Search

Miroslava Duma intervjuirala Christophera Baileya

Miroslava Duma intervjuirala Christophera Baileya

O baloneru, stilu, online projektima i glazbi

Tekst: BURO.


Kreativni direktor i budući izvršni direktor britanskog brenda Burberry Christopher Bailey rijetko daje intervjue. Upravo je to bio idealan povod za njegov razgovor s Miroslavom Dumom o najvažnijoj temi, zaštitnom znaku brenda - baloneru, ali i nekim drugim zanimljivim projektima.

miroslavaduma

Miroslava Duma

Ključan komad za Burberry je baloner. Kako se dogodilo da je upravo on postao bezvremenski komad u garderobi?

Mislim da je stvar u tome kako nije zamišljen kao modni komad. To je bila funkcionalna vojna uniforma, koja se polako uvukla u svakodnevnu garderobu. Zašto baloner ne izlazi iz mode? Zato što je univerzalan, tako ga je lako kombinirati i uvijek je prikladan, a odgovara i ženama i muškarcima i djeci.

baloner

Najbolje stvari su najčešće najjednostavnije. Ideja balonera se odlično uklapa u taj koncept. Kreiran je početkom prošlog stoljeća, a danas upravo vaš tim potiče interes za njega, eksperimentirajući s krojem i siluetom, a pri tom čuvajući njegovu esenciju...

Da, jako poštujemo naslijeđe modne kuće. Kako god se moda mijenjala, baloner je uvijek prisutan u našim kolekcijama. To je kamen temeljac bez kojeg ne možemo zamisliti Burberry.

Vaš brend već dugo putuje svijetom s projektom "The Art of the Trench". Recite nešto više o tome. Kako se rodila ta ideja?

To je zabavna priča i nisam ja njen začetnik. Ideja je došla od raznih ljudi koji su mi pisali pisma s pričama o Burberry baloneru. "Nosio ga je moj djed, pa moj otac i sad ja..." - sve u tom duhu. Meni i danas dolaze stotine takvih pisama. Pomislio sam kako bi bilo vrlo egoistično da ja ostanem jedini svjedok tih fascinantnih priča, mnoge su iznimno emocionalne. Najviše me fascinira raspon prepiske - ljudi mi pišu sa svih strana planete. Razne kulture, želje, načini života, stilovi i karakteri, a svi su ujedinjeni ljubavlju prema našem baloneru. I zato smo odlučili fotografirati ljude u balonerima Burberry po cijelom svijetu.

baloner2

baloner3

Recite kako birate ljude za svoj projekt? Primjerice, na koji način se to događa u Aziji?

Potrebne su mi zanimljive i neobične ličnosti. Nije važno čime se bave. Moraju biti osviješteni i otvoreni za nove stvari. Društvene mreže su tu vrlo važne jer putem njih možeš pronaći inspirirajuće osobe, bez obzira da li je to mladi stilist, arhitekt početnik, režiser, itd. Simpatični su mi ljudi koji vole život.

baloner4

Danas je uobičajeno crpiti informacije s Interneta. A što je s knjigama? Ne biste li htjeli napisati knjigu o Burberry baloneru?

Tom se idejom bavim već dugo vremena. Ali moram dočekati pravi trenutak i sve dobro promisliti. Što se tiče Interneta, obožavam visoku tehnologiju. Sviđa mi se virtualno prostranstvo prepuno informacija, ali volim i knjige. I dan danas svako jutro čitam novine i kupujem knjige. U mojem studiju ih je mnogo.

Recite nešto detaljnije o vašoj suradnji s Googleom - o elektroničkim poljupcima.

Htjeli smo napraviti nešto zabavno i dirljivo koristeći digitalnu tehnologiju. Nešto napredno, ali istovremeno s dozom ljudskosti. Nešto što će vas nasmijati i ispuniti dobrim osjećajem. Htjeli smo se suprotstaviti cinizmu kojeg je današnji svijet prepun, podsjetiti ljude na ljubav, prijatelje i obitelj. Tako se i rodila ideja - slanje virtualnog poljupca je tako jednostavno i simpatično. Volim proučavati "kartu poljubaca" i promatrati tko kome šalje poljupce i otkuda. Gledaš i smješkaš se, odmah dobiješ dozu pozitivnih emocija.

Miroslava Duma intervjuirala Christophera Baileya (фото 1)

Nastavljajući dalje s temom Interneta, želim izraziti svoje ushićenje online projektom Burberry Acoustic Initiative koja podržava talentirane glazbenike.

Hvala. Oduvijek volim glazbu. Aktivno promišljamo glazbenu podlogu svih naših događanja, bila to izložba ili revija. Ljudi znaju za tu moju "slabost" i samoinicijativno mi šalju demo snimke. Dugo nisam znao kako da ih iskoristim dok se nije rodila misao stvaranja posebne online platforme na kojoj bi se moglo nalaziti svo stvaralaštvo. Volim živjeti s mišlju da nekome mogu pomoći.

Miroslava Duma intervjuirala Christophera Baileya (фото 2)

Natalia Alaverdian (dizajnerica brenda A.W.A.K.E)

Miroslava Duma intervjuirala Christophera Baileya (фото 3)

Julija Pelipas (Vogue Ukrajina)

Miroslava Duma intervjuirala Christophera Baileya (фото 4)

Frol Burimskij (suradnik Uljane Sergejenko)

Tekst: D.Č.

Related articles

Buro 24/7 Selection

Leave a comment

više