Traži

Louis Vuitton je novi Céline!

Louis Vuitton je novi Céline!

Grgo Zečić o novom pravcu poznate modne kuće


Fotografija: Imaxtree

Odlazak Marca Jacobsa nije bio samo kraj jedne veličanstvene, pompozne ere, već uvod u značajni odmjer sila na pariškoj modnoj sceni

Uz Chanel, najveća francuska modna kuća Louis Vuitton oduvijek je opstajala na svojim torbama. Odnosno, onom magičnom logotipu koji se još uvijek nalazi na svakom mogućem materijalu, od kožnog remena do svilenog šala. Louis Vuitton bogatstvo je izgradio prvo na Rusima, a poslije na Kinezima koji još uvijek pustoše Pariz kao da se sutra sprema smak svijeta. Redovi ispred Vuittonovih dućana još uvijek su redovita pojava. Ali Bernard Arnault, vlasnik Louis Vuittona, Célinea, Diora i cijelog niza ostalih modnih kuća, oduvijek je bio lukavi biznismen. Znao je da Louis Vuitton na modnu mapu neće postaviti torbicama, već kreativnim revijama. Zato je Marc Jacobs bio idealan. Njegove fenomenalne revije s dramatičnim, opulentnim kreacijama i modnim dodacima zadovoljavale su sve potrebe stilista kada je riječ o modnim editorijalima. Louis Vuitton prêt-à-porter odjeća nikad nije odlazila u produkciju jer je nitko nije kupovao. Za dolare i eure bili su zaslužni Rusi i Kinezi, za prisutnost u magazinima bio je zaslužan Jacobs sa svojim dizajnom. Naravno, Jacobs je zaslužan za epohalne modno-umjetničke trenutke kada je spojio imena kao što su Richard Prince ili Murakami s kožnim torbama. Ali iste nikada nisu predstavljale mjerilo stila, već zabavni trenutak u sezoni.

 

Odnos snaga u svijetu stila potpuno se promijenio dolaskom notorne Phoebe Philo koja je svom šefu Arnaultu pokazala kako od gotovo ničega može stvoriti jako, jako puno Philo nije inzistirala na milijunskim produkcijama i "oduzimaš mi dah" kreacijama, ali je svom konzorciju donijela slavu i milijune. Céline je u posljednjih pet godina najutjecajnija modna kuća na svijetu. Ali prvom kolekcijom Nicolasa Ghesquièrea u zraku se osjeća revolucionarna promjena. Isti je to zrak koji je sa sobom donijela Phoebe Philo kada su žene vapile za praktičnim minimalizmom jer si nisu više mogle priuštiti pet kaputa koje su morale mijenjati svake sezone. Bezvremenska Philo u tom je kritičnom trenutku pružila bezvremenski dizajn. Ghesquière je bez sumnje najveći talent svoje generacije. Po eksperimentiranju i inovaciji daleko je veći talent od Philo, ali zbog svoje kompleksnosti i slabe podrške kuće Balenciaga njegova odjeća nije se prodavala.

Louis Vuitton

Njegov debitantski nastup za Louis Vuitton uzrokovao je pomutnju i adrenalinske napade baš kao i u slučaju prve kolekcije Phoebe Philo. Pitanje koje već nakon prve kolekcije Ghesquièrea možemo postaviti je da li je Louis Vuitton novi Céline?

Prva Nicolasova kolekcija bila je iznenađenje za sve pripadnike modne svite i kronične tragače za definicijama stila. Inovativna perspektiva 60-ih godina prošlog stoljeća izazvala je salve oduševljenja u prvom redu. Suknje s predugim remenjem, naglašeni struk i besprijekorna upotreba najbolje kože na svijetu. Mudri Nicolas nije eksperimentirao, već je u službi svoje nove pozicije servirao kolekciju koja je najavila bitnu promjenu. Žene se lagano izmiču iz ormara minimalizma tražeći odjeću koja je unikatna i neopisivo moćna. Taj trend je zarolao Hedi Slimane za Saint Laurent, ali u ekstremnom pothvatu. Ghesquière je izrazito suptilniji i time moćniji. Po prvi puta žene zapravo žele nositi Vuittonovu odjeću. Ali što je najvažnije primadone i glasnice stila žele Vuittonove torbe. Radi se o istim urednicama, stilisticama i modnim ikonama koje su na iste uvijek gledale sa dozom ironije. Ali sada ih žele. Neopisivo i strastveno.

Louis Vuitton

Najveći hit svakako je torbica inspirirana slavnim Louis Vuitton kovčezima, ali u Nicolasovoj verziji ona se nameće kao hladno oružje stila. Te malene srebrne torbice u metalnoj i kožnoj verziji objekt su želje. Iste one želje koju je izazvala Célineova klasična torbica. Logotipovi su toliko lukavo skriveni da ih gotovo ne primjećujete, a kožni kaputi ne odišu minimalizmom, ali zato ih krasi onaj bezvremenski Philo efekt. Želite ih kombinirati s hlačama i suknjama, čak se više ne bojite uz kožne Vuitton hlače, crnu bluzu i kožni kaput oko struka "zavezati" taj slavni logo remen. U roku deset minuta Vuitton je postao chic u esencijalnom smislu te riječi. Izvedba je bila oštra i samouvjerena, prepuna 'statement' komada. Ima u toj Nicolasovoj verziji elemenata Pradine "ružne ljepote" koja stilski odolijeva bilo kakvim napadima.

 

Stvorena je prva Vuitton kolekcija koju najveće ikone stila žele nositi. I to odmah. Zajedno s malenim "trunk" torbicama Phoebe Philo pružila je triježnjenje onda kada je ženama bilo hitno potrebno, ali Nicolas ih ponovno zavodi i objašnjava kako minimalizam nije jedino rješenje za pronalaženje totema stila. Za neke je Céline u posljednje dvije sezone postao suviše eksperimentalan, a Vuitton je sada prikazao konciznu izvedbu starog trenda u sasvim novom izdanju. Toliko je dizajnera palo i slomilo svoje čeljusti na trendu 60-ih koji je uvijek prenapuhan rock stilom djevojaka Rolling Stonesa. Nicolasove 60-e su relevantne i prokleto neodoljive. Za razliku od Célinea pitanje je kako će žene doći do ove odjeće budući da će Louis Vuitton prodavati prêt-à-porter kolekciju isključivo u svojim dućanima. Hoće li se otvoriti novi prêt-à-porter dućani rezervirani za "žene od stila" ili će dva Vuitton svijeta biti spojena pod istim krovom s tim da će u jedan kutak ulaziti štovatelji beskrajnih logotipa, a u drugi će pobožno koračati sve one Céline žene koje su nakon više od pet godina sretnog braka možda konačno spremne za novog ljubavnika. Hoće li ta avantura završiti (ne)sretnim razvodom? Kolekcije će pokazati, ali Pariz je dobio novu Phoebe Philo, a žene od stila spremaju se na hodočašćenje Vuittonu. Većina od njih po prvi put u životu. Samo to govori više od bilo koje profesionalne kritike kolekcije.

Povezani tekstovi

Buro 24/7 izbor