Traži

Može li Selena Gomez učiniti Coach poželjnim brendom?

Može li Selena Gomez učiniti Coach poželjnim brendom?

Borba vrijedna 10 milijuna dolara

Tekst: Ana Pavić


Fotografija: Getty/Coach

U ponedjeljak je objavljena vijest da je američki brend Coach platio basnoslovnih 10 milijuna dolara za angažman mlade pop dive Selene Gomez

Prema pisanju svjetskih medija Selena će biti ekskluzivno lice brenda, ali i dizajnirati kolekciju torbica za koju se nadaju da će pronaći put barem do dijela njene mase obožavatelja. Naime, mlađahna Gomez je najpraćenija osoba na Instagramu s nevjerojatnih 104 milijuna followera, čime je prestigla Taylor Swift i sve članice Kardashian-Jenner obitelji. Ovo je jedan od najunosnijih ugovora u modnom biznisu i potencijalno posljednja slamka spasa za posrnulu američku kuću koja je godinama bila simbol najkvalitetnije kožne galanterije, ali ih je poput većine brendova navala millennialsa dočekala nespremne. Zakasnili su s novom strategijom i kao da nisu uspjeli predvidjeti kako će se tržište razviti u narednih deset godina. U poslovanju su pokazali niz dosta konfuznih poteza, koji su nesigurno lebdjeli na međi starog Coacha koji se obraća dobrostojećim gospođama s Pete Avenije i novoj generaciji kupaca koja ne želi nositi torbice kakve imaju njihove majke i bake.

Selena Gomez

Za brend s tradicijom dugom 75 godina sigurno nije bilo lako naći se na trusnom području sa sve većom i jačom konkurencijom na tržištu. Za sanaciju štete pozvan je bivši kreativni direktor kuće Loewe, hvaljeni i cijenjeni Stuart Vevers koji je prihvatio poziciju glavnog dizajnera 2013. Od tada Vevers sustavno mijenja strategiju brenda te u isto vrijeme radi na dualnosti, nastojeći zadržati platežno sposobnije (pret-a-porter linija Coach 1941. ) i privući nove klijente (suradnja s kućom Disney na kolekciji asesoara, angažman Chloe Grace Moretz).

Coach

U sklopu rebrandinga otvoren je novi chic dućan na Petoj Aveniji, koji se prostire na impresivnih 2.000 kvadrata za čiji najam, po nekim navodima, mjesečno plaćaju pola milijuna dolara. Modna revija za jesensku kolekciju održana na njujorškom Tjednu mode nadmašila je sva očekivanja te je uzvanike zameo umjetni snijeg, a za ovu prigodu je angažirano osamdesetak modela. Ako se kojim slučajem pitate kako si jedna problematična kuća čiji su prodajni rezultati iz godine u godinu sve slabiji, može priuštiti ovako ekstravagantna ulaganja, odgovor je Stuart Weitzman. Naime, Coach je u siječnju prošle godine kupio ovaj uspješan brend cipela za 574 milijuna dolara. Za ovaj brend ste sigurno čuli. Njihove čizme iznad koljena svake godine ulicama New Yorka i Los Angelesa prešetavaju Gigi Hadid, Kate Moss, Emily Ratajkowski, Kendall Jenner i cijeli niz starleta koje za to nisu plaćene. Iako su stručnjaci s Wall Streeta iskazali sumnju u ovaj potez, Weitzman je 2015. godinu završio s profitom od 94 milijuna dolara i to najviše zahvaljujući gore spomenutim čizmama.

coach

U posljednje vrijeme govorilo se i o udruživanju s Burberryjem vrijednom 20 milijardi dolara. Burberry je u velikim problemima i to otkako je Bailey preuzeo (pa izgubio) poziciju CEO-a tvrtke. Loše stanje na azijskom tržištu bacilo ih je na koljena i trenutno se pokušavaju izvući zatvaranjem dućana u Kini. Čelnici kuće Coach navodno su neformalno pristupili upravnom odboru Burberryja s prijedlogom o udruženju koje bi trebalo ojačati poziciju brendova s obje strane oceana. Financijski stručnjaci su komentirali da je taj potez "udruživanje problema", a ne pametna poslovna odluka koja će napraviti neki zaokret u poslovanju. Iz Burberryja su odbili ponudu te je ta priča dobila svoj epilog početkom ovog mjeseca.

Vogue

Pored angažmana Selene Gomez, Coach je ovaj tjedan dobio solidnu medijsku podršku radi posuđivanja odjeće plus size modelu Ashley Graham, koja je osvanula na naslovnici britanskog Voguea, a koju su neke dizajnerske kuće odbile odjenuti radi njene debljine. O tom pametnom PR potezu smo pisali neki dan te istaknuli da je glavna urednica Alexandra Shulman naglasila zahvalnost Veversu i Coachu u svom uvodniku.

Situacija sa Coachom zasad izgleda obećavajuće, osjeća se nova energija i želja za promjenom, naravno ako Selena Gomez opravda tih 10 milijuna koji su joj isplaćeni. Pjevačica je u prošloj godini prolazila velike psihičke krize te se na neko vrijeme povukla iz medija i s društvenih mreža. Ipak, njen imidž je i više nego pozitivan te se uspjela oporaviti od negativnih medijskih natpisa iz vremena kada je haračila New Yorkom s Justinom Bieberom. Selena bi stoga mogla privući željenu klijentelu, ali će njen dizajn vjerojatno biti namijenjen masi i samim time biti cjenovno prihvatljiv. Platežno sposobnu ženu od kakvih tridesetak godina Gomez ne zanima, a djevojka od 19 godina kojoj se Selena obraća teško si može priuštiti torbu od tisuću dolara, koliko znaju koštati neki Coach modeli. To treba imati na umu.

 

Povezani tekstovi

Buro 24/7 izbor