Traži

Miroslava Duma u ekskluzivnom razgovoru s Giorgiom Armanijem

Miroslava Duma u ekskluzivnom razgovoru s Giorgiom Armanijem

Samo za Büro 24/7

Urednik: A.P.


Fotografija: buro247.ru

Živuća legenda i jedan od najpoznatijih svjetskih dizajnera prošli je tjedan posjetio Moskvu gdje je razgovarao s našom Miroslavom Dumom

Armani je ovom prigodom održao i reviju kojom je ponovno proslavio 40 godina uspješnog djelovanja na svjetskoj modnoj sceni. Te 1975. godine Armani je napunio 41. godinu života i već je odradio nekoliko karijera, uključujući i studiranje medicine, dizajniranje muških kolekcija za brend Nino Cerruti te bezbroj freelance poslova za modne brendove. Tada ga je životni i poslovni partner Sergio Galeotti uvjerio da započne samostalan posao i pokrene vlastiti brend na adresi Corso Venezia 37: "Tek u četrdesetima počnete shvaćati kako svijet funkcionira. Kako biste razvili stav i odabrali pravi smjer u životu potrebno je neko vrijeme  iskustvo" - kaže danas.

Dizajnersku karijeru ste započeli u ranim 40-im godinama što je u današnje vrijeme svojevrsni presedan. Kako ste se osjećali tada? Jeste li osjetili anksioznost radi tako velikog koraka?

Često sam napominjao i ponavljam danas, nikada nisam gajio veliku strast prema modi. Modu sam otkrio u kasnijoj životnoj dobi i to sasvim slučajno. Privlačilo me je sve što je povezano s fotografijom, elegancijom, sve što je novo. Smatram da je početak moje karijere došao u pravo vrijeme. Brend sam osnovao u zreloj dobi, ali s tehničkim iskustvom i znanjem. Taj faktor iskustva je zasigurno doprinijelo mom uspjehu i razvoju poslovanja jer sam točno znao što želim. Mladim dizajnerima savjetujem da imaju strpljenja. Pronalazak svog stila i svog glasa je krucijalan, ali zahtijeva vremena.

Pročitala sam da ste brend osnovali od novca koji ste dobili prodajom vašeg automobila. Je li to istina? Taj potez se čini dosta riskantan. Jeste li i danas skloni riziku?

Da, istina je. Kada sam odlučio pokrenuti brend u suradnji s partnerom Sergijom Galeottijem imali smo samo entuzijazam, ali nikakav budžet. Prodao sam svoju Volkswagen "bubu" i od novca smo kupili namještaj za naš prvi ured. Nasreću stvari su krenule na bolje pa sam brzo otkupio automobil. Otad često sam se našao u situacijama gdje sam morao riskirati, ali uvijek bih dobro razmotrio posljedice i opcije.

armani

Na počecima karijere surađivali ste s kućom Nino Cerruti. Što nam možete reći o tom periodu života?

Prije četrdesetih stekao sam desetogodišnje iskustvo dizajnirajući mušku modu za kuću Nino Cerruti te radeći za razne modne brendove. U to sam vrijeme sam naučio sve o materijalima i krojevima. To znanje je bilo ključno za razvoj mog brenda danas.

Kako ste došli na ideju da dekonstruirate klasičan muški sako?

Promatrao sam ljude oko sebe i uvidio da muškarci nose stroge jakne u kojima se osjećaju kao u kavezu. Poželio sam kreirati nešto suprotno, odjeću koja će dati tijelu da se neometano kreće, koja će biti udobna i nonšalantna. Sredinom 70-ih poigrao sam se s tom idejom udobnosti te sam iz klasičnog sakoa uklonio podstavu i jastučiće. Polako sam počeo mijenjati postav dugmadi i njihove dimenzije. Dekonstrukcija tog komada bila je svojevrstan proces. Od tada su sakoi s mojim potpisom poznati po udobnosti i sofisticiranosti.

