Traži

Kako je online trgovina u kojoj smo kupovali knjige postala najmoćnija shopping adresa u modnoj industriji?

Kako je online trgovina u kojoj smo kupovali knjige postala najmoćnija shopping adresa u modnoj industriji?

Strmoglavi rast Amazon Fashiona


Fotografija: Amazon,
Amazon Fashion Instagram

Očekuje se da će Amazon ove godine nadmašiti Macy’s i postati najmoćniji prodavač odjeće u SAD-u. Robne kuće su izgubile bitku s njim, a polako je gube i luksuzne online trgovine dok im Amazon nastavlja zadavati udarce uvođenjem luksuznih brendova u svoju ponudu i proizvoda poput Amazon Primea. Kako je do toga došlo i hoće li bogate Ruskinje u bliskoj budućnosti svoju odjeću doista naručivati s Amazona umjesto s Net-A-Portera?

Prema analizama financijske tvrtke Cowen & Co. očekuje se da će Amazon ove godine preteći robnu kuću Macy's kad je u pitanju prodaja i tako postati najveći prodavač odjeće u cijelom SAD-u. Očekuje se da će im prodaja iduće godine narasti za 30 posto, odnosno na 28 milijardi dolara, dok će Macy'su pasti za četiri posto odnosno na 22 milijarde. Sukladno tome, narast će i udio tržišta koji "pripada" Amazonu. Ta brojka sada iznosi 6,6 posto, do iduće godine bi se trebala popeti na 8,2 posto, a u narednih pet godina ta bi brojka trebala narasti na čak 16,2 posto, barem ako je vjerovati analizama tvrtke Cowen & Co.

Kako je online trgovina u kojoj smo kupovali knjige postala najmoćnija shopping adresa u modnoj industriji? (фото 1)

Amazon je puno ulagao da bi došao do ovih brojki. Modni sektor pokrenuli su prije 13 godina, a prvi veliki korak prema razvoju te kategorije učinili su 2009. kada su kupili online trgovinu cipela Zappos, za 850 milijuna dolara. Nakon toga su shvatili da im sam proizvod nije dovoljan i da brend moraju graditi oko utjecajnih ljudi uz koje će steći ozbiljniju reputaciju. Zbog toga su angažirali Caroline Palmer koja je zbog Amazona napustila mjesto urednice online izdanja magazina Vogue gdje je radila sedam godina, te Julie Gilhart koja je bila direktorica mode u njujorškom Barney’su.

Tako je počela velika bitka Amazona i robnih kuća čiji se direktori nisu nadali takvom porazu od strane jednog online shopa u kojem su se nekad kupovali samo knjige i CD-i

Kad su shvatili u kojem smjeru ide rast Amazon Fashiona, u toj najvećoj online trgovini na svijetu spoznali su još mogućnosti širenja i objavili "rat" nedodirljivim online trgovinama luksuzne odjeće. Prvo su 2015. postali glavni sponzor prvog Tjedna muške mode u New Yorku, pa su lansirali čak sedam vlastitih brendova i to u potpunoj tišini bez puno medijske pompe, a pravi se pomak prema tržištu luksuznih dobara dogodio kad su u ponudu uvrstili komade dizajnerskih imena kao što su Zac Posen i Stuart Weitzman.

Kako je online trgovina u kojoj smo kupovali knjige postala najmoćnija shopping adresa u modnoj industriji? (фото 2)

Velike online trgovine su otprilike u isto vrijeme počele tragati za novim rješenjima koja će im pomoći da se odmaknu od te priče i ponude nešto po čemu će biti prepoznatljivi, ali i luksuzniji i prestižniji od Amazona. LVMH grupacija je zato otvorila vlastitu online trgovinu nazvanu 24 Sèvres, u kojoj su okupili odjeću brendova koji su u njihovom vlasništvu, ali i drugih luksuznih brendova iz modne industrije. Condé Nast je pak pretvorio Style.com u online trgovinu u kojoj su objavljivani editorijali iz Voguea s kojih ste direktno mogli kupovati odjeću. To nije zaživjelo pa je Style.com ugašen ove godine, a Condé Nast je odlučio ući u partnerstvo s Farfetchem.

Farfetch je pak priča za sebe. Njegov osnivač José Neves osmislio je trgovinu budućnosti koja je otvorena u londonskom Brownsu u travnju ove godine, a opremljena ja pametnim ogledalima u kojima možete primjerice mijenjati boju haljine koju isprobavate. U trgovini zatim možete dobiti automatske prijedloge što bi vam se još moglo svidjeti prema dosadašnjim preferencijama, omogućeno je mobilno plaćanje i slično. Kako bi predstavio ovaj projekt, Neves je organizirao veliku konferenciju ranije ove godine u Londonu i ponosno predstavio svoj spoj fizičke i online trgovine uzdajući se u činjenicu da ljudi i dalje više vole isprobati odjeću prije nego je kupe.

No, Amazonov Jeff Bezos je i dalje bio korak ispred

Prije manje od mjesec dana Bezos je lansirao Amazon Wardrobe Prime, sasvim novu uslugu uz koju možete isprobati komade koje želite kupiti prije nego ih kupite. Ta je opcija omogućena članovima njihovog "Prime" kluba (čime će zasigurno privući još korisnika u klub), a funkcionira tako da odaberete od tri do 15 komada odjeće te ih naručite. Oni će vam stići na kućnu adresu, a otkad stignu imate sedam dana za odluku želite li ih zadržati. Ako ih zadržite bit će vam naplaćeni, a ako ih ne želite jednostavno ih besplatno pošaljete natrag u Amazon. Uz to, ako zadržite odnosno kupite tri ili više naručenih artikala dobit ćete i popust. I tako je Bezos eliminirao potrebu za odlaskom u robne kuće, pa čak i pametne trgovine poput one kakvu promovira Farfetch.

Kristin Savilla, direktorica Joora koji vodi LVMH-evu online trgovinu 24 Sèvres, rekla je za Glossy da je jedini način borbe protiv Amazona koji je prestao tvrtkama visokokvalitetna fotografija. Amazon ne ulaže u editorijale niti u modna snimanja, njima je važno da kupci jasno vide što kupuju, no upravo je možda to karika koja nedostaje u jednadžbi kojom će Amazon nadmašiti i trgovine luksuznih dobara. Doista, pored pažljivo odabranih i uređenih gifova na 24 Sèvresu i editorijala na Net-A-Porteru i MyTheresi, Amazon izgleda pomalo otužno. No, na kraju krajeva, ako je to jedini problem s kojim se mora nositi, čini se da će ga vrlo lako prebroditi.

Povezani tekstovi

Buro 24/7 izbor