Traži

Kako Talijani već 500 godina ostaju vjerni vlastitom stilu

Kako Talijani već 500 godina ostaju vjerni vlastitom stilu

U čemu je tajna?


Fotografija: Imaxtree

Tjedan mode u Milanu započeo je jučer, a na street style fotografijama koje su preplavile Instagram i modne portale nešto je drugačije nego što je to bilo u Londonu i New Yorku. Nema Vetements hoodica, nema ljubičastih Balenciaga tajica niti cipela-čarapa. Talijani ne mare za trendove, oni im ne trebaju niti ih žele na svojim ulicama

Moda je rođena u Italiji. Još u 11. stoljeću su se nakit, tekstili, ornamenti, cipele i haljine proizvodili u Veneciji, Milanu, Firenci, Napulju i Rimu. No, renesansa je sa svojom filozofijom, glazbom, umjetnošću i obrazovanjem donijela i modu koja je postala više od pukog odijevanja. Trendove je tada predvodila obitelj Medici, a posebno Katarina Medici koja je brakom postala francuskom kraljicom i u toj zemlji također diktirala trendove.

Od 17. do sredine 20. stoljeća Italiji su opasno konkurirale Francuska i Velika Britanija sa svojom visokom modom u prvom i vrhunskom izradom odijela u drugom slučaju. No, u pedesetim i šezdesetim godinama prošlog stoljeća Italija je ponovno vodeća svjetska sila kad je u pitanju moda s Firencom kao centrom, u kojem je 1951. prvi put održan događaj sličan Tjednu mode gdje su svoje revije prikazali veliki dizajneri kao što su Emilio Pucci i Fausto Sarli. Time je otvoren put prema Milanu koji postaje centar u sedamdesetima i osamdesetima i to ostaje sve do danas. U njemu su svoje nove kolekcije prikazivali tada novi brendovi kao što su Armani, Dolce&Gabbana, Moschino, Missoni, Trussardi, Versace i drugi.

Tijekom tih se godina Italija napokon odmaknula od stalne bitke za prevlast u svijetu mode koji je vodila s francuskim dizajnerima. Talijanska je moda postala koncentriranija na ready-to-wear i time je automatski bila i pristupačnija od francuske visoke mode koja je bila namijenjena isključivo bogatašima. I otada se utrka između te dvije modne sile promijenila. Talijani su shvatili da ne trebaju voditi bitke s drugima jer su vrlo autentični kad je moda u pitanju, baš kao i njihova kuhinja ili neko drugo nacionalno dobro koje već stoljećima čuvaju i njeguju, ali i izvoze u razne krajeve svijeta. I to je tako ostalo do danas.

Dok se francuske i američke modne kuće bore da u svoje redove dovedu mlade dizajnere sa svježim idejama i ekstravagantnim dizajnerskim rješenjima, Talijani ostaju dosljedni svom specifičnom modnom izričaju. Miuccia Prada, Dolce & Gabbana, Missoni, Versace - sve su to brendovi koji su do kraja dosljedni sebi. Pradu nikada nećete vidjeti kako u svoju kolekciju uvrštava trenirku zato što je to sada trendi, kao što je to učinila primjerice francuska kuća Chloé Dio tajne o održavanju te dosljednosti (unatoč tome što im prodaja kao i većini dizajnerskih kuća danas pada) jest da su veliki talijanski brendovi - Prada, Miu Miu, Dolce&Gabbana, Missoni, Versace i drugi - ostali relativno samostalni do danas, odnosno nisu u vlasništvu nijedne od šest svjetskih kompanija koje su vlasnice više od 40 najvećih svjetskih brendova. To je možda i ključ tako velikog uspjeha i potencijalno jedini slučaj kada im se njihov nacionalizam isplatio.

I sve se to odražava na stilu Talijana koji se vode istom filozofijom kao i njihovi omiljeni brendovi. Dok su Miroslava Duma i Eva Chen tijekom Tjedna mode u New Yorku kroz snijeg i bljuzgu koračale u Balenciaga čizmama i širokim Vetements jaknama, Erica Pelosini je unatoč vremenskim uvjetima stigla u crvenim Valentino sandalama i cvjetnoj suknji sa svijetlo plavom Gucci torbom u ruci. Anna dello Russo je ulicama New Yorka pak šetala u šarenom Elsa Schiaparelli kaputu s tri čak Fendi torbice u ruci. Njezina bliska prijateljica Giovanna Battaglia nosila je narančastu Miu Miu bundu i prugaste torbice svoje sestre, Sare Battaglije. Da skratim, kad je ulični stil tijekom Tjedana mode u pitanju, Talijanke ćete odmah prepoznati. Za njih trendovi ne znače ništa. Doći će na revije i uvažit će nove dizajnere, ali kad je njihov stil u pitanju vjerne su svojim korijenima i to je ono što ih razlikuje od povodljive mase pripadnika svijeta mode koji vrište za Kaneovim kroksicama i Gvasalijinim DHL majicama.

Povezani tekstovi

Buro 24/7 izbor

više