Armani je na ovu revolucionarnu ideju došao radeći u ateljeu kuće Nino Cerruti. U to vrijeme poslovno odijelo je izgledalo poput neudobnog oklopa. Armani je odbacio jastučiće na ramenima i podstavu koja je davala strogoću kroju, naglasivši lakoću talijanske vune koja je sada činila podstavu. Sako su pratile fluidne hlače širokih nogavica s laganim naborima u struku. To je označilo rođenje legendarnog Armani odijela koje će postati najprodavaniji komad i njegov zaštitni znak. Svijet je svjedočio Armanijevom utjecaju u filmu "Američki Žigolo" redatelja Paula Schradera, u kojem je mladi zgodni glumca Richard Gere isključivo nosio njegova odijela. Od tog trenutka, svi Amerikanci su željeli nositi Armanijeva odijela i prisvojili su njegov brend kao dio svoje kulture. Armani je otad radio na bezbroj filmova uključujući najbolji nastavak Batmana "Vitez tame" u režiji Christophera Nolana. Govoreći o filmovima, Armani ističe jednog glumca i redatelja s kojim se poistovjećuje, iako nikad nisu surađivali. Radi se o Clintu Eastwoodu - čovjeku koji je započeo redateljsku karijeru u 40-im godinama života i osvojio 5 Oscara.

armani

Postoji li neko određeno područje modne industrije u kojem biste željeli raditi, ili možda neko drugo zanimanje u koje biste se upustili?

U četrdeset godina karijere kreirao sam kompletan Armani lifestyle koji sam implementirao u kolekcije namještaja, café barove, klubove, restorane. Svako širenje posla došlo je kao rezultat promišljanja i svaki novi projekt morao je biti u skladu s filozofijom brenda. Isti princip ću primijeniti u budućnosti za sve naredne projekte.

Pokrenuli ste inicijativu za podršku mladim dizajnerima. Kako odabirete natjecatelje i čime mogu privući vašu pažnju?

Budućnost mode ovisi o novim generacijama: dajući moj izložbeni prostor mladim dizajnerima nastojim ubrzati njihov poslovni rast i prepoznatljivost na svjetskoj modnoj sceni. Pragmatičan sam i preferiram ovakav način pomaganja mladima jer smatram da nas izazov čini boljima i većima. Odabrani dizajneri ne moraju nužno imati estetiku sličnu mojoj. Cijenim različite stilove ako su originalni i osobni. Dobra ideja, ali i volja da se krene korak dalje jedini su kriterij prilikom odabira.

armani

Kako se vaša percepcija ženstvenosti mijenjala kroz godine karijere?

Žena današnjice se promijenila mnogo od mojih početaka u modnom biznisu. Njeni prioriteti su drugačiji, ne mora se boriti za ravnopravnost s muškarcima i naučila je prihvatiti i voljeti neke skrivene strane svoje osobnosti. Sigurna je u sebe, dovoljno sigurna da istražuje i upušta se u ekscentrične situacije.

Vaša odijela su bila uniforma za poslovne žene i muškarce diljem svijeta. Što mislite o ideji odjeće kao uniforme u današnjem vremenu?

70-ih i 80-ih žene su po prvi puta ozbiljnije ušle u biznis i pokazale se kao dostojne protivnice muškarcima. Trebala im je adekvatna odjeća koja će suprotnom spolu odaslati poslovnu poruku. Tu dolazimo do koncepta "power odijela". Danas su ta dostignuća ostvarena i žene se ne boje pokazati ženstveniju stranu u poslovnim prilikama. Odijevaju se sofisticirano bez pretjeranog lutkastog uljepšavanja. Inače, mišljenja sam da se odjeća nikada ne smije nositi kao uniforma. Prirodnost je ono što izgleda najbolje.

Armani je simbol talijanske mode još od kasnih 1970-ih. Koliko se vaša estetika promijenila otad?

Moja ideja o stilu i moja estetika su iste od samih početaka te predstavljaju neskriveno divljenje prema svemu što je jednostavno i efektno. Naravno da se razvijala u skladu s mojom željom da budem aktualan u vremenu u kojem živimo, ali je baza ostala ista. Cilj je da brend ostane moderan kroz pažljivo prilagođavanje trendovima, ali da zadrži izvorne elemente kuće: eleganciju, prirodnost, dostojanstvo.

Kada biste mogli vratiti vrijeme postoji li nešto što biste promijenili? Žalite li za nekim potezima iz prošlosti?

Žaljenje je beskoristan osjećaj koji boli, ali promišljanje o nekim stvarima iz prošlosti koje nisu bile dobre može pomoći i utjecati na promjenu situacije. Sada više vremena obraćam na svoj privatan život. Prijatelji, obitelj, ljudi koje volim, oni su moj fokus. Da mogu opet živjeti novi život, sve bih napravio jednako.

Povezani tekstovi

Buro 24/7 izbor