Search

Kako su tenisice postale biznis vrijedan milijardu američkih dolara

Kako su tenisice postale biznis vrijedan milijardu američkih dolara

Rezultati resale platforme govore da sve više žena kupuje streetwear

Tekst: Dina Dončević


Image: Imaxtree

Jeste li znali da postoji burza za tenisice? Ako i jeste, sigurno niste mogli ni pretpostaviti kolika se količina novca obrće na njoj. Naime, rezultati koje je objavila resale platforma StockX koja je počela kao zajednica na kojoj su sneakerheadovi razmjenjivali tenisice, a pretvorila se u ogroman biznis s uredima diljem svijeta, govore da je zarada od svih transakcija prošle godine premašila svotu od milijarde američkih dolara. Iako je većina kupaca iz Sjedinjenih Američkih Državama, CEO detroitskog brenda Scott Cutler, izjavio je kako je europsko tržište u konstantnom porastu. Naravno, na platformi StockX mogu se pronaći i rariteti, odnosno posebne edicije tenisica koje pojedini kolekcionari traže godinama, međutim većinom je riječ o komadima s potpisom sportskih giganta Nike i Adidas, pogotovo onima koji nastaju u suradnji s glazbenicima Kanyeom Westom i Travisom Scottom.

Kako su tenisice postale biznis vrijedan milijardu američkih dolara (фото 1)

Merch koji izbacuju takvi umjetnici posebno je popularan, naime, među kupcima koji su rođeni između 1997. i 2012. godine, a koji se s obzirom na godine ne mogu smatrati istinskim kolekcionarima poput onih koji otprilike čitav njihov životni vijek skupljaju tenisice. Ispalo je tako da su, barem što se tiče te generacije, brendovi navedenih glazbenika - Yeezy i Cactus Jack, jači brend od primjerice Supremea, pionira streetweara, njujorškog brenda kojeg je James Jebbia osnovao prije nešto više od 25 godina. Ali to je sud pripadnika generacije Z, pogotovo muškog spola, koji čine čak 60 posto publike na platformi StockX, koja je prerasla u glavni izvor streetwear odjeće i obuće.

Kako su tenisice postale biznis vrijedan milijardu američkih dolara (фото 2)

Iako brendovi čija se ponuda bazira na takvim komadima već godinama sustavno zapostavljaju žensku publiku, StockX iznenadio je podatkom koji govori da je prodaja luksuznih tenisica za žene zabilježila najveći porast na čitavoj platformi. Razlog tomu je što modne kuće poput Chanela i Diora nisu ostale gluhe na zahtjeve modno osviještenih dama koje umjesto stiletto potpetica žele koračati u nešto udobnijoj obući. Siguran rast zabilježen je i u preprodaji odjeće, u kojoj je najveća potražnja bila za modelima s potpisom Gucci i Louis Vuitton, dok se u kategoriji luksuznih i kolekcionarskih komada dogodio skok u potražnji od čak 200 posto u 2019. godini. Iako je jedan od glavnih krivaca za to što je streetwear postao visoka moda, dizajner Virgil Abloh, nedavno izjavio kako smatra da će "streetwear sigurno umrijeti", rezultati platforme StockX pričaju malo drugačiju priču, i to onu u kojoj glavnu ulogu u 2020. godini, po svemu sudeći, dobivaju žene.

Leave a comment

više