Search

Može li Chloé nastaviti eru kultnih torbica na čelu s Gabrielom Hearst?

Može li Chloé nastaviti eru kultnih torbica na čelu s Gabrielom Hearst?

Tekst: Tina Lončar


Sada već davne 2004. godine, tada 31-godišnja Phoebe Philo kreirala je za Chloé prvu torbicu koja će pod imenom pariške kuće biti ovjenčana kultnim statusom. Model imena Paddington, ukrašen teškim metalnim lokotom, instantno se vinuo u zvjezdane visine obilježivši početak milenija. Svih 8000 primjeraka kreiranih za proljeće 2005. rasprodano je prije nego što je uopće stiglo na police butika. Pomalo robusni Paddington nosila je tada čitava plejada zvijezda s A-liste, Kate Moss, Jennifer Lopez, Lindsay Lohan, Kate Bosworth i Courtney Love, a kultni status torbe s pečatom talentirane Philo označio je početak vladavine kuće Chloé u segmentu ženskih torbica, propulzivnoj niši čijem osvajanju teže svi renomirani modni brendovi. Svi žele proizvesti statusni simbol za čiju se kupovinu stoji u redovima i koji će zbog popularnosti ući u legendu. No, dok većini to uspije tek tu i tamo (ili nikada), Chloé je, kao na pokretnoj traci, nepogrešivo nizao hit za hitom.

Može li Chloé nastaviti eru kultnih torbica na čelu s Gabrielom Hearst? (фото 1)
Chloe Paddington

Iz sezone u sezonu. Boho model Marcie u obliku konjske potkove, Faye inspiriran estetikom sedamdesetih, Nile ukrašen okruglom mjedenom ručkom, C Bag sa zlatnom kopčom u obliku slova C, Drew, Hudson i Lexa samo su neke od brojnih uspješnica iz radionice kuće Chloé. Oko ruke su ih nosile svjetske zvijezde, modne urednice i street style ikone, fotografije s Chloé torbicom popunjavale su svaki kutak društvenih mreža, a kilometarske liste čekanja bile su prije pravilo nego li iznimka.

Može li Chloé nastaviti eru kultnih torbica na čelu s Gabrielom Hearst? (фото 2)
Marcie 

Danas, nakon odlaska Natache Ramsay-Levi, koja je četiri godine kormilarila estetikom pariške kuće nižući brojne uspješnice poput remakea kultnog Paddingtona, modela Tess, Drew Bijou ili mini C Bag verzije, Chloé se nalazi na prekretnici. Nova era u povijesti modne kuće zasigurno je na pomolu, a ispred nove kreativne direktorice Gabriele Hearst izazovan je posao. Njezino imenovanje objavljeno je nepunih tjedan dana nakon Natachinog odlaska, no bilo bi pogrešno zaključiti da se radi o naprasnoj i nepromišljenoj odluci. U vremenu kada je pandemija raščetvorila modnu industriju, a istraživanja su uputila da se unatoč krizi torbice s potpisom i dalje kupuju, valjalo je itekako pomno birati tko će zasjesti na tron kao kreativni direktor.

Uprava kuće Chloé, čijom su estetikom od osnutka 1952. godine kormilarile žene poput Stelle McCartney, Phoebe Philo i Clare Waight Keller (uz iznimku Karla Lagerfelda), odlučila je nastaviti niz talentiranih dizajnerica na čelu. Tako je u jednoj od najizazovnijih era u novijoj povijesti, uloga pripala urugvajskoj dizajnerici s njujorškom adresom Gabrieli Hearst. Od osnutka vlastitog brenda 2015. godine, Hearst je zaslužila poštovanje modne industrije zbog svojih dizajnerskih vještina, ali i zbog promicanja održivosti, filozofije koju će zasigurno nastojati ugraditi i u Chloé, postavši pritom jednom od najtraženijih modnih dizajnerica.

Može li Chloé nastaviti eru kultnih torbica na čelu s Gabrielom Hearst? (фото 3)
Miroslava Duma s modelom Nina

Od samih početaka, asesoare s potpisom Gabriele Hearst često su nazivali američkim pandanom Hermèsu, prvenstveno zbog kvalitetnih materijala i minuciozne izrade. No, Hearst je svojom prvom torbom u liniji, potvrdila da ima potencijala kreirati modni dodatak s kultnim statusom. Model Nina, nazvan po glazbenici Nini Simone, Hearst je isprva kreirala u limitiranoj ediciji od samo 20 komada. Torbe je poklonila ženama kojima se divi, poput Miroslave Dume i Brie Larson, ali i ženama s kojima uživa surađivati, poput vlasnice tvornice ili kooperantice za cipele. Isprva se nećkala oko puštanja torbe u prodaju, no nakon silnog nagovaranja, na koncu je popustila. I dobro da jest. Paprenoj cijeni unatoč, malo je reći da Nina Bag prati i poduža lista čekanja, a do nje se isprva moglo doći samo ako pošaljete zamolbu na mail adresu dizajnerice. Očito je ta strategija s pečatom "nedostupnosti" bila pun pogodak, a Hearst je kreirala modni dodatak s it prefiksom koji je zavladao garderobama žena dubljeg džepa koje se vole podičiti svojim smislom za dobar stil.

Može li Chloé nastaviti eru kultnih torbica na čelu s Gabrielom Hearst? (фото 4)

Posve je jasno da je sve navedeno odigralo ulogu pri odabiru nove kreativne direktorice kuće Chloé. Potenciranje održivog poslovanja, inovativni materijali koji su nježni prema okolišu, promišljanje o modnim prezentacijama i ekološki prihvatljivim pakiranjima svakako će biti na tapeti u sezonama koje dolaze, a od Gabriele Hearst zasigurno se očekuje da nastavi niz kultnih torbica i pariškoj kući podari još nekoliko legendarnih modela koje će se vinuti do visina statusnog simbola zbog kojih se nestrpljivo čeka mjesecima. Kakvu viziju Hearst ima u glavi kada je riječ o novoj eri obožavane modne kuće? Na taj ćemo odgovor ipak trebati pričekati do ožujka kada će Hearst predstaviti svoju prvu kolekciju za Chloé. No, na koncu konca, sve će oči sigurno biti usmjerene u torbice.

Related articles

Buro 24/7 Selection

Leave a comment

više