovanje sam nastavila u Americi, odakle sam doselila u London u kojem živim već 12 godina. Radila sam u financijama oko 8 godina i onda sam, nakon što sam rodila svojih dvoje djece, odlučila da je vrijeme da se bavim isključimo onim što volim, svojom strašću, a to je oduvijek bila moda. Ovaj projekt je nastao iz mog saznanja da ljudi u Londonu jako puno putuju. I ja sam putovala veći dio života i nekad mi se čini da sam i danas non stop na proputovanju. Prije svakog puta imate to uzbuđenje oko planiranja i organizacije i bez obzira na to što vjerojatno imate većinu stvari uvijek želite barem jedan novi komad odjeće ili dodatak kupiti prije polaska, pogotovo prije odlaska na more. Tako se rodila ideja o "one stop shopu" predivno kuriranoj destinaciji gdje na jednom mjestu možete pronaći sve što vam je potrebno za to ciljano sezonsko putovanje.

Mirela Forić Srna i Belma Gaudio

M: To je zasad prvi i jedini boutique tog tipa na svijetu?

B: Da, tako je. Jedino "funky" mjesto koje nudi jedinstven doživljaj ili "experience" gdje uživate i zabavljate se prilikom kupnje. I na neki način ste već u raspoloženju svog putovanja.

M: Za nekoga tko je tako kreativan, a krenuo je iz svijeta financija, postoji li neka spona za tebe između ta dva svijeta? U oba si jednako uspješna. Ni meni samoj u mom slučaju nije jasno kako sam došla do magisterija iz financija, a zapravo me svijet mode oduvijek privlačio više. Zar smo podvojene ličnosti? (smijeh)

B: I meni je moda uvijek bila velika strast. Čitala sam Vogue u dobi od 11 godina, posuđivala mamine Dior sunčane naočale kao 14-godišnjakinja dok smo živjeli u Kuvajtu. Čini mi se da sam oduvijek u modi, ali sam kao i ti vjerojatno bila dobra i poslušna kćer koja ide i završi ozbiljan fakultet s ozbiljnom tematikom da prvenstveno zadovolji želju svojih roditelja. Iako, moram priznati da sam uživala i u financijama, naučila sam puno i to mi jako koristi danas u ovome što radim. Danas s KOIBIRD uživam što mogu biti puno kreativnija, opuštenija jer ne radim pod velikim korporativnim imenom, rigoroznim zadanim pravilima i mogu si dopustiti razne eksperimente.

koibird

M: Prva tema je bila odlazak na plažu, trenutna tema je skijanje. Što dolazi sljedeće?

B: Ah, ne smijem otkriti. Zasad je to tajna. Ne otkrivamo destinaciju dok nije sve spremno, ali se sigurno ne ponavljamo, tj. svaki put se radi o novoj temi. KOIBIRD je prvo išao na plažu, sada ide skijati, a sljedeća tema koju lansiramo u ožujku odnosi se na određenu točnu destinaciju.

koibird

M: Otprilike kao što to radi Chanel?

B: Da, želimo postići sličan doživljaj. Oni kao veliki brend to rade izuzetno dobro. O tome se danas radi, svi pričaju upravo kako je iskustvo ono što se traži i cijeni u maloprodaji. To je ono što publika želi i očekuje Danas je toliko proizvoda u modi, toliko brendova, ogromna ponuda na svakom koraku. Izazov je raditi nešto unikatno i pažljivo kurirano.

M: Ono što je posebno zanimljivo za našu publiku u Hrvatskoj, pa i šire, jest da će uskoro sva ponuda KOIBIRD-a biti dostupna online ?

B: Tako je. Ako ne mogu do Londona, moći će uskoro sve pogledati ili kupiti u našem online shopu koji će biti dostupan tijekom cijele godine što praktično znači da će npr. dio resort ponude ostati dostupan i onda kada mi u fizičkom dućanu već sve prebacimo na sasvim novu temu. Ideja je takva da ste prije svakog vašeg putovanja u mogućnosti otići na našu stranicu i kupiti što vam je potrebno čak i u slučaju da mi u dućanu to trenutno više ne nudimo.

koibird

M: Zanima me tvoje mišljenje o stanju u našoj regiji. Provodiš zapravo dosta vremena i u Hrvatskoj tijekom ljeta i u Sarajevu gdje ti žive roditelji. Kako se po tvom mišljenju nose naše djevojke, pratiš li modnu scenu i poznaješ li lokalne dizajnere?

B: Naravno da pratim, ali bih voljela znati i više, pogotovo o mladim i perspektivnim dizajnerima.

M: Možda ti mi možemo pomoći! Bilo bi izvrsno kada bi se neki od njih našli u KOIBIRD konceptu, zar ne?

B: Svakako. Mi tražimo dizajnere po cijelom svijetu. Prošle sezone imali smo 66 brendova, iz Venezuele, Maroka, Brazila...Bila bih presretna da imamo i dizajn s našeg područja. Mi nemamo samo high end dizajnere, ne mogu si svi priuštiti Gucci i zato pazimo da imamo dovoljno širok spektar asortimana da svatko može pronaći nešto za sebe. Znam da u Bosni postoji Kaftan studio čiji rad cijenim. Trudimo se naći proizvode i dizajnere koji su novi, niche, koji se ne prodaju u svakoj većoj robnoj kući ili na Net-a-Porteru. I zato nam je ovaj boutique toliko važan, ovaj doživljaj koji nudimo jer na internetu je danas dostupno skoro sve. Naši buyeri se trude da ono što odaberu ne postoji na drugim mjestima. Imamo i posebne kolaboracije s dizajnerima u sklopu kojih određene predmete rade isključivo za nas i dostupni su samo kod nas.

koibird

M: I za kraj, za nekoga tko je zapravo davno napustio podneblje u kojem mi još uvijek egzistiramo i ostvario svoje snove na internacionalnoj sceni imaš li neki savjet za mlade ljude, kreativce, našu publiku koja danas možda sanja da jednog dana bude u tvojoj poziciji? Što je to što čini razliku? Postoji li ono nešto što je na neki način danas presudno da bi osoba egzistirala, stvarala i dokazala se u globalnom svijetu ogromne konkurencije bez obzira kojim poslom se želi baviti?

B: Rizik, preuzmite rizik! Čak i ovdje u Londonu ili New Yorku gdje sam godinama živjela ljudi lako mogu upasti u rutinu ili u očekivanja okoline. Predrasude, negativne vijesti koje vam serviraju mediji, sve to može utjecati na nečiju volju za uspjehom. Morate se izdignuti iznad toga kao svaki vrhunski umjetnik danas, slušati i vjerovati samo sebi, svom instinktu, svojoj viziji, strasti, kreativnosti, čak i ako se ljudima oko vas to ne sviđa. Razmišljajte "outside of the box" i budite uvijek samo svoji i originalni!

Povezani tekstovi

Buro 24/7 izbor

Napišite komentar

više