Search

Mogu li online brendovi preživjeti bez fizičkih dućana?

Mogu li online brendovi preživjeti bez fizičkih dućana?

Nova strategija kako dalje privlačiti kupce


Brendovi koji su svoj biznis osnovali isključivo na online kupovini sada mijenjaju pravila igre. Više nije dovoljno imati ni najraznovrsniju ponudu artikala ako nemaš fizički dućan

Prva pomisao za vrijeme istraživanja materijala za ovaj članak bila je ta da je fizički dućan korak unatrag. Pa sve je savršeno funkcioniralo. Odabereš artikl, pospremiš ga u virtualnu vrećicu, platiš i pričekaš poštara. Ako ti ne odgovara, napraviš povrat robe i dobiješ povrat novca. Mnogi funkcioniraju tako. Što zbog uštede vremena hodanja dućanima, što zbog raznovrsne ponude koju možda nemaju nadohvat ruke, dok mnogi i dalje prakticiraju klasičnu kupovinu jer žele na licu mjesta opipati stvar koju kupuju, isprobati i razmisliti. Možda potraga traje dulje, ali je komad uvijek odmah u ormaru. Drugi razlog je otpor prema online kupovini zbog nezgodnih iskustva ili razočaranja. Loš materijal, cipele od "kartona", kriva veličina ili druge sitnice koje u trenu uprskaju zadovoljstvo.

Čini se kako će i ova druga skupina polako doći na svoje. Mnogi brendovi koji su svoj posao pokrenuli isključivo na online kupovini sada mijenjaju pravila igre i ulažu u fizičke dućane kojima žele stvoriti novo iskustvo za svoje postojeće kupce, ali i privući nove. Online dućan Farfetch već je najavio plan za svoj "produžetak" u obliku modernog dućana iz budućnosti, Moda Operandi otvorila je svoj drugi showroom u kojem je potrebno rezervirati termin, a nešto kasnije je tvrtka Rent the Runaway koja se bavi iznajmljivanjem dizajnerske odjeće, najavila veliko partnerstvo s robnom kućom Neiman Marcus i otvorila čak šest "prodajnih" mjesta u San Franciscu. Priču je pratio i online dućan ModCloth koji je otvorio dva stalna dućana i jedan pop-up dućan, i koliko god mi mislili da je potreba za fizičkim dućanima sve manja, brojke pokazuju upravo suprotno. 

Mogu li online brendovi preživjeti bez fizičkih dućana? (фото 1)

Kada je riječ o odjeći i o modnim dodacima potrošači uglavnom žele isprobati komad prije nego ga kupe. Dok je online kupovina i dalje brzorastuća i predstavlja samo dio ukupne prodaje i čini tek 20-25 posto tržišta, u doglednoj budućnosti će se velika većina prodaje događati upravo u fizičkim trgovinama. No, fizički dućani su vezani za isti inventar koji je namijenjen i online dućanima, a na taj način se eliminira najveća glavobolja svih trgovaca, a to su zalihe. Iako online brendovi dobro funkcioniraju u svijetu online kupovine, fizičkim dućanima ipak stvaraju jednu novu poslovnu strategiju. OnI su potrebni za daljnji rast takvih brendova i to nije ništa neobično, A ostavlja odličan dojam za nove korisnikeu odnosu na gomilu novaca potrošenu za oglase ili neke druge marketinške akcije. Pozicioniranje dućana je puno jednostavnija, jer vlasnici online dućana već znaju tko odnosno gdje najviše prodaju. Suosnivačica online dućana Moda Operandi izjavila je kako su promatranjem navika svojih kupaca na webu kreirali njihov profil i sada točno znaju što će im ponuditi ako dođu u fizički dućan. Personalizirana kupovina je sigurno ono što svaka žena želi pogotovo kada je riječ o luksuznoj odjeći i oni to jako dobro znaju. Konkretno, brend Moda Operandi osnovan je 2013. godine i već godinu dana nakon otvorili su svoj prvi fizički showroom u Londonu te ih sada planiraju otvoriti još 12 u Americi, na Bliskom istoku i u Aziji jer se njihova kupovna snaga najvećim dijelom nalazi u tim zemljama. 

Pitanje koje se generalno postavlja je mogu li online brendovi i dalje preživljavati bez fizičkih dućana? Sudeći po priloženim informacijama, ostvarenim i planiranim daljnjim akcijama sigurno je dobar "alat" za uspješan ostanak na tržištu i privlačenje novih kupaca. Dok jedni osvajaju tržište novom strategijom, drugi se drže provjerenog online poslovanja, a tko će duže izdržati tek ćemo vidjeti.  

Related articles

Buro 24/7 Selection

više