Traži

Kako je nastajala slavna pariška robna kuća colette

Kako je nastajala slavna pariška robna kuća colette

U čast 20. godišnjice osnutka kuće


Fotografija: Buro247ru,
Colette

U ponedjeljak je u pariškom Musée des Arts Décoratifs slavna pariška robna kuća colette proslavila svoju 20. godišnjicu. U tih 20 godina Colette je neprestano rasla uvođenjem raznih inovacija i posvećivanjem pažnje mladim i svježim dizajnerima, a robne kuće diljem svijeta su je nemilosrdno kopirale. No, ona je unatoč pritiscima postala kultno mjesto u Parizu, posebno tijekom Tjedna mode

Slavna robna kuća smještena je na pariškom rue Saint-Honoré još od ožujka 1997. Osnovale su je Sarah Andleman i njezina majka, Colette Roussaux, čije ime kuća i nosi. Prostor su otvorile ispod svog obiteljskog doma, a trgovinu su odlučile napuniti stvarima koje i same žele. "Nismo mogle shvatiti zašto u Parizu ni u cijeloj Francuskoj nema Kiehl's proizvoda. Tražili smo prijatelje koji su išli u New York da nam ih donesu ovdje. Htjele smo i posljednji par Reebokica. A i magazine je bilo teško nabaviti u Parizu: Dazed, AnOther, i-D - prije 20 godina ovdje ih nije bilo. Znale smo da želimo na jednom mjestu sve različite stvari koje nam se sviđaju u modi. Htjele smo i velike brendove kao što su Comme Des Garçons i Prada, ali i mlađe poput Jeremyja Scotta koji smo imali od prvog dana," rekla je Sarah Andleman u intervjuu za AnOther povodom 20. godišnjice kuće.

Za Adleman je colette poput magazina u kojem su izlozi naslovnica, a u unutrašnjosti možete pronaći rubrike s modom, hranom i slično

No, colette je puno više od dobara koje nudi svojim kupcima. On je jedan od kulturnih simbola Pariza, izlozi se mijenjaju baš svakog tjedna pa je tako tijekom posljednjeg Tjedna mode u Parizu, piše AnOther, izlog bio ukrašen debitantskom kolekcijom Marije Grazije Chiuri za Dior. To je vrlo pomodno i trendi, ali colette sve što radi, radi u svom stilu zbog čega su toliko godina uspjeli ostati cool. Za ovu 20. godišnjicu zato su odlučili preskočiti pretenciozne večere i pompozne tulume za poznate osobe te su otišli u pariški Musée des Arts Décoratifs i dogovorili nešto sasvim drugačije. Povodom njihovog rođendana tamo je postavljena umjetnička instalacija "The Beach" njujorškog kolektiva Snarkitecture. Radi se o velikom bijelom pravokutniku okruženom zidovima koji imitira plažu kroz neka klasična iskustva koja tamo proživljavamo poput primjerice kupanja, no reinterpretira ih na neobičan način. Tako se primjerice u jednom dijelu te "plaže" posjetitelji mogu "kupati" u "moru" plastičnih bijelih loptica.

"The Beach"

"Pomalo je ludo, ali reflektira ono što mi u kući colette radimo. To je iznenađenje. Donosi sreću," rekla je Adleman za AnOther. Instalacija je nakon otvorenja u ponedjeljak otvorena i za posjetitelje za koje je ulaz slobodan. Takva različitost i konstantna inovacija su u srži kuće colette. "Moram reći da se jako divim Colette i Sarah," rekao je Karl Lagerfeld za BoF nakon prezentacije njegove proljetne kolekcije za Chanel u rujnu prošle godine. "To je jedina trgovina u koju idem jer imaju sve što nitko drugi nema. Tamo kupujem satove, telefone, nakit - zapravo sve! One su izmislile formulu koju nije lako kopirati jer postoji samo jedna Colette, i ona i Sarah su 200 posto involvirane u posao."

Ono što stoji iza svega toga jest zapravo veliki talent za prepoznavanje mladih dizajnera koji tek grade svoje karijere. "Počeli smo raditi s ljudima poput Virgila Abloha prije nego je pokrenuo Off-White, kao i s Lukeom Meierom iz OAMC-a čim je došao iz Supremea i sa cijelim valom mladih dizajnera poput Hood By Aira," rekla je Andleman u intervjuu za BoF. "(...) mislim da se u modi sve vrti oko promjene i uvijek kažem "Bravo!" onim dizajnerima koji znaju iznova otkriti svoj stil, predstaviti se na neki novi način." Upravo je zbog toga ponuda kuće colette uvijek svježa i raznolika. Biraju manje serije različitijih komada i zato su uvijek korak ispred tradicionalnih robnih kuća.

"The Beach"

Zbog takvog neobičnog pristupa ni rast online kupovine i društvenih mreža nisu naštetili kući colette kao što je to slučaj s drugim robnim kućama. Prodaja na internetu im raste, a na Instagramu ih prati 923 tisuće ljudi što je veći broj nego onaj kod Selfridgesa ili Macy'sa. Naprijed ih osim raznolike ponude guraju razne suradnje i kapsulne kolekcije, ali i događaji poput ove proslave rođendana u Musée des Arts Décoratifs, koji pomažu održati razgovor živim i aktualnim. I s 20 godina takvih uspješnih poslovnih rješenja iza njih, sigurno je kako nas čeka još puno kreativnih godina kuće colette.

Povezani tekstovi

Buro 24/7 izbor