Traži

Moda sedamdesetih nikad nije bila toliko televizična

Moda sedamdesetih nikad nije bila toliko televizična

Peggy Blomquist i Margot Tenenbaum


Fotografija: Arhiva,
promo

Televizijski lik Kirsten Dunst u hit seriji „Fargo“ i neponovljiva Gwyneth Paltrow iz filma „Obitelj čudaka“ podloga su suvremenoj modi koju rade Gucci, Miu Miu i Tommy Hilfiger

Predimenzionirani krzneni kaputi, sportske majice i haljine, dizajnerske torbe, sve u kombinaciji s dioptrijskim naočalama debelih stakala i sportskom trakom na glavi. Zvuči kao nešto što smo viđali na revijama Guccija i Pradinog Miu Mia, a ako se gleda još dalje, čak i kroz kampanje Tommyja Hilfigera iz 2011.

lčlk

No, nove televizijske uspješnice su te koje zapravo kroje modu. Jedna od njih je i odlična serija „Fargo", omiljeni film devedesetih nastao iz pera braće Cohen, a sada pretočen u epizodno podijeljenu seriju. Uvijek se u takvoj seriji nađe osoba koja svojim stilom iskače iz okvira, i za koju se može reći kako je prava modna ikona.

.

U „Fargu" je to definitivno lik Peggy Blomquist, kozmetičarke iz male provincije s velikim snom, koja se nastoji oduprijeti očekivanjima okoline. Kroz brojne stigme, Peggy, koju glumi sjajna  Kirsten Dunst, svojim nametljivim stilom odijevanja i crvenom beretkom kao zaštitnim znakom iskače iz okoline.

l

Njezini štreberski puloveri u kombinaciji s plisiranom suknjom, traperice podignutog struka i širokih nogavica, košulje s raskošnim ovratnicima i bluze s velikim volanima na prsima, dolaze s potpisom najpoznatijih dizajnera današnjice. Rodarte, Miu Miu, Valentino, u kombinaciji s vintage odjećom koju je priznata kostimografkinja Milena Canonero pronalazila mjesecima prije snimanja, rezultirali su fantastičnim prikazom retro osuvremenjene odjeće. Osim što su Peggyni outfiti danas više nego modno popularni, sjajno odražavaju i unutarnje stanje lika.

.-

Stalna borba okolinom, (pre)veliki snovi, nemogućnost realizacije istih, ali i borbe s depresijom uzrokovanom razmiricama u obitelji i duhovima prošlosti, djeluju kao suprotnost prema vanjštini atraktivne plavuše provincijskog šarma. Ona nosi crvene rukavice jer je uhvaćena u laži, korzete kojima bi dodatno naglasila već ionako prebujno poprsje i veste s printom malih Eiffelovih tornjeva jer silno želi posjetiti Pariz.

,l

No, nije samo lik Peggy Blomquist taj koji ju u filmsku industriju vratio sedamdesete i nesigurne likove ukrašene bojama okera i marsale. Malo tko može zaboraviti lik Margot Tenenbaum iz filma „Obitelj čudaka" koji je sjajno utjelovila oskarovka Gwyneth Paltrow.

.

Ona je nosila raskošnu bundu u kombinaciji s prugastom Lacoste haljinom košuljom inspiriranom teniskim terenima, crni tuš na očima i ukosnicu na previše izravnanoj kosi bob dužine. S vječnom cigaretom u ustima, i birkinicom u ruci, Margot je bila u isto vrijeme i kulerica i čudakinja, baš kao i cijela obitelj Tenenbaum. Taj film Wesa Andersona prava je retro poslastica, u kojoj dominiraju interijeri s estetski neprihvatljivim sofama i komičnom tapiserijom, baš kakva se mogla vidjeti u kampanjama Miu Miu i Guccija prošle sezone.

l

Čudna obitelj Tenenbaum svojom neprilagođenošću okolini, kao i Margotinim melankoličnim facijalnim ekspresijama dala je svojevrsnu uvertiru u modne kampanje posljednje dvije godine, i na tome im se doista zahvaljujemo!

.-

Povezani tekstovi

Buro 24/7 izbor

